Gå til innhold

hvilken konsoll skal jeg kjøpe?


F.torres

Anbefalte innlegg

En ting Ps2 mangler etterhvert er store spilltitler. Den siste store spilltittelen er såvidt jeg vet God of war 2 som kommer i mars en gang?

Såklart har Ps2 verdens største spillsamling fra før av, men de virkelige godbitene har vel de fleste av oss spilt fra før? Og de som ikke har det, har vel strengt tatt ikke planer om det (Tenker på massemarkedet nå)

7779434[/snapback]

Okami, Final Fantasy XII, Dawn of Mana, God of War 2, God Hand(?).... rimelig bra for en "døende" konsoll.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvilke "potensielt revolusjonerende konsollfeatures" er det jeg betaler for? Det er mye som er billig om det holder det det lover, men det er det ingenting som gjør. Jeg har blitt for gammel og kynisk til å tro at produkter oppfyller alt det skryter av.

 

Tja, la meg si det slik:

 

I Twilight Princess fungerer Wiimoten perfekt til sikting og bruk av våpen samt fisking.

 

I CoD3 fungerer den som våpen, åre og ratt.

 

I Wii sports er den golf kølle, tennis racket, bowling arm(kanskje?), bokse arm(igjen, kanskje?) eller ball tre.

 

I NFS:Carbon er det ratt.

 

Jeg var og skeptisk til om Wiimoten kunne gjøre det den skryter av og jeg ble mega positivt overraska at den faktisk leverte alt og litt til. Det er direkte hærlig å spille med Wiimoten på alle mulige plan.

7779232[/snapback]

 

Hipp hurra, tastatur og mus fungerer fint i så og si alle spill også. Wii-moten er fin den den, men det gjør ikke at en maskin med primitiv ytelse plutselig er verd 2500. Wii er en overpriset konsoll.

 

AtW

Lenke til kommentar
Hvilke "potensielt revolusjonerende konsollfeatures" er det jeg betaler for? Det er mye som er billig om det holder det det lover, men det er det ingenting som gjør. Jeg har blitt for gammel og kynisk til å tro at produkter oppfyller alt det skryter av.

 

AtW

7778921[/snapback]

Kontrollen er mest revolusjonerende. Kan brukes til alt fra å gjøre flashspill på internet gøyere, til å lage mer avanserte spill enn noensinne. Dessuten har den masse potensiale til å kobles sammen med ekstradeler uten at det kommer til å koste like mye ekstra som en ny kontroller. Ratthylster er jo rimelig basic, men pistolhylster er litt mer spennende(selvom det må kalibrering av alle skjermhjørnene før Wiimoten kan brukes som lyspistol), og ikke minst potensielt andre add-ons en nunchucken.

 

24connect har også masse potensiale. F.eks å kunne besøke andres spillverdener og legge inn beskjeder til de mens konsollen er av(Animal Crossing), integrere Weather Channel i spill(Perfekt til bilspill, så man kan spille banene med riktig vær etter dagens vær der banen er), eventuelt integrere andre kanaler som Newschannel i spill som det passer til. Og hva enn de kommer opp med av nye 24connectkanaler.

 

Miichannel har også sitt potensiale. Wario Ware viser at de kan ta Miidata og overføre det til forskjellige grafikkstiler, noe som kan være veldig morsomt i spill som det passer til. Dessuten er er hele konseptet med å ta med Miiene i kontrollen og bytte med venner rimelig fett.

 

Photochannel er jo åpenbart. MS har jo kamera for å få ekte ansikter inn i spillene, og Photochannel kan gjøre det samme uten noe ekstrautstyr.

 

Virtual Console kan jo være ganske bra, hvis de utvider det til å ta spesiallagde spill også, som alt tilsier at de kommer til å gjøre. Men igjen er det noe som MS og Sony også gjør, utenom at MS tar penger for selve onlinetjenesten i tillegg til spillene.

 

Gratis online er jo fint. Sony har jo også det, men det er langt mer behagelig å navigere med Wiimoten i browsere.

