Gå til innhold

hvilken konsoll skal jeg kjøpe?


F.torres

Anbefalte innlegg

For noen er kanskje VC interessant, personlig foretrekker jeg emulatorer til å spille så gamle spill. (...)

7782128[/snapback]

 

Som brukermoderator burde du gå foran med et godt eksempel, og ikke oppfordre til piratkopiering.

7782226[/snapback]

 

Det er da ingen automatikk mellom emulering og piratkopiering, emulering er fint lovlig å diskutere på forumet.

 

AtW

7782228[/snapback]

VC emulerer spillene på Wii, og lar deg kjøpe gamle spill på lovlig vis. For den gjengse bruker vil annen form for emulering av gamle spill bety å laste emulerte versjoner ned fra nettet, og spille de på en PC. Man kan godt laste ned emuleringer av spill man allerede eier fra nettet, men i det man laster ned nye spill sidestilles det med piratkopiering. De store spillselskapene jobber hardt med å stenge emuleringssider som tilbyr nedlastning av deres spill.

 

Posten din insinuerte at man heller kunne emulere de samme spillene gratis på en PC, fremfor å betale for emuleringene på VC. Dersom det ikke var slik du mente å utrykke deg bør du kanskje redigere posten din slik at det går klart frem hva du egentlig mener.

Endret av Bagge
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
 
Det virker litt spesiellt å først fremstå som hardware/grafikkhore, for deretter å prise ps2 opp i skyene? Ps2 er svakere enn wii på alle punkter. Hardware, spillbibliotek og grafikk. Så er det en maskin som er overpriset i forhold til hva du får så er det vel nettop ps2. Se på uthevingene jeg har gjort i quoten, og tenk virtual console + hele spillbiblioteket til GC. Det er et omfattende bibliotek, fra tidlige tider til i dag. Så at ps2 har noe større spillbibliotek enn wii tror jeg vi må si oss enig om at ikke stemmer. Heller omvendt.

7782081[/snapback]

 

Det der er rent tull. Ps2 er bakoverkompatibel med Ps1, og har langt langt fler spill enn Wii kommer til å få med det første.

 

 

7782265[/snapback]

 

Utheving er muligens litt upresis i skrivende stund (dette vil naturligvis endres så snart VC er fyllt opp), resten er spot on.

Lenke til kommentar

Så betyr det at du har prøvd den ordentlig?

 

(Ordentlig= mer enn noen minutter i en butikk)

 

Den kommer nok ikke til å fullstendig utdatere keybaord+mus som styresett til FPS, RTS, og strategispill, men har potensiale til å gi et mye mer involverende styresett(På bekostning av litt presisjon, men det er like mye fordi man sitter rett opp til en dataskjerm, og langt fra en TV, så presisjon vil alltid være bedre på PC). Til andre typer spill danker Wiimoten ut det aller meste, utenom helt spesialiserte kontrollere(Flightstick, force-feedback ratt, arcadestick, dansematte, bongokontrollere, singstar microfon, etc, etc). 

Det virker litt spesiellt å først fremstå som hardware/grafikkhore, for deretter å prise ps2 opp i skyene? Ps2 er svakere enn wii på alle punkter. Hardware, spillbibliotek og grafikk. Så er det en maskin som er overpriset i forhold til hva du får så er det vel nettop ps2. Se på uthevingene jeg har gjort i quoten, og tenk virtual console + hele spillbiblioteket til GC. Det er et omfattende bibliotek, fra tidlige tider til i dag. Så at ps2 har noe større spillbibliotek enn wii tror jeg vi må si oss enig om at ikke stemmer. Heller omvendt.

7782081[/snapback]

Det der er rent tull. Ps2 er bakoverkompatibel med Ps1, og har langt langt fler spill enn Wii kommer til å få med det første.

 

 

For noen er kanskje VC interessant, personlig foretrekker jeg emulatorer til å spille så gamle spill. (...)

7782128[/snapback]

Det er allerede emulatorer ute på Wii gjennom GCbakoverkompatibiliteten. Og Wiimoten er perfekt for NESspill.

7782265[/snapback]

 

Nei, jeg eier ingen Wii, så jeg har ikke prøvd Wii-moten i lengre tid.

 

Ellers er jeg enig i at wii-moten er artig, og jeg tar gjerne imot nye kontrollere, jeg har allerde mange forskjellige kontrolltyper, og setter alltid pris på nye.

 

Jeg må innrømme at jeg synes en PC egner seg betraktlig bedre til emulering, det mer fleksibelt, kan emulere flere systemer, har flere typer kontrollere tilgjengelig, og har bedre muligheter til kantutjevning osv.

 

AtW

Lenke til kommentar
For noen er kanskje VC interessant, personlig foretrekker jeg emulatorer til å spille så gamle spill. (...)

