Gå til innhold

hvilken konsoll skal jeg kjøpe?


F.torres

Anbefalte innlegg

Edit : Ser de skriver på websiden at de sender hver vare hver for seg slik at du ikke får noen problemer med toll.

 

Angående Payex så er jeg usikker på hva du mener? Du skal vel kun betale varepris + frakt.

 

Angående handlelisten din :

 

Gun har fått greie kritikker og mange virker om de liker det, men grafikkmessig så er det vel ikke på topp (hvis det er viktig).

 

Ridge racer 6 er vel til dels en middelmådig arcaderacer, ville selv sporet opp Project Gotham racing 3 i stedet for. Med det sagt så har jeg ikke prøvd RR6 selv dog.

 

Condemded er rimelig bra til survival horror å være, jeg likte det godt selv i alle fall. Ser også rimelig pent ut til å være launchspill, men områdene kan kanskje bli litt ensformige i lengden. Vil kanskje ikke anbefale det til folk som er nærvøse og lettskremt av seg, den har også gjort seg fortjent til 18 års grensen.

 

Personlig ville jeg kjøpt en av disse spillene : Condemded, Kameo, Amped 3, Tomb raider, Gun eller kanskje Battlefield 2 (kun hvis du skal spille på nett).

Endret av savitri
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg antar at de sender hvert spill i hver sin pakke, men husker ikke om jeg har bestilt flere spill samtidlig der.

 

Hvis du vil være sikker så kan du bestille ett og ett spill, eller kanskje noen andre på forumet har noen erfaring om de deler opp bestillinger.

 

Angående handlelisten din :

 

Gun har fått greie kritikker og mange virker om de liker det, men grafikkmessig så er det vel ikke på topp (hvis det er viktig).

 

Ridge racer 6 er vel til dels en middelmådig arcaderacer, ville selv sporet opp Project Gotham racing 3 i stedet for. Med det sagt så har jeg ikke prøvd RR6 selv dog.

 

Condemded er rimelig bra til survival horror å være, jeg likte det godt selv i alle fall. Ser også rimelig pent ut til å være launchspill, men områdene kan kanskje bli litt ensformige i lengden. Vil kanskje ikke anbefale det til folk som er nærvøse og lettskremt av seg, den har også gjort seg fortjent til 18 års grensen.

 

Personlig ville jeg kjøpt en av disse spillene : Condemded, Kameo, Amped 3, Tomb raider, Gun eller kanskje Battlefield 2 (kun hvis du skal spille på nett).

7708515[/snapback]

 

 

jeg må sove nå :hrm: skal opp kl 6:45 i morgen! og trenger mye søvn men tilbake til topic hvis du hadde giddi så kunne du satt opp en liste med 3 spill fra den siden! helst et bilspill med!! grafikk er ikke så viktig bare det ikke er helt får j.... (savitri du ahr hjelpt meg mye med valg av konsoll og sånt! i morgen er den store dagen jeg bestiller :love: )

Lenke til kommentar
Gå for en Wii uansett. Man kan vri og vende på det hvordan man vil, si ditten og datten og alt mulig annet, men saken er enkelt og greit at Wii er mye mer moro og har mye mer potensiale for moro, enn hva slags spill du liker, enn hvilken konsoll du hadde forrige generasjon. Wii er enkelt og greit en bedre maskin med mer potensiale enn de andre.

 

Før jeg kjøpte meg Wii ville svaret mitt vært mye mer moderat, men nå har jeg min egen Wii og har fått prøvd ut noen intense spillesessioner, og jeg kan si med hånden på hjertet at verken Xbox360 eller Ps3 er interressante lenger, utenom som en "andrekonsoll" som kan støve ned ved siden av din Wii.

7664845[/snapback]

 

ikke enig. har spilt wii i hele dag, og verken zelda, wii sports eller red steel får meg til å prioritere wii over min 360.

 

wii sports er jeg allerede utrolig lei av. tennisdelen kan for eksempel ikke måle seg med top spin 2 til 360.

 

zelda har bra gameplay og grei historie. savner bedre musikk og dialog/stemmer. synes ikke wii-kontrollern og nunchuken(?) gjorde en bedre jobb med styringen enn xbox 360 kontrollern ville gjort. personlig skulle jeg ønsket at jeg hadde en normal kontroller til spill som zelda.

for ikke å snakke om grafikken, virker som jeg er tilbake i begynnelsen av år 2000.

 

 

ingen fremtidige spill på wii jeg kunne noensinne tenkt meg å spille over 360 sine ekslusive som mass effect og halo 3.

 

så til de som er i tvil i dag anbefaler jeg å gå for 360.

 

wii virker mer som et billig leketøy i mine øyne enn en ordentlig konsoll.

koster mer enn 360 core, uten hd-oppløsninger og uten ordentlig surroundlyd.

Lenke til kommentar

Smaken er som baken, den er delt. Som long time Zelda fan syntes jeg verken dialog tekst eller mangel på tale var noe å skorte på, med en så genial historie syntes jeg ikke det trengtes. En god bonus ja, men ikke påkrevd.

 

Synes grafikken er meget fin den, er jo dog et GC spill tilrettelagt for Wii, så den sporte god GC grafikk, ikke Wii grafikk. TP var mer eller mindre ferdig til GC da de bestemte seg for å gjøre det til release tittel til Wii, og jeg må si at til tross for vel 1 års utvikling er Wiimoten perfekt tilpasset TP. Siktingen er presis og mye raskere enn med analogstikke (som f.eks i OoT), Wiimoten gjør at du lever deg mer inn i spillet og fiskingen er vel og alene verd å investere i spillet.