 

Vet ikke hvor mange kontrollere som potensielt kan kobles til maskinen, men Bust A Move kommer til å ha 8 player samtidig, noe som også er hyggelig.

 

Så kan jo Wiien brukes med tradisjonelle kontrollere gjennom GCportene, og det er allerede en del fine kontrollere til GC, fra bongokontroller til vanlig arcadekontroller til keyboard.Ikke akkurat revolusjonerende, men god bakoverkompatibel støtte som også kan brukes på nye spill.

 

WiiSports er kommer med konsollen, og det er faktisk ett spill med mye dybde enn de fleste anmeldere ga det kred for, og WiiFitnessfunskjonen, plus mange registrerte .com sider fra Nintendo viser jo at de har tenkt å prøve å få Wii'en til å kunne fungere til trening, noe som er greit.

 

Innebygd flashkort er også fint, siden det også kan brukes til å lage større saves eller midlertidig lagre spillinformasjon, for å få mer permanente verdener. Ikke revolusjonerende, MS gjorde det først med Xbox1 sin harddisk(men var teite nok til å droppe harddisk fra Core utgaven av 360, slik at utviklere ikke kan bruke det på samme måte, noe f.eks Valve har klaget på) og Sony har også harddisk, men likevel en fin feature.

 

Så alt i alt, en rimelig god pakke med tonnevis av potensiale. Og i tillegg vet man at man kommer til å få Nintendokvalitetspill, som alltid er hyggelig. Og forhåpengtligvis så vil den selge godt nok til at mer ambisiøse utviklere bruker konsollen til å lage noen skikkelig revolusjoerende og avanserte spill som bruker mange av konsollens features, utover bare det å legge til litt motion-sensing til eksisterende spill(Noe man dessverre har sett mest av hittil, selvom det heller ikke alltid er en ille ting).

 

Absolutt verdt å investere 2500kr i.

 

EDIT: Og ikke minst, DS\Wii connectivity. GBA\GC connectivitien var litt for knotete til å være praktisk, men viste masse potensiale og var utrolig gøy de få gangene man gadd å prøve det. DS\Wii connectivity er enkelt som bare det, samt DSens touchscreen og mikrofon gir det jo en ny dimensjon. Ikke innebygd, men praktisk for de 35 millioner som allerede har en DS.

 

Og en ting til om kontrollen: Høytaleren. Red Steel sin multiplayer viser jo allerede at den kan brukes på høyst kreative måter som absolutt forbedrer gameplay(Få hemmelige oppdrag gjennom å plassere Wiimoten til øret og trykke en knapp), og det kommer sikkert mye mer i den dur.

 

EDIT2: Og det er annonsert streamingprogram fra PCen, slik at man kan bruke Wiien til å se og høre media fra PCen, noe som heller ikke er revolusjonerende i seg selv, men sammen med Wiimoten har man en mye mer praktisk måte å navigere programmet på, og MS og Sony som prøver å lage multimediasentere ønsker nok at de hadde kommet på Wiimoten, om bare av den grunn.

7779426[/snapback]

 

Nesten alt dette er jo uinteressant, man kan liste opp en mengde features som x360 har også, som med respekt og melde er mer interessante enn det Wiien har av ekstra-features. En konsoll er til for å spille med, til andre ting har jeg bedre redskaper, og når det gjelder ekstra-feautures, så kommer wii til kort i forhold til feks x360.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Du argumenterer først i innlegget for at PS2 er utdatert? På hvilken måte? Grafikkmessig? Om man skal fokusere så mye på grafikk,så kommer vel ikke akkurat Wii så heldig ut.

 

Andre delen av innlegget forklarer jo nettopp hvorfor det første argumentet ditt er merkelig. Det er ikke relevant hva PS2 er laget for eller ikke. Man får mye moro for under halve prisen til en Wii.

 

AtW

7778663[/snapback]

 

En ting Ps2 mangler etterhvert er store spilltitler. Den siste store spilltittelen er såvidt jeg vet God of war 2 som kommer i mars en gang?