7782128[/snapback]

 

Som brukermoderator burde du gå foran med et godt eksempel, og ikke oppfordre til piratkopiering.

7782226[/snapback]

 

Det er da ingen automatikk mellom emulering og piratkopiering, emulering er fint lovlig å diskutere på forumet.

 

AtW

7782228[/snapback]

VC emulerer spillene på Wii, og lar deg kjøpe gamle spill på lovlig vis. For den gjengse bruker vil annen form for emulering av gamle spill bety å laste emulerte versjoner ned fra nettet, og spille de på en PC. Man kan godt laste ned emuleringer av spill man allerede eier fra nettet, men i det man laster ned nye spill sidestilles det med piratkopiering. De store spillselskapene jobber hardt med å stenge emuleringssider som tilbyr nedlastning av deres spill.

 

Posten din insinuerte at man heller kunne emulere de samme spillene gratis på en PC, fremfor å betale for emuleringene på VC. Dersom det ikke var slik du mente å utrykke deg bør du kanskje redigere posten din slik at det går klart frem hva du egentlig mener.

7782303[/snapback]

 

Posten insinuerte at jeg foretrekker å bruke PC-emulatorer til å spille gamle spill. Det er ingenting der som sier noe som helst om at det er bedre fordi det er gratis eller noen som helst oppfording til å hente ned. Jeg mener akkurat det som står der, jeg finner det lite meningsfylt å til enhver tid komme med disclaimere om at jeg ikke mener ting som ikke står i posten min.

 

Genrellt sett er det vel ikke akkurat spesielt uvanlig å ha en gammel konsoll med endel spill liggende. Det er langt mer praktisk å emulere disse enn å ha en svær bøing konsoller foran TVen.

 

AtW

Lenke til kommentar
jeg finner det lite meningsfylt å til enhver tid komme med disclaimere om at jeg ikke mener ting som ikke står i posten min.

Haha, bra uberettiget det der! Når vi først er inne på å tillegge hverandre meninger er det vel minst like ille å tillegge andre handlinger?

 

Meningen med VC er ikke at den emulerer gamle spill du allerede har liggende i en skuff, - det ville vært pengesløsing - men at man kan laste ned spille man ikke eier, en mulighet man ikke kan benytte seg av lovlig ved å laste ned emulatorer fra nettet. Derfor ligger det en vesentlig ambiguitet i posten din - de to emuleringsmetodene har helt forskjellige utgangspunkt.

Endret av Bagge
Lenke til kommentar
jeg finner det lite meningsfylt å til enhver tid komme med disclaimere om at jeg ikke mener ting som ikke står i posten min.

Haha, bra uberettiget det der! Når vi først er inne på å tillegge hverandre meninger er det vel minst like ille å tillegge andre handlinger?

 

Meningen med VC er ikke at den emulerer gamle spill du allerede har liggende i en skuff, - det ville vært pengesløsing - men at man kan laste ned spille man ikke eier, en mulighet man ikke kan benytte seg av lovlig ved å laste ned emulatorer fra nettet. Derfor ligger det en vesentlig ambiguitet i posten din - de to emuleringsmetodene har helt forskjellige utgangspunkt.

7782404[/snapback]

Ja, og derfor vil den kanskje være interessant for noen, men som jeg sa, for meg personlig så bruker jeg heller emulator.

 

AtW

Lenke til kommentar
jeg finner det lite meningsfylt å til enhver tid komme med disclaimere om at jeg ikke mener ting som ikke står i posten min.

Haha, bra uberettiget det der! Når vi først er inne på å tillegge hverandre meninger er det vel minst like ille å tillegge andre handlinger?

 

Meningen med VC er ikke at den emulerer gamle spill du allerede har liggende i en skuff, - det ville vært pengesløsing - men at man kan laste ned spille man ikke eier, en mulighet man ikke kan benytte seg av lovlig ved å laste ned emulatorer fra nettet. Derfor ligger det en vesentlig ambiguitet i posten din - de to emuleringsmetodene har helt forskjellige utgangspunkt.

7782404[/snapback]

Ja, og derfor vil den kanskje være interessant for noen, men som jeg sa, for meg personlig så bruker jeg heller emulator.

 

AtW

7782428[/snapback]

Jeg har aldri anklaget deg personlig for å drive med ulovlige nedlastninger, men jeg reagerte på at posten din lanserte nedlastning av emuleringer fra nettet som et alternativ til VC, noe det i praksis ikke er dersom man ikke vil bryte loven.

 

Dersom du mener det som står i signaturen din, får du tåle litt kritikk, og ikke gå til frontalangrep på meg fordi jeg påpeker at å bruke emuleringer på nettet på samme måten som man bruker VC er ulovlig, og at man dermed bør presisere hva man mener når man beveger seg inn i piratkopieringsgrenseland.

