Gå til innhold

Tippeligaen 2007: Status: Sesongslutt


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hahaha?

 

Brann gjennomfører en solid kamp, uten å overanstrenge seg. Klar straffe var det og.

 

Uansett, hva er egentlig regelen når det er 2 baller på banen? Skal dommer konsekvent avblåse?

 

Synes forøvrig eirik bakke egentlig burde hatt rødt..iallefall mørk oransje.

Lenke til kommentar
Han kunne dukket eller satt pannen frem. Brann ble uansett snytt for straffe i første :)

8983080[/snapback]

 

Tenker du på det skudde som traff skuldra til en TIL-spiller inne i feltet? Så ihvertfall ut som om den traff skuldra, og da er det ikke hverken straffe eller frispark.

 

 

Pantera

Lenke til kommentar
Bakke:  Jeg tenkte det var Mons Ivar Mjelde som sto der – og trykket litt ekstra til, sa han til TV 2 like etter kampen.

 

Har bakke noe uoppgjort med Mjelde eller?

 

Uansett spilte han som en idiot...

8984632[/snapback]

Helt siden Bakke gikk til Leeds har han spilt som om han er forbannet på alt og alle. Før viste han sitt fotballgeni med overblikk og lekre stikkere men etter at han ble Leeds spiller løper han rundt som en galning og hamrer knottene i alt og alle med et glis om munnen. Den fotballmessige utviklingen til Bakke har vært en tragedie.

 

Ha en fin dag. :)

Lenke til kommentar
*snip*

Tenker du på det skudde som traff skuldra til en TIL-spiller inne i feltet? Så ihvertfall ut som om den traff skuldra, og da er det ikke hverken straffe eller frispark.

 

 

Pantera

8985114[/snapback]

Ballen traff armen som ble holdt ut fra kroppen. Typisk tilfelle der det blir blåst utenfor 16-meteren eventuelt mot angriper. Når det er sagt, Tromsø ble snytt for straffespark i første omgang når Hanstveit hadde jerngrep på trøyen til Årst. Igjen typisk tilfelle der det blåses utenfor 16-meteren eller mot angripende lag.

Terskelen for å blåse inne i 16-meteren mot forsvarende lag er dessverre mye høyere enn den er for å blåse utenfor.

Straffe er dessverre ikke en konsekvens av frispark inne i 16-meteren, som det skal være, men snarere noe i seg selv som krever 'kraftigere bevis' enn ett sølle frispark for å si det sånn.

 

Ha en fin dag. :)

Lenke til kommentar
Han kunne dukket eller satt pannen frem. Brann ble uansett snytt for straffe i første :)

8983080[/snapback]

 

Tenker du på det skudde som traff skuldra til en TIL-spiller inne i feltet? Så ihvertfall ut som om den traff skuldra, og da er det ikke hverken straffe eller frispark.

8985114[/snapback]

Den traff armen til Årst, det er det ingen tvil om. Men noen mener han tar opp armene for å beskytte seg. Endret av ibrotha
Lenke til kommentar
Han kunne dukket eller satt pannen frem. Brann ble uansett snytt for straffe i første :)

8983080[/snapback]

 

Tenker du på det skudde som traff skuldra til en TIL-spiller inne i feltet? Så ihvertfall ut som om den traff skuldra, og da er det ikke hverken straffe eller frispark.

 

 

Pantera

8985114[/snapback]

 

Jeg tenker på skuddet som førte til straffesparket. Den som står i mur kan velge å hoppe med ryggen til, dukke eller slå pannen frem (om man er John Rambo). Det er unaturlig å løfte hendene opp slik, spesielt når det gjør kroppen større ved å heve dem høyere enn hodet.

 

Når det gjelder situasjonen i første omgang så vred han skulderen og armen bevisst for å gjøre kroppen større og dermed stoppet skuddet. Han gjorde det han måtte for å stoppe det og det burde vært straffe for aktiv armbruk for å gjøre kroppen større.