Såklart har Ps2 verdens største spillsamling fra før av, men de virkelige godbitene har vel de fleste av oss spilt fra før? Og de som ikke har det, har vel strengt tatt ikke planer om det (Tenker på massemarkedet nå)

7779434[/snapback]

 

Hvilke store spilltitaler har Wii da? Zelda? Nå sier jeg ikke at det ikke kommer noen, men PS2 har et stort bibliotek bakover i tdi, og det bugner jo ikke akkurat av store titler på Wii enda.

 

AtW

Lenke til kommentar
Nesten alt dette er jo uinteressant, man kan liste opp en mengde features som x360 har også, som med respekt og melde er mer interessante enn det Wiien har av ekstra-features. En konsoll er til for å spille med, til andre ting har jeg bedre redskaper, og når det gjelder ekstra-feautures, så kommer wii til kort i forhold til feks x360.

 

AtW

7779772[/snapback]

Hvis du ikke greier å se hva de fleste av de punktene jeg nevnte har med gameplay å gjøre, så har du dårlig fantasi. Enkelt og greit. Heldigvis virker det som utviklere har bedre fantasi enn deg.

 

Bare et par av punktene(Streaming fra PC og at online er gratis) var ting som ikke kan komme til å ha direkte innvirkning på gameplay.

Lenke til kommentar
Nesten alt dette er jo uinteressant, man kan liste opp en mengde features som x360 har også, som med respekt og melde er mer interessante enn det Wiien har av ekstra-features. En konsoll er til for å spille med, til andre ting har jeg bedre redskaper, og når det gjelder ekstra-feautures, så kommer wii til kort i forhold til feks x360.

 

AtW

7779772[/snapback]

Hvis du ikke greier å se hva de fleste av de punktene jeg nevnte har med gameplay å gjøre, så har du dårlig fantasi. Enkelt og greit. Heldigvis virker det som utviklere har bedre fantasi enn deg.

 

Bare et par av punktene(Streaming fra PC og at online er gratis) var ting som ikke kan komme til å ha direkte innvirkning på gameplay.

7780487[/snapback]

 

Poenget er at de unike featurene bærer preg av å være gimmicks, og mesteparten av det andre kan gjøres i like stor grad på andre konsoller (om ikke mer).

 

- onlein, mange kontrollere, muligheten for å save til noe innebygd, osv.

 

Det er stort sett bare wii-moten som er en interessant funksjon, og unik for Wii, det hjelper ikke å liste opp masse ting som gjelder for alle andre konsoller også.

 

AtW

Lenke til kommentar
Poenget er at de unike featurene bærer preg av å være gimmicks, og mesteparten av det andre kan gjøres i like stor grad på andre konsoller (om ikke mer).

 

- online, mange kontrollere, muligheten for å save til noe innebygd, osv.

 

Det er stort sett bare wii-moten som er en interessant funksjon, og unik for Wii, det hjelper ikke å liste opp masse ting som gjelder for alle andre konsoller også.

 

AtW

7780573[/snapback]

24connect er noe som er en del av onlineplanen til Nintendo som er unik, og kan ha masse potensiale for gameplay.

 

Muligheten til å save på flashkort er ikke så viktig, men muligheten for utviklere å midlertidig lagre data på flashkortet er definitivt veldig viktig, så der står den likt med Ps3 og ett hakk over 360.

 

Miiene har mye mer potensiale hva folk flest tenker over, særlig på grunn av at man også kan lagre data på kontrollen.

 

Kanalene og browsemulighetene(Med wiimote) er unike for konsollen, og har også masse potensiale for gameplay.

 

Og jo, det hjelper å liste opp masse features som også kan gjøres på de andre konsollene, når noen går ut og sier at den ikke er verdt pengene når den likevel er billigere enn de andre next-gen konsollene.

 

Enkelt og greit: Man får like mye, om ikke mer, ut av boksen enn med de andre konsollene, og den er likevel billigere. God handel. Egentlig er det ikke så mye mer å si.

Lenke til kommentar
Poenget er at de unike featurene bærer preg av å være gimmicks, og mesteparten av det andre kan gjøres i like stor grad på andre konsoller (om ikke mer).