Lenke til kommentar
Utheving er muligens litt upresis i skrivende stund (dette vil naturligvis endres så snart VC er fyllt opp), resten er spot on.

7782320[/snapback]

Er ikke sikker på om jeg leser settningen din rett. Uansett sikkert ikke så viktig. Ps2 HAR større bibliotek, Wii KAN FÅ større bibliotek om alt går bra med salg og slikt.

 

Nei, jeg eier ingen Wii, så jeg har ikke prøvd Wii-moten i lengre tid.

 

Ellers er jeg enig i at wii-moten er artig, og jeg tar gjerne imot nye kontrollere, jeg har allerde mange forskjellige kontrolltyper, og setter alltid pris på nye.

 

Jeg må innrømme at jeg synes en PC egner seg betraktlig bedre til emulering, det mer fleksibelt, kan emulere flere systemer, har flere typer kontrollere tilgjengelig, og har bedre muligheter til kantutjevning osv.

 

AtW

7782324[/snapback]

Jeg tror du må prøve Wiimoten i lenger tid. Til og med på enkle spill så som WiiSports så tok det noen uker med daglig spilling før jeg begynte å VIRKELIG forstå til og med de enkleste kontrollene. Det er superenkelt å plukke opp og spille, men å mestre det krever mye mye trening.

 

Mer avanserte spill som Red Steel har fler problemer, men igjen når man kommer man inn i det etterhvert. Og selvom jeg tror det vil ta en god stund før man finner et kontrollsystem som er så godt for FPS at det blir Wiistandarden(Slik PC fant sin WASDstandard etter mange år), så fungerer mange ting allerede mye bedre enn på noe system jeg har prøvd. Reload er ikke en viktig funksjon i FPSspill, men det er likevel herlig hvor enkelt og naturlig det føles på Wii. Zooming er litt mer problematisk, men når man er i "zonen" og zoomer ut og inn for hodeskudd er det utrolig morsomt, og mye mer involverende. Siktingen er ekstremt lett, og igjen når man er i "zonen" og løper rundt med pumpehagle og plukker vekk fiender er det fantastisk, og fungerer både bedre og mer engasjerende enn på de siste PCspillene jeg har spill(F.E.A.R, Quake 4, Call of Chtulhu). Å snu karakteren er det største problemet, men her tror jeg utviklere må bruke litt mer kreativitet enn de har gjort hittil før de finner løsningen. Men jeg er sikker på at de vil finne løsningen til slutt.

 

Og alle FPSspill på Wii har hittil brukt veldig forskjellige kontrolloppsett. Noe fungerer ekstremt bra, noe fungerer ikke, men det er veldig spennende å følge med på.

 

Det er også morsomt å lese intervjuer med utviklere som ikke har vært særlig positiv til Wii, men som plutselig begynner å forandre mening når de først får den i hus, som Tomonubo Itagaki(Tecmo, utvikleren av Dead or Alive til Xboxene) intervjuet jeg linket i en annen tråd tidligere i dag:

 

I thought it would be good, but I didn't think it would be this good. I do think now that there are more types of games that are suitable for this machine than I actually thought. I thought there would be fewer games that would be suited to this machine, but now that I've actually played it I think there's more possibilities than I originally thought.

 

Noe av det samme gjelder med Miiene. Det høres litt teit og gimmicky ut, men når man har laget en Mii som virkelig ligner på personen den skal ligne på, så er det fantastisk moro i f.eks WiiBoksing.

Og når man spiller Wario Ware, må sette kontrollen opp til nesen, og svare med å nikke til enkle spørsmål om Miien(Er XXX 27 år gammel? Er XXX en gutt?) så er det ganske morsomt også. Og når man tenker over at highscores også linkes til Miiene, og de kan bruke grafikkdataene til forskjellige grafikkstiler, så er det faktisk mye potensiale der utover gimmicket til å begynne med.

 

Og når det gjelder ting som WeatherChannel så må man vel nesten ha spill Animal Crossing til GC eller DS ordentlig for å se hvor stort potensiale dette kan ha i spill.

Endret av Niskivara
Lenke til kommentar
Jeg har aldri anklaget deg personlig for å drive med ulovlige nedlastninger, men jeg reagerte på at posten din lanserte nedlastning av emuleringer fra nettet som et alternativ til VC, noe det i praksis ikke er dersom man ikke vil bryte loven.

 

Dersom du mener det som står i signaturen din, får du tåle litt kritikk, og ikke gå til frontalangrep på meg fordi jeg påpeker at å bruke emuleringer på nettet på samme måten som man bruker VC er ulovlig, og at man dermed bør presisere hva man mener når man beveger seg inn i piratkopieringsgrenseland.

7782506[/snapback]

 

Det er et alternativ for mange, mange har gamle emulatorer og spill liggende.

