Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvordan sovne fortere ?


TanglewoodD

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
[ Og ikke ha noe du ikke har gjort, eller noe du gruer deg til, f.eks en framføring du ikke har øvd på.

7668834[/snapback]

 

 

åhhh... Akkuratt det der er utrolig irriterende! Gruer man seg til noe får man hvertfall ikke sove!

 

Men til de som sier at man skal gå vekk fra dataen. Det er ikke så enkelt som man trur... Det er ikke noe annet å finne på :thumbdown:

 

Men en ting til som er sykt irriterende, og som noen over her nevnte så vidt, er når man er drit trøtt og vil gjerne legge deg til å sove, men så må man inn på badet å pusse tenna... da blir man lys våken igjen! :hrm:

 

Rart med det :p

8140256[/snapback]

 

Får ikke sove hvis jeg gleder meg veldig mye til neste dag heller :| da ligger jeg bare spent i senga og tenker på hvordan dagen i morra blir.

 

Tips: Puss tennene et par timer før du skal legge deg, da kan du bare glemme stresset med å pusse tennene når du nesten sover... Alt for mange ganger har jeg bare pusset i et par minutter før jeg ikke orket mer og bare lagt meg i senga.

Lenke til kommentar
[ Og ikke ha noe du ikke har gjort, eller noe du gruer deg til, f.eks en framføring du ikke har øvd på.

7668834[/snapback]

 

 

åhhh... Akkuratt det der er utrolig irriterende! Gruer man seg til noe får man hvertfall ikke sove!

 

Men til de som sier at man skal gå vekk fra dataen. Det er ikke så enkelt som man trur... Det er ikke noe annet å finne på :thumbdown:

 

Men en ting til som er sykt irriterende, og som noen over her nevnte så vidt, er når man er drit trøtt og vil gjerne legge deg til å sove, men så må man inn på badet å pusse tenna... da blir man lys våken igjen! :hrm:

 

Rart med det :p

8140256[/snapback]

 

Får ikke sove hvis jeg gleder meg veldig mye til neste dag heller :| da ligger jeg bare spent i senga og tenker på hvordan dagen i morra blir.

 

Tips: Puss tennene et par timer før du skal legge deg, da kan du bare glemme stresset med å pusse tennene når du nesten sover... Alt for mange ganger har jeg bare pusset i et par minutter før jeg ikke orket mer og bare lagt meg i senga.

8141369[/snapback]

 

 

 

 

Hehe... nokså likt meg det der ;)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Melk, banan, et bad, ligge med hue der du vanligvis har beina, ta deg en røyk/pris, drikk sprit, runk osv

 

Vanskelig å sovne kl 12 da du sovna 8 dagen før, se om foreldra dine har valium i skapet

7667796[/snapback]

 

Mat av typen banan er for så vidt ikke en god ide å spise før du legger deg, da denne inneholder en rekke raske karbs, som vil gi deg mye energi.

 

Skal du spise rett før du legger deg, spis proteinrik mat, ikke karbohydrater.

Lenke til kommentar

Les illustrert vitenskap. Start fra starten av bladet og bestem deg for at du skal lese hele bladet, selv de kjedelige artiklene om ting du ikke er interessert i. Når du har kommet ett godt stykke uti en slik artikkel vil du bli drittrøtt og da legger du deg for å sove. Om du merker at du begynner å tenke på andre ting og blir mer våken igjen, ta fram bladet igjen

Lenke til kommentar

Har mine egne rutiner for å sovne:

 

1. Det skal være mellom 15-20 grader i rommet, helst 17

2. Hele kroppen dekkes med dyne, fra halsen til ned og rundt føttene.

3. Lukk øynene, kjenn i hele kroppen at jeg skal sove, slapp av.

 

4. Klarer jeg ikke å sove fordi jeg tenker for mye så tenker jeg rett å slett på et hvit rom, ark. Helt tom tankegang. OGså tenker jeg at meg måå ikke sovne :p

Lenke til kommentar
Musikk synes ikke jeg er å anbefale. Hvis en hører på musikk blir en fort hekta opp i hva sangen handler om, da sovner en ikke så lett fordi en konsentrerer seg om å oversette ol.

7675724[/snapback]

Jeg pleier ofte å sette på noe dark ambient eller lignende når jeg skal sove, det hjelper veldig.

Dessverre funker det ikke like bra i dag tydeligvis :\

Sitter å hører på Arbre Noir atm, tror jeg skal klapse sammen laptopen å nyte musikken nå :sleep:

Lenke til kommentar

Stå opp etter kanskje 7-9 timer, ta deg ein skikkeleg joggetur med situps og armhevingar og alt det, til symjehallen, kor du badar, jogg heim att, ta gjerne eit bad i stampen/boblebadet om mulig. Deretter drikk du eit glass varm mjølk før du ender det hele med en saftig runk før du entrer drøymeland.

 

Måltid og andre behov får du finne ut av sjølv.

Lenke til kommentar

Jeg bare legger meg i senga, tar et litt teppe over beina og setter på lydbok. Det er ekstremt søvndyssende og jeg sovner etter maks 5 min. Det er deilig as. :cool:

 

Jeg pleier å våkne om morningen og se at batteriet på iPoden har gått ut siden lydboka har stått på hele natta :p

Endret av chryzsh
Lenke til kommentar

Er alltid trøtt og våken på feil tidspunkt :hrm:

Trøtt om moran, men har ikke problemer med å stå opp. Vekkeklokka er armbåndsuret.

Har en liten pause kl 11:30 på jobb. Da hender det jeg legger meg på en gressplen og slapper av. Er da skikkelig avslappet og hadde det ikke vært for at jeg vet at jeg snart skal jobbe igjen så hadde jeg sikkert sovnet.

 

Skikkelig trøtt når jeg kjører hjem og er passe våken igjen til kl 18, ca.

18-20 er jeg ofte helt forjævlig trøtt og 20-01 er jeg plenty våken.

Problemet er at jeg bør legge meg mellom 23 og midnatt for ikke å være helt ødelagt dagen etterpå. Pleier å legge meg 23:30 og siden jeg ikke er spes trøtt så farer mange tanker gjennom hodet i hundre-og-helvete kilometer i timen = vanskelig å sove :(

 

Et par lørdager i måneden er jeg på biblioteket for å lese noen tidsskrifter. Gjerne Lyd og Bilde og et amerikansk fotoblad. De tingene jeg leser her er ting jeg intresserer meg for og allikevel kan jeg bli håpløst trøtt mens jeg leser. :sleep::thumbdown:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...