 

- online, mange kontrollere, muligheten for å save til noe innebygd, osv.

 

Det er stort sett bare wii-moten som er en interessant funksjon, og unik for Wii, det hjelper ikke å liste opp masse ting som gjelder for alle andre konsoller også.

 

AtW

7780573[/snapback]

24connect er noe som er en del av onlineplanen til Nintendo som er unik, og kan ha masse potensiale for gameplay.

 

Muligheten til å save på flashkort er ikke så viktig, men muligheten for utviklere å midlertidig lagre data på flashkortet er definitivt veldig viktig, så der står den likt med Ps3 og ett hakk over 360.

 

Miiene har mye mer potensiale hva folk flest tenker over, særlig på grunn av at man også kan lagre data på kontrollen.

 

Kanalene og browsemulighetene(Med wiimote) er unike for konsollen, og har også masse potensiale for gameplay.

 

Og jo, det hjelper å liste opp masse features som også kan gjøres på de andre konsollene, når noen går ut og sier at den ikke er verdt pengene når den likevel er billigere enn de andre next-gen konsollene.

 

Enkelt og greit: Man får like mye, om ikke mer, ut av boksen enn med de andre konsollene, og den er likevel billigere. God handel. Egentlig er det ikke så mye mer å si.

7780619[/snapback]

 

Wii er overpriset fordi den koster mye i forhold til vesentlige ting for gameplayen, som feks grafikk. Å kunne kjøre på det været som er utendørs er en gimmick, jeg kan da se ut av vinduet og velge været i spillet selv om jeg er så forbannet interessert i å late som jeg kjører rundt i nabolaget. Skal jeg browse så sitter jeg ikke med en konsoll og håndkontroll når en PC er mye bedre egnet. P koble til mange kontrollere kan jeg gjør, også på konsoller som er langt billigere, tradisjonelle kontrollere kan jeg få på alle andre konsoller.

 

Det eneste som er markant annerledes er dill og dall som er uviktig, jeg kjøper ikke en konsoll for å sjekke været, jeg kjøper det for å more meg med spill, da er det enkelte punkter som er adskillig mer vesentlig enn andre. Om slike features telte så mye, så hadde det vært helt meningsløst å ikke kun bruke en PC.

 

AtW

Lenke til kommentar
Wii er overpriset fordi den koster mye i forhold til vesentlige ting for gameplayen, som feks grafikk. Å kunne kjøre på det været som er utendørs er en gimmick, jeg kan da se ut av vinduet og velge været i spillet selv om jeg er så forbannet interessert i å late som jeg kjører rundt i nabolaget. Skal jeg browse så sitter jeg ikke med en konsoll og håndkontroll når en PC er mye bedre egnet. P koble til mange kontrollere kan jeg gjør, også på konsoller som er langt billigere, tradisjonelle kontrollere kan jeg få på alle andre konsoller.

 

Det eneste som er markant annerledes er dill og dall som er uviktig, jeg kjøper ikke en konsoll for å sjekke været, jeg kjøper det for å more meg med spill, da er det enkelte punkter som er adskillig mer vesentlig enn andre. Om slike features telte så mye, så hadde det vært helt meningsløst å ikke kun bruke en PC.

 

AtW

7780698[/snapback]

Wii har mer enn god nok grafikk. Se på Carmacks uttalelser om HD(HD er uviktig), om Quake 3 vs Doom 3 grafikken i forhold til online(Quake 3 grafikken fungerer bedre, enkelt og greit), eller Hideo Kojima sine uttalelser om HD(HD er uviktig), eller Pandemic sine uttalelser om HD(HD er uviktig, finnes ingen grunn til å ikke kunne skape realistisk grafikk i 640x480). Og ikke minst, se på GCspill som Zelda og RE4. Det er veldig lite Wii ikke kan gjøre på grunn av mangel på HD. HD er fint det, men ikke viktig.

