Gå til innhold

Tippeligaen 2007: Status: Sesongslutt


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Straffe er frispark innenfor 16-meter, ikke noe mer eller mindre. Situasjoner som dømmer frispark for utenfor 16-meteren er straffe innenfor.

8919383[/snapback]

Konsekvensene er mye større om man gir en straffe feil enn om man gir frispark feil, og det er derfor dommerne ikke er like strenge innenfor boksen. Syns det er greit slik det er nå

8919864[/snapback]

 

Nettopp derfor blir det dømt etter hva dommerne synes og ikke etter en regelbok og da blir det mye "urettferdige avgjørelser". Dømmer man konsekvent vil det uansett utjevne seg etter en sesong :yes:

Lenke til kommentar

Akkurat nå ble en startspiller utvist for en felling, kommentatorne oier seg grenseløst over hvor streng den utvisningen var men var det frispark er jo utvisningen rett.

 

Etter hva jeg så var det jo bakerste mann, da er regelboka veldig klar!

 

Synes det er rart at kommentatorne ikke nevner dette.

 

Det skal sies at jeg heier med RBK, altså de som spiller MOT lillestrøm, likevel mener jeg avgjørelsen var rett!

 

Ett poeng til dommerne! :thumbup:

Lenke til kommentar
Straffe er frispark innenfor 16-meter, ikke noe mer eller mindre. Situasjoner som dømmer frispark for utenfor 16-meteren er straffe innenfor.

8919383[/snapback]

Konsekvensene er mye større om man gir en straffe feil enn om man gir frispark feil, og det er derfor dommerne ikke er like strenge innenfor boksen. Syns det er greit slik det er nå

8919864[/snapback]

Nettopp derfor blir det dømt etter hva dommerne synes og ikke etter en regelbok og da blir det mye "urettferdige avgjørelser". Dømmer man konsekvent vil det uansett utjevne seg etter en sesong :yes:

8935019[/snapback]

Vil tippe det blir minst like mange urettferdige avgjørelser om man er konsekvent, og filming vil ta en ny dimensjon... Og det jevner seg jo ut nå og da ;)
Lenke til kommentar
Noen som så den duellen med Müller og han Start-spilleren?

8935300[/snapback]

 

Ja, og i mine øyne var den forferdelig stygg. Müller hoppet opp for å ta ballen, og da var benet hans rett. Da Fevang nærmet seg virket det som han løftet opp kneet rett i hodet på Fevang. Det så nesten ut som om det var noe han gjorde med vilje.

 

Uff, jeg ble sur.

 

Virket som dommeren dømte i LSK sitt favør store deler av kampen. Dømmingen var generelt sett elendig.

Endret av Road11
Lenke til kommentar

Jaja, om noen ser på Viging - Brann, er dere enige i at det var utenfor 16-meteren? :).

 

Godt dømt av dommeren synes jeg! Hører på AD (linjemann) og gjør om sin egen dømming og trekker det utenfor :)

 

EDIT: Apropo dommer, jeg har en dommerbekjent som mener at Müller klart skulle vært utvist! Selv har jeg ikke sett situasjonen.

Endret av Alastor
Lenke til kommentar
Tror ikke Müller gjorde det med vilje. Har større tro på at han bare vred kroppen for å raskere kunne sette igang spillet. Ingen gjør sånt med vilje...

8935341[/snapback]

LSK leda 1-0 og det var få minutter igjen, så tviler på at han vil sette spillet raskt igang... Har sett den i reprise, og den ser mildt sagt stygg ut. Endret av ibrotha
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...