Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvordan sovne fortere ?


TanglewoodD

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Et lurt tips som muligens er nevnt (har ikke lest igjennom hele tråden) er å stå opp hvis du ikke får sove. Det er noe med underbevistheten som skal være innstilt på at når du ligger i senga skal du sove og ikke ligge våken.

8361902[/snapback]

Det er faktisk sant.

Det var faktisk en egen episode av "Newton" på NRK for et års tid siden hvor de tok opp nettopp dette. De beskrev søvn som en slags togstasjon.

Toget kommer (du blir trøtt), og hvis du velger å ikke hoppe på (legge deg), må du vente en liten stund til neste tog kommer.

Lenke til kommentar

Sovne er drit lett til vanlig. Men her om dagen så fikk jeg ikke sove før halv 4 på natta og jeg la meg kl 1. Jeg hørte masse stemmer inne i hodet. Var helt villt, var som om jeg nesten drømte og var inne i et rom. Men så ble det for ille og jeg satte meg opp i senga og henta mobilen og satt på en sang i et par sekunder.

 

Men det ga seg ikke. Og jeg veit jeg var lys våken, slik at dere ikke trur jeg bare drømte det. Og dette er heller ikke tull. Jeg trur ikke det er noe overnaturlig ved det. Heller at det bare klikka litt for meg der og da. Første gang jeg har hørt stemmer i hodet. Og håper det blir den siste.

Lenke til kommentar

Jeg sleit med akkurat det samme og jeg gikk til legen og fikk innsovningstabletter..Funker veldig fint,eneste minus er at jeg blir sykt tørr i munnen av de.Sovner som regel etter ca en halv time.

Jeg regner ikke med det er noe du kommer til og prøve men det var løsningen for meg..Har sliti med og sovne hele livet og har gjerne ikke sovnet før langt på natt/tidlig om morran og det er fryktelig slitsomt når man skal på jobb kl 07 og være der i 12 timer..

 

Ellerså går det jo ann og lese noe,min erfaring er at når øynene blir trøtte så blir resten trøtt og,og vil gjerne sove.

(har ikke lest gjennom hele tråden så det kan jo hende at det jeg skriver har blitt skrevet før)

Lenke til kommentar
noen sier de hører på trance musikk for bli glade og aktive, for meg funker det som sovemedisin, jeg hadde på hørselvern og øreplugger inni de med trance når vi kjørte langs en skikkelig humpete vei, jeg sov som en stein!men trance alene funker også bra!

8372491[/snapback]

 

Jeg får mest lyst til å skyte meg selv i hodet med en spiker pistol hver gang jeg hører trance jeg. Kan ikke skjønne hvordan den dritten kvalifiserer som "musikk".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
noen sier de hører på trance musikk for bli glade og aktive, for meg funker det som sovemedisin, jeg hadde på hørselvern og øreplugger inni de med trance når vi kjørte langs en skikkelig humpete vei, jeg sov som en stein!men trance alene funker også bra!

8372491[/snapback]

 

Jeg får mest lyst til å skyte meg selv i hodet med en spiker pistol hver gang jeg hører trance jeg. Kan ikke skjønne hvordan den dritten kvalifiserer som "musikk".

8372614[/snapback]

 

Enig. Det finnes mye rar musikk i den sjangeren. Synd at "nrk mp3" alltid spiller trance når det finnes så mye annen bra musikk i verden.

 

Jeg for min del kan ikke høre på musikk for å sove. Jeg blir så inspirert av sangene at jeg tenker f.eks at sangen hadde passet bra til en film eller noe. Jeg blir så konsentrert angående musikken at jeg ikke får sove...

Lenke til kommentar
Sovne er drit lett til vanlig. Men her om dagen så fikk jeg ikke sove før halv 4 på natta og jeg la meg kl 1. Jeg hørte masse stemmer inne i hodet. Var helt villt, var som om jeg nesten drømte og var inne i et rom. Men så ble det for ille og jeg satte meg opp i senga og henta mobilen og satt på en sang i et par sekunder.

 

Men det ga seg ikke. Og jeg veit jeg var lys våken, slik at dere ikke trur jeg bare drømte det. Og dette er heller ikke tull. Jeg trur ikke det er noe overnaturlig ved det. Heller at det bare klikka litt for meg der og da. Første gang jeg har hørt stemmer i hodet. Og håper det blir den siste.

8372095[/snapback]

Av og til skjer det med meg óg. Akkurat som feberfantasier, men jeg har ikke feber.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...