 

Og det er ikke snakk om å kunne "kjøre i været du ser utendørs", det er snakk om måter man kan bruke dette direkte i gameplay, og i forhold til hele verden, ikke bare lokalt. Animal Crossing brukte allerede GC sin klokke på ekstremt innovative måter, med både tid på døgnet og årstid som elementer i gameplayet. Det er basically umulig å spille HELE Animal Crossing med mindre man bruker minst ett år, eller jukser. Wii gjør det mulig a ta dette, og mere til, mange steg lenger. Bare fantasien setter stoppere, og fantasien din stopper tydeligvis med "OMG! FET GRAFIKK!".

 

Og ja, det er bedre å browse på PC, men det er mye mer potensiale for browser SPILL på Wii på grunn av kontrollen. Allerede er det masse folk i gang med å lage Wiispesifikke flashspill som gjør ting langt utover det som er praktisk med mus og tastatur.

 

I tillegg så har Wii masse mer. Trådløst online ut av boksen, første selvmatende diskstasjon som tar flere CDformater, av\på knapp på kontrollen, stillegående, lavt strømbruk, lese flashkort, og til og merd i ting som photochannel har de lagt inn gameplay.

 

Ditt argument var at Wii var overpriset. Dette er ren ignoranse i forhold til hva man får ut av boksen.

 

Den er den billigste konsollen, og gir likevel diskutabelt mest ut av boksen.

 

Så hva pokker er problemet med prisen?

Lenke til kommentar
Wii er overpriset fordi den koster mye i forhold til vesentlige ting for gameplayen, som feks grafikk. Å kunne kjøre på det været som er utendørs er en gimmick, jeg kan da se ut av vinduet og velge været i spillet selv om jeg er så forbannet interessert i å late som jeg kjører rundt i nabolaget. Skal jeg browse så sitter jeg ikke med en konsoll og håndkontroll når en PC er mye bedre egnet. P koble til mange kontrollere kan jeg gjør, også på konsoller som er langt billigere, tradisjonelle kontrollere kan jeg få på alle andre konsoller.

 

Det eneste som er markant annerledes er dill og dall som er uviktig, jeg kjøper ikke en konsoll for å sjekke været, jeg kjøper det for å more meg med spill, da er det enkelte punkter som er adskillig mer vesentlig enn andre. Om slike features telte så mye, så hadde det vært helt meningsløst å ikke kun bruke en PC.

 

AtW

7780698[/snapback]

Wii har mer enn god nok grafikk. Se på Carmacks uttalelser om HD(HD er uviktig), om Quake 3 vs Doom 3 grafikken i forhold til online(Quake 3 grafikken fungerer bedre, enkelt og greit), eller Hideo Kojima sine uttalelser om HD(HD er uviktig), eller Pandemic sine uttalelser om HD(HD er uviktig, finnes ingen grunn til å ikke kunne skape realistisk grafikk i 640x480). Og ikke minst, se på GCspill som Zelda og RE4. Det er veldig lite Wii ikke kan gjøre på grunn av mangel på HD. HD er fint det, men ikke viktig.

 

Og det er ikke snakk om å kunne "kjøre i været du ser utendørs", det er snakk om måter man kan bruke dette direkte i gameplay, og i forhold til hele verden, ikke bare lokalt. Animal Crossing brukte allerede GC sin klokke på ekstremt innovative måter, med både tid på døgnet og årstid som elementer i gameplayet. Det er basically umulig å spille HELE Animal Crossing med mindre man bruker minst ett år, eller jukser. Wii gjør det mulig a ta dette, og mere til, mange steg lenger. Bare fantasien setter stoppere, og fantasien din stopper tydeligvis med "OMG! FET GRAFIKK!".

 

Og ja, det er bedre å browse på PC, men det er mye mer potensiale for browser SPILL på Wii på grunn av kontrollen. Allerede er det masse folk i gang med å lage Wiispesifikke flashspill som gjør ting langt utover det som er praktisk med mus og tastatur.

 

I tillegg så har Wii masse mer. Trådløst online ut av boksen, første selvmatende diskstasjon som tar flere CDformater, av\på knapp på kontrollen, stillegående, lavt strømbruk, lese flashkort, og til og merd i ting som photochannel har de lagt inn gameplay.