 

Bakkes kommentarer etter kampen var flaut. Smilte og lo det hele vekk. Jeg håper dommerstanden la merke til hans idiotiske arrogante holdning og ikke er så snill med kortbruken i fremtiden. Send han i dusjen når han holder på slik.

Lenke til kommentar
*snip*

Bakkes kommentarer etter kampen var flaut. Smilte og lo det hele vekk. Jeg håper dommerstanden la merke til hans idiotiske arrogante holdning *snip*

8985813[/snapback]

Enig. Og så håper jeg at Mjelde enten tar på seg jobben med å gjøre fotballspiller av Bakke igjen eller ser sitt snitt til å tjene noen kroner på ham. Det er for ille at Bakke skal sløse vekk talentet sitt på å leke argentinsk forsvarspiller fra 80-tallet.

 

Ha en fin dag. :)

Lenke til kommentar
Han kunne dukket eller satt pannen frem. Brann ble uansett snytt for straffe i første :)

8983080[/snapback]

 

Tenker du på det skudde som traff skuldra til en TIL-spiller inne i feltet? Så ihvertfall ut som om den traff skuldra, og da er det ikke hverken straffe eller frispark.

 

 

Pantera

8985114[/snapback]

 

Jeg tenker på skuddet som førte til straffesparket. Den som står i mur kan velge å hoppe med ryggen til, dukke eller slå pannen frem (om man er John Rambo). Det er unaturlig å løfte hendene opp slik, spesielt når det gjør kroppen større ved å heve dem høyere enn hodet.

 

Når det gjelder situasjonen i første omgang så vred han skulderen og armen bevisst for å gjøre kroppen større og dermed stoppet skuddet. Han gjorde det han måtte for å stoppe det og det burde vært straffe for aktiv armbruk for å gjøre kroppen større.

 

Bakkes kommentarer etter kampen var flaut. Smilte og lo det hele vekk. Jeg håper dommerstanden la merke til hans idiotiske arrogante holdning og ikke er så snill med kortbruken i fremtiden. Send han i dusjen når han holder på slik.

8985813[/snapback]

 

Det var den derre "...snytt for straffe i første" jeg refererte til. På TV-bildene så det ut som om ballen traff skuldern til TIL-spillern, og da skal det uansett ikk være straffe, uavhengig av hvor aktive armene måtte være. Men hvis ballen traff armen, eller rettere sagt; armen traff ballen, så blir det noe helt annet...

 

Og den situasjonen som blei dømt straffe...har sett før at dommere har latt slikt passere, siden spilleren bare beskytter ansiktet, men teknisk sett, så søker jo armen/hendene ballen, så det er vel ikke så mye å si på den.

 

Det som derimot er "skandale", er straffa FFK fikk mot Odd....snakk om dommer på bærtur a...gult kort til feil mann også. Skulle vært gult til FFK-spillern, for klarere filming har vi vel ikke sett siden Italia og Portugal spilte i VM.... :D

 

 

 

Pantera

Lenke til kommentar

Uansett om man beskytter seg eller ei, hens er det om man aktivt blokkerer et skudd med henda. Det er jo soleklart :).

 

Den i første var mer tvilsom, men jeg hadde ikke sagt noe om han hadde blåst.

 

Forøvrig, ang tromsøs 1-0-skåring, så gjør sandmoen rett i å ikke blåse av. Det skal kun blåses av dersom den andre ballen forstyrrer spillet, ikke om den ligger et annet sted :).

Lenke til kommentar

Som Odd supporter så håper jeg at RBK knuser Aalesund, men det jeg har sett til nå minner meg om et adeccolag.

Hva faen skjer med Rosenborg?

Dagens rbk mannskap har aldri vært dårligere mener jeg.

Også går vel Konè til Odd, da tenker jeg Rbk skal slite med å henge på i gullkampen. Konan og Iversen holder ikke mål. Meget skuffet over det jeg har sett av rosenborg til nå.

Tørum effekten er definitivt over!

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...