 

Å laste ned ulovlig er åpenbart ulovlig, det har jeg aldri protestert på, det jeg protesterer på er at jeg har gitt noen som helst slags indikasjon på at man bør gjøre det. Jeg sa ganske enkelt jeg foretrekker å bruke emulator.

 

AtW

Lenke til kommentar
Det er et alternativ for mange, mange har gamle emulatorer og spill liggende.

7782570[/snapback]

Igjen;

 

Emulator på PC er et alternativ til å plugge inn og finne fram dine gamle spill og konsoller.

 

VC er et alternativ til å kjøpe brukte, gamle spill på eBay.

Lenke til kommentar
Det er et alternativ for mange, mange har gamle emulatorer og spill liggende.

7782570[/snapback]

Igjen;

 

Emulator på PC er et alternativ til å plugge inn og finne fram dine gamle spill og konsoller.

 

VC er et alternativ til å kjøpe brukte, gamle spill på eBay.

7782596[/snapback]

 

Ja, det er jeg klar over. Som sagt flere ganger før, det er sikkert fint for noen med VC, for meg er det ikke så viktig.

 

AtW

Lenke til kommentar
Så Wii-moten er meget presis og rask (komperativt til en mus), og har over 100 knapper tilgjengelig? Jeg har aldri sagt at Mus og tastatur fungerer på samme måte som en Wii-mote, jeg har sagt det fungerer fint i så og si alle spill.

 

Jeg ser hva wii-moten kan gjøre, og hva Wiien kan gjøre, det betyr ikke automatisk at jeg ikke synes prisen er for høy.

 

AtW

7781030[/snapback]

 

Meget presis ja men har ikke over 100 knapper, ei heller har datamusen det, og tviler på at du bruker alle knappene på tastaturet når du spiller. FPS f.eks bruker jeg WASD, space, ctrl og shift for det meste i tillegg til datamusa. Er vel ikke så mange knapper vel.

 

Men som sagt, prisen blir tydeligvis i dag målt kun i HWs styrke og hvor mange tusen duppeditter du kan plugge i sammtidig på "konsollen", så da er vel Wiien dyr.

 

Når det gjelder VC har den gjort gamle spill tilgjengelig til massen. Shop kanalen er relativt enkel å komme inn på, og det kommer flere og flere klassikere. Ikke alle klarer helt å mokle med oppsette til en SNES emulator for så å finne og laste ned de gamle klassikerne fra nette.

 

Samt at jeg finner det mer sjarmerende å spillet SMB på skjermen som i gamle dager enn fremfor en PC med en Logitech kontroll

Lenke til kommentar
Samt at jeg finner det mer sjarmerende å spillet SMB på skjermen som i gamle dager enn fremfor en PC med en Logitech kontroll

7782765[/snapback]

 

Jeg liker godt å bruke en 360-kontroller må jeg innrømme, en grei og fin joypad, som likner på SNES-kontrolleren. Men man får jo overganger fra NES og SNES-kontroller til usb også, og helt sikkert til Wii også, om ikke ennå så etterhvert. Tven kan man jo like greit koble til en PC.

 

AtW

Lenke til kommentar
Wii-moten er fin den den, men det gjør ikke at en maskin med primitiv ytelse plutselig er verd 2500. Wii er en overpriset konsoll.

Wii har slett ikke "primitiv ytelse", og Wiimoten gjør at hvem som helst kan plukke den opp og spille. Wii har en enestående kontrollmetode, mens andre maskiner bare har den tradisjonelle. De henger litt etter, rett og slett.

Lenke til kommentar
Jeg liker godt å bruke en 360-kontroller må jeg innrømme, en grei og fin joypad, som likner på SNES-kontrolleren. Men man får jo overganger fra NES og SNES-kontroller til usb også, og helt sikkert til Wii også, om ikke ennå så etterhvert. Tven kan man jo like greit koble til en PC.

 

AtW

7782809[/snapback]

Helt enig, men Wiimoten er ett hakk bedre til NESspill.

 

Har ennå ikke prøvd Classickontroller.

 

Bruker 360pad'en til det meste emulering på PC. Utenom SCUMMVM, selvfølgelig.

Endret av Niskivara
Lenke til kommentar
jeg tenker jeg går til inn kjøp av ny konsoll igjen i oktober? hvor mye koster de ca da?? er jo ikke noen som kan vite no men ca om ps3 koster 2500 eller 5000

7798808[/snapback]

 

Jeg må innrømme at jeg tviler på at PS3 blir så billig innen oktober, den ser ut til å ha høye produsksjonskostnader og blir allerede sponset ganske kraftig. Jeg tipper Wii er den gunstigste konsollen i oktober, men vi får se, er ikke så lett å være spåmann :)

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...