 

Ditt argument var at Wii var overpriset. Dette er ren ignoranse i forhold til hva man får ut av boksen.

 

Den er den billigste konsollen, og gir likevel diskutabelt mest ut av boksen.

 

Så hva pokker er problemet med prisen?

7780783[/snapback]

 

De må gjerne mene at Wii har "mer en god nok grafikk" (hva enn det skal bety, mer en god nok for hva), men jeg er uenig, bedre grafikk forbedrer opplevelsen, det er ekstremt få som ikke er enig i det. At jeg ikke synes det er interessant å mate inn diverse dill fra den virklige verden inn i en Wii betyr ikke at jeg bare er opptatt av grafikk, det hele har gimmick-preg, jeg spiller ikke konsoll for å få en realistisk opplevelse, eller noe som er preget av data fra den "virklige verden".

 

Mus og tastatur har også et enormt potensiale, men jeg spiller sjeldent flashspill, flashspillenes nisje er når du ikke har annet tilgjengelig, skal jeg sett meg ned å spille, så har jeg så og si alltid noe bedre å spille enn et tilfeldig gratis flashspill.

 

Wii er ikke den billigste konsollen, og at du får mer ut av boksen er høyst diskutabelt, man har enormt potensiel på både Ps3 og x360 for alt mulig dill og dall om man ønsker det, personlig er jeg ikke så interessert i det, så det er ikke et særlig sterkt argument for meg.

 

AtW

Lenke til kommentar
...

Wii er ikke den billigste konsollen...

7780823[/snapback]

Jo, det er den faktisk, av next-gen konsoller.

 

Xbox360Core blir noen ganger solgt billigere, men det er tilbud, og de finner man på Wii nå og da også. Dessuten gir Wii langt mer ut av boksen enn Core.

 

Resten av posten din er bare din fantasiløshet. Det er ikke snakk om et par små gimmicks, det er snakk om en haug med små gimmicks som kan forvandles til å bli fullverdige gameplayelementer som forbedrer spillene. Wario Ware har allerede vist noe av dette når det gjelder bruk av Miier, hvor den ikke bare bruker standard Miigrafikk, men også bruker dataene fra Miiene direkte i noen spill.

 

Og misforstå meg rett.... Jeg sier ikke at de andre konsollene ikke er verdt pengene. Xbox360 gir masse til en billig penge, Ps3 gir masse til en dyrere penge, men med litt mer langsiktig potensiale og gratis onine. Det jeg sier, er at i forhold til de andre konsollene sin pris, så er Wii på ingen måte overpriset.

Lenke til kommentar
...

Wii er ikke den billigste konsollen...

7780823[/snapback]

Jo, det er den faktisk, av next-gen konsoller.

 

Xbox360Core blir noen ganger solgt billigere, men det er tilbud, og de finner man på Wii nå og da også. Dessuten gir Wii langt mer ut av boksen enn Core.

 

Resten av posten din er bare din fantasiløshet. Det er ikke snakk om et par små gimmicks, det er snakk om en haug med små gimmicks som kan forvandles til å bli fullverdige gameplayelementer som forbedrer spillene. Wario Ware har allerede vist noe av dette når det gjelder bruk av Miier, hvor den ikke bare bruker standard Miigrafikk, men også bruker dataene fra Miiene direkte i noen spill.

 

Og misforstå meg rett.... Jeg sier ikke at de andre konsollene ikke er verdt pengene. Xbox360 gir masse til en billig penge, Ps3 gir masse til en dyrere penge, men med litt mer langsiktig potensiale og gratis onine. Det jeg sier, er at i forhold til de andre konsollene sin pris, så er Wii på ingen måte overpriset.

7780883[/snapback]

 

Jeg bryr meg ikke om hva en eller annen person definerer som "next gen" jeg bryr meg om hva jeg får kjøpt, og hva jeg får tilbake for det. At en konsoll er "next gen" har ingen verdi i seg selv. Den mest solgte konsollen i landet er Ps2, og den er vesentlig billigere.

