Gå til innhold

Tippeligaen 2007: Status: Sesongslutt


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synd den annuleringen.... synes dommerstanden både nasjonalt og internasjonalt burde få en felles avgjørelse på visse ting som for eksempel...

 

Holding i trøye bør bli gult kort UANSETT, holding er med vilje og ikke noe uhell og det er da sabotasje av spillet.

 

Hvilket kort det skal bli på felling bakfra, tror reglene sier rødt kort uansett men dette gjennomføres ikke.

 

Hands bør bli hands uansett så slipper dommeren å dømme etter alle mulige slags regler og normer. Er ganske sikker på at det ikke er en regel som sier at det ikke er hands om ballen søker hånda men at det bare er noe som praktiseres.

 

Straffe er frispark innenfor 16-meter, ikke noe mer eller mindre. Situasjoner som dømmer frispark for utenfor 16-meteren er straffe innenfor.

 

Kan man ta frispark/corner/kast etc før dommeren blåser av eller ikke. Uansett bør det dømmes likt i hver eneste situasjon.

 

Mange sier sikkert at mye av reglene er strenge men det er faktisk mye mer rettferdig at vi får lik dømming enn at hvert enkelt dommer skal dømme etter egen "regelbok".

Lenke til kommentar
Nok en gang føler jeg at RBK ble snytt for seier av blinde dommere, men RBK må nok ta mye av skylden.

 

Snytt for seiern er vel å ta litt vel hardt i....regner med at du tenker på det målet som ble annullert? Vel, akkurat der har vel dommer'n sitt på det tørre, men jeg synes han gjorde endel rare ting utpå der ellers....i likehet med veldig mange andre dommere.

 

Problemet, slik jeg ser det, er at de blåser alt for mye....for alt mulig. Skulder mot skulder, der den ene er litt pingle og ramler, blir jo alltid blåst av nå om dagen. Greit nok, stygge taklinger bør straffes, men ikke knuffing, og litt dytting som det gjerne blir i tette dueller.

 

 

Pantera

Lenke til kommentar
Kamprogrammet til Brann ser jo enklere ut enn eksempelvis RBK og Stabæk sitt, men dette kan bli litt vel spennende.

8916445[/snapback]

 

Vil bare opplyse deg om at det er 15 kamper igjen av tippeligaen i år. Noe som betyr at kamprogrammene til de forskjellige lagene er pretty much the same i 13 av kampene. Kanskje litt forskjell på hjemmebane/bortebane men med under halvspilt liga synes jeg det er litt tidlig å dra frem kamprogrammet...

8917427[/snapback]

 

Og jeg går vel opplyse deg at for meg er det en vesentlig forskjell å møte nesten alle gullkandidatene borte fremfor å møte dem hjemme. Men vær gjerne uenig i det, men å møte lag som nesten aldri taper hjemme fremfor å møte dem på sin egen hjemmebane for man nesten aldri taper selv det er en stor forskjell.

 

Se på hvem Brann skal møte borte fremfor hvem Stabæk og RBK møter borte så vil du kanskje se hvorfor jeg mener det jeg gjør. :)

Lenke til kommentar
Hands bør bli hands uansett så slipper dommeren å dømme etter alle mulige slags regler og normer. Er ganske sikker på at det ikke er en regel som sier at det ikke er hands om ballen søker hånda men at det bare er noe som praktiseres.

Det står i reglene at man bare skal dømme på viljehands, eller om man har hendene i en "unaturlig" posisjon.
Straffe er frispark innenfor 16-meter, ikke noe mer eller mindre. Situasjoner som dømmer frispark for utenfor 16-meteren er straffe innenfor.

8919383[/snapback]

Konsekvensene er mye større om man gir en straffe feil enn om man gir frispark feil, og det er derfor dommerne ikke er like strenge innenfor boksen. Syns det er greit slik det er nå
Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke lest de siste sidene men jeg mener dommerne i Norge er dårlige. Spesielt Skerjven som dømte vif-lyn. JEg er vif supporter men han dømte jo rett og slett dårlig mot begge lag, og kanskje jeg har litt vif briller på meg men jeg mener han dømte mot vif mest.

 

Terje HAuge på slutten av LSK-VIF, vi vant men han godtar jo ganske mye som er klart frispark...

 

Kanskje det er på tide med dommere fra utlandet?

Lenke til kommentar
LSK-fosvaret er flinke til å holde og jukse litt, men sist jeg sjekket var ikke Iversen så verst heller. Iversen virket ikke så hissig på holdinga etter kampen heller, så jeg tipper de var ca like gode

8918604[/snapback]

Hadde de vært like gode hadde sikkert 3 spillere på LSK løpt med halv drakt.

8918783[/snapback]

;)

http://www.fxt.no/tippeligaen/lillestrom/article1144591.ece

Endret av ibrotha
Lenke til kommentar

Snytt for seiern er vel å ta litt vel hardt i....regner med at du tenker på det målet som ble annullert?

 

Pantera

8919669[/snapback]

 

Jeg tenkte mer på det frisparket LSK fikk som ledet til målet. Her får da LSK frispark for å holde Iversen. Er det rart det svir eller?

 

 

Hehe, begynte å lure jeg og når han gjorde det. Men han fikk vel understreket et poeng. Dommeren står å ser på når Iversen blir dratt ned i bakken. Virker som at når dommere ankommer Lerkendal er de bekymret for å blåse i RBKs fordel.

Lenke til kommentar

Ingen Engarølpere her eller? :D

Gruet meg nesten til å tippe i dag. Jeg mener, en har jo like stor sjangse på lotto. Gleder meg til Premier League begynner igjen.. Tror LSK tar Start og at Tromsø tar Stabæk. Men de andre kampene i dag er wild guess. Tippa borte til FFK og hjemme-borte på Odd og Sandefjord.

Lenke til kommentar
Jeg er iallefall enig med ekspertkommentatoren ang hvorfor målet ble annulert. Ikke dårlig av dommeren det.

Jepp, ser ikkje dommaren kva som skjer så kan han ikkje godkjenne det.

Anyway, hva sier folk om at vi oppretter egne tråder pr ligarunder, og stenger de når runden er over? Det blir litt greiere en eeeeeeeeen lang tråd?

Eg synest denne fungerer greit, kvar runde blir jo diskutert fortløpande, ser ikkje behovet for å kunne sjå tilbake på tidlegare rundar.

 

Mitt "eksperttips":

 

Odd - Sandefjord U

LSK - Start H

Godset - FFK U

Tromsø - Stabæk B

Viking - Brann B

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...