Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvordan sovne fortere ?


TanglewoodD

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm får ikke sove fordi den dumme broren min sikkert har kollidert et sted i kveld... Han skulle dra ut klokka 13:00 i dag og møte meg hjemme, tok bilen og det er vel et år siden han har kjørt(førstegangstjeneste) men nei, nå har han ikke dukket opp enda, og han er ikke noen andre steder, får vel ringe i morra til noen >.< Sleep..

Endret av Bruktbilen
Lenke til kommentar

Les Bibelen! Da sovner du på et blunk.

 

Musikk synes ikke jeg er å anbefale. Hvis en hører på musikk blir en fort hekta opp i hva sangen handler om, da sovner en ikke så lett fordi en konsentrerer seg om å oversette ol. Dessuten må du skru av mp3'en (med mindre du vil at den skal stå på hele natten) og da blir du fort våken igjen, og er like langt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Ta deg en kjapp en, sies å virke det :thumbup:

Har ikke hatt så mye problemer med soving selv, men merker fort at det blir vanskeligere å sovne om temperaturen ikke er god, da oftest for høy.

runking hjelper alltid, jeg hadde søvnproblemer med det før, og en kompis hadde en eller annen søvnsykdom eller no, legen sa faktisk til han at runking /fingring hjelper.

Høres rart ut ja, men funker faktisk

Kommer nok helt an på personen det, hjelper ikke meg noe særlig hvertfall. ([flisespikker]Forresten, hvorfor sa legen til kompisen din at fingring hjelper?[/flisespikker])

 

Kjøp lydbøker! Da lærer du noe nytt mens du ligger og halvsover. Det resulterer i du ikke ligger og tenker på alt og alle.
Det er en idé jeg også har hatt i hodet, bare å finne seg en eller annen superkjedelig lydbok om ett eller annet man ikke forstår en dritt av (hjelper ikke om det er interesant, det må være kjedelig). Så er det bare å finne noe å spille av med (F.eks. Tivoli PAL, lite bass som gjør at du ikke forstyrres så mye) og så sovner man sikkert fort.

 

Prøv å telle til ti tusen.
Tro meg, om du klarer å telle til ti tusen klarer du å sovne uten å telle. Vanligvis når jeg ikke får sove (som er hver eneste dag den siste uka) er det fordi jeg konstant ligger og tenker på alle slags absurde ting, om jeg da prøver å telle ligger jeg og tenker på andre ting mens jeg teller, og før jeg vet ordet av det forsvinner tallene. Hender ofte at man ligger og tenker at "nå må jeg ikke tenke på noe, for nå skal jeg sovne", og jo mer du prøver å la vær å tenke jo mer tenker du. Hvor er av-knappen? :ermm:
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Legg deg tidlig, stå opp tidlig. Da mener jeg å legge seg 1-2 i helgene, stå opp 10.
Stå opp tidlig? Check! Står opp 05.30 jeg :sleep:

Legge seg tidlig? Spiller ingen rolle. Enten jeg legger meg 21.00 eller 03.00 er jeg like trøtt når jeg står opp. Kan noen lage en sånn fin, gul bok som heter "How to sleep for dummies"?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...