 

Fantasiløshet fra min side, eller naiv opphausing fra din side, hvem vet, personlig har jeg lite spådommer av denne typen som appelerer til meg.

 

I forhold til PS3 er ikke Wii overpriset, i forhold til 360 og PS2 er den det.

 

AtW

Lenke til kommentar
Jeg bryr meg ikke om hva en eller annen person definerer som "next gen" jeg bryr meg om hva jeg får kjøpt, og hva jeg får tilbake for det. At en konsoll er "next gen" har ingen verdi i seg selv. Den mest solgte konsollen i landet er Ps2, og den er vesentlig billigere.

 

Fantasiløshet fra min side, eller naiv opphausing fra din side, hvem vet, personlig har jeg lite spådommer av denne typen som appelerer til meg.

 

I forhold til PS3 er ikke Wii overpriset, i forhold til 360 og PS2 er den det.

 

AtW

7780905[/snapback]

Ps2 er den best prisete konsollen på markedet, men har allerede utnyttet det meste av sitt potensiale, så den er ikke akkurat et kjøp for fremtiden. Alle next-gen maskinene er priset med tanke på at man skal få masse spill til dem i årene framover, noe Ps2 står langt svakere på(Selvom det ennå er en del fantastiske titler framover).

 

At Wii er overpriset i forhold til Xbox360 er absurd grafikkhoretullprat. Xbox360Core er heller overpriset i forhold til Wii, siden anbefalt pris er 300kr over og man må kjøpe ekstrautstyr som minnekort, og det er generelt langt midre ut av boksen.

Lenke til kommentar

*snip*

7778663[/snapback]

 

*snippeti*

7779434[/snapback]

 

Hvilke store spilltitaler har Wii da? Zelda? Nå sier jeg ikke at det ikke kommer noen, men PS2 har et stort bibliotek bakover i tdi, og det bugner jo ikke akkurat av store titler på Wii enda.

 

AtW

7779778[/snapback]

 

Poenget mitt, som du mest sannsynlig forsto, var at siden Ps2 er en aldrende konsoll som til all sannsynlighet kommer til å bli faset ut av sony etterhvert.

Ikke potensielt har store spill i fremtiden.

 

Wii som er en splitter ny konsoll med en ny måte å spille konsoll på, har potensiale for mange trippel-a titler. Nå som Eb games og andre selger ps2 brukt så blir det solgt færre nye titler for platformen, dette er ikke å komme rundt. Og gjør platformen mindre attraktiv for spillutviklere.

 

Jeg tror at den store spillbasen er med på å "drepe" ps2 (Merk at dette er min oppfatning)

Endret av Echeron
Lenke til kommentar
Jeg bryr meg ikke om hva en eller annen person definerer som "next gen" jeg bryr meg om hva jeg får kjøpt, og hva jeg får tilbake for det. At en konsoll er "next gen" har ingen verdi i seg selv. Den mest solgte konsollen i landet er Ps2, og den er vesentlig billigere.

 

Fantasiløshet fra min side, eller naiv opphausing fra din side, hvem vet, personlig har jeg lite spådommer av denne typen som appelerer til meg.

 

I forhold til PS3 er ikke Wii overpriset, i forhold til 360 og PS2 er den det.

 

AtW

7780905[/snapback]

Ps2 er den best prisete konsollen på markedet, men har allerede utnyttet det meste av sitt potensiale, så den er ikke akkurat et kjøp for fremtiden. Alle next-gen maskinene er priset med tanke på at man skal få masse spill til dem i årene framover, noe Ps2 står langt svakere på(Selvom det ennå er en del fantastiske titler framover).

 

At Wii er overpriset i forhold til Xbox360 er absurd grafikkhoretullprat. Xbox360Core er heller overpriset i forhold til Wii, siden anbefalt pris er 300kr over og man må kjøpe ekstrautstyr som minnekort, og det er generelt langt midre ut av boksen.

7780938[/snapback]

 

Ja, gud forby at man skulle kjøpe eldre spill, konsollen er jo verdiløs om man må kjøpe spill som er produsert før man kjøpte den. PS2 har for øyeblikk et spillbibliotek som er enormt i forhold til en Wii, vil man ha bra spill i framtiden, ,så kjøper man en konsoll i framtiden (og da har forhåpentligvis Wiien gått ned i pris).

 

Anbefalt pris er irrelevant for meg, reell pris er høyst relevant.

 

Det som er absurd tullprat er å påstå at bedre grafikk ikke har noe å si.

 

AtW

Lenke til kommentar

*snip*

7778663[/snapback]

 

*snippeti*

7779434[/snapback]

 

Hvilke store spilltitaler har Wii da? Zelda? Nå sier jeg ikke at det ikke kommer noen, men PS2 har et stort bibliotek bakover i tdi, og det bugner jo ikke akkurat av store titler på Wii enda.

 

AtW

7779778[/snapback]

 

Poenget mitt, som du mest sannsynlig forsto, var at siden Ps2 er en aldrende konsoll som til all sannsynlighet kommer til å bli faset ut av sony etterhvert.

Ikke potensielt har store spill i fremtiden.

 

Wii som er en splitter ny konsoll med en ny måte å spille konsoll på, har potensiale for mange trippel-a titler. Nå som Eb games og andre selger ps2 brukt så blir det solgt færre nye titler for platformen, dette er ikke å komme rundt. Og gjør platformen mindre attraktiv for spillutviklere.

 

Jeg tror at den store spillbasen er med på å "drepe" ps2 (Merk at dette er min oppfatning)

7780956[/snapback]

 

Ja, om Wii sin spillbase dreper PS2, så kjøper jeg en Wii når den tid er inne, jeg kjøper ikke en dyr konsoll nå fordi det potensielt kan komme bra spill i framtiden. PS2 har et stor bibliotek av gode titler, om de er nye eller ikke er ikke relevant for meg (utenom at de potensielt er billigere). Wii får sikkert endel gode spill, men jeg er litt redd for at det blir litt som andre Nintendo-konsoller, at det kommer obligatoriske nyversjoner av ymse spill, som er underholdene, men at det ikke er så mange killer-titaler utenom det. Vi får se hvordan det blir. De har ihvertfall lagt til rette med en artig kontroller.

 

AtW

Lenke til kommentar
Hipp hurra, tastatur og mus fungerer fint i så og si alle spill også. Wii-moten er fin den den, men det gjør ikke at en maskin med primitiv ytelse plutselig er verd 2500. Wii er en overpriset konsoll.

 

AtW

7779761[/snapback]

 

Ah, så du svinger datamusen gjennom luften for å svinge et sverd med andre ord?

 

Men trodde det her var snakk om innovativ løsning for konsoll, ikke PC. Samt at Wiimoten er mus/tastatur og litt til.

 

Men selvfølgelig, du kan ikke tvinge en elefan til å drikke, du kan bare lede den til vannhullet. Om folk ikke vil se hva Wiimoten kan gjøre, og heller ikke vil se hva Wiien kan gjøre, så er det ingen argumenter i verden som kan tvinge dem heller.

Lenke til kommentar
Ja, gud forby at man skulle kjøpe eldre spill, konsollen er jo verdiløs om man må kjøpe spill som er produsert før man kjøpte den. PS2 har for øyeblikk et spillbibliotek som er enormt i forhold til en Wii, vil man ha bra spill i framtiden, ,så kjøper man en konsoll i framtiden (og da har forhåpentligvis Wiien gått ned i pris).

 

Anbefalt pris er irrelevant for meg, reell pris er høyst relevant.

 

Det som er absurd tullprat er å påstå at bedre grafikk ikke har noe å si.

 

AtW

7780970[/snapback]

Dine høyst frivillige misforståelser overgår det meste. Er ikke vits å diskutere med folk som gjør sitt beste for å vri alt du sier til å passe sin mening. Har aldri ytret ett negativt ord om Ps2 her på forumet. Ei heller om bedre grafikk(Som wii faktisk har).

Endret av Niskivara
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...