 

Wii sport er vel mer eller mindre en Wiimote tech demo, men jeg synes det er et fullverdig spill, og det følger jo "gratis" med i pakken. Meget morro synes jeg å spille bowling.

 

Jeg har spillet en del Zelda spill, og kontroll messig liker jeg TP mye bedre enn de andre. Sef, A link to the past med D pad og 4 knapper var jo og digg, misforstå meg rett, men Wiimoten syntes jeg innførte en mer dybde til spillet, mer innlevelse. Jeg syntes Ocarina of Time, siktingen, ble litt knotete til tider med analogstikken, samt at hestekamp med pil/bue er genialt, samt sverdkampene.

 

Ble litt mye "jeg syntes", men blir nød til det, for jeg har vel strengt tatt ikke lov å utale meg positivt om Wii på noen mulige måter uten å få et fett, rødt "NINTENDO" stempel i panna. Som jeg sier, smaken er som baken, kraftig delt (i dette tilfelle er vel baken en stråleskada mutantrompe som er delt i 3 deler), og om jeg skulle anbefale en konsoll ville jeg anbefalt Wii.

 

Min mening :)

Lenke til kommentar
zelda har bra gameplay og grei historie. savner bedre musikk og dialog/stemmer. synes ikke wii-kontrollern og nunchuken(?) gjorde en bedre jobb med styringen enn xbox 360 kontrollern ville gjort. personlig skulle jeg ønsket at jeg hadde en normal kontroller til spill som zelda.

for ikke å snakke om grafikken, virker som jeg er tilbake i begynnelsen av år 2000.

7708660[/snapback]

 

Savner du dialog/stemmer? Kanskje du skal gi spillet minus fordi du ikke kan se/lese hva som står på skiltene og :p

 

Kanskje du skal prøve å spille spillet alene neste gang. Jeg har dårlig erfaring med å spille zelda med bråk rundt meg.

 

Musikken i spillet er like bra som den alltid har vært (kanskje litt for mye av det samme som i OOT), men kunne trengt en liten oppdatering i lydkvalitet.

 

Kan ikke tro du har spillt noe særlig lenge når du sier at styringen i zelda ikke fungerer så bra med wiimoten. Jeg (og sikkert mange andre her) kommer nok ikke til å gå tilbake til det gamle.

Lenke til kommentar

har spilt det alene også :p

 

sier ikke at wiimoten fungerer dårlig, er imponert over presisjonen og hvor godt det fungerer til å være så ny teknologi. det jeg sa er at føler jeg like gjerne kunne spilt med en vanlig kontroller, hatt det like artig uten å følt at jeg "gikk glipp av noe"

 

og den fiskingen må være noe av det kjedeligste jeg har opplevd :p eller så får jeg bare ikke til. brukte vel en time på å skaffe en fisk til den j*** katten i begynnelsen >-<

Lenke til kommentar

Fisking i starten er jo den letteste. Sett til B, trykk B for å kaste ut, når duppe går ned, pek Wiimoten mot taket. Skjønner ikke at folk har problemer med den fiskinga.

 

Og fiskinga senere er mere genial, om du ikke har kommet til den. Å sitte i en tre kano mens fuglene synger rundt deg og våren springer ut (er faktisk 4 årstider i fiske dammen, og vær fisk er størst i enkelte sesonger, Hylian Loch f.eks kan bare fanges på sommeren, ved vannliljene). Du ser en Hylian Bass i under vannfallet, du legger ann til å bruke en litt vanskeilgere lure (som lager små plaskelyder). Du legger ann stangen med B, holder A og gjør som når du fisker med lukket haspel. Luren lander perfekt, du dreier Wiimoten venstre/høyre for å lage små plaskelyder, og det virker. Fisken har skjønt der er noe, den kommer opp. Du sveiver sakte med nunchuken, som ved en ordentlig fiskestang. Prøver å fange fisken, venter og venter. DER tok den, opp med Wiimoten mot taket, nunchuken i full rotering i luften, fingrene på A og B. Kampen er i gang, den spretter opp, du tilter wiimoten fremover, gir den litt slakk, den kommer nærmere, et vindu for å ta den opp i båten kommer. Du har fanget en Hylian bass. Men kanskje litt liten? Jeg vil ha en større.

 

Elsker bare fisking i Zelda, er så stemningsfult, rolig og avslappende. I et snøfattig nord som ikke kan tilby meg isfiske, og ei heller normal fiske, er Zelda fiskingen den perfekt avløsningen.

Lenke til kommentar

Veiver du vilt med stanga når du fisker dassmort i fjæra?

 

Neida, la duppet ligge, eventuelt forsterke det med litt agn du. Når duppet forsvinner ned, peker du Wiimoten (IRkameraet) rett opp. Og vent da ...

 

Om duppet kommer opp uten fisk, er det bare å "slenge" snøret ut ved å peke Wiimoten, i moderat fart, rett frem. Hvor langt snøre går ut avhenger hvor fort du peker Wiimoten rett frem.

 

Edit: lesekunnskaper på bun i kveld, tenker du mente lure fisking?

Endret av Bear^
Lenke til kommentar
....... kunne du satt opp en liste med 3 spill fra den siden! helst et bilspill med!! grafikk er ikke så viktig bare det ikke er helt får j....

7708560[/snapback]

 

Bare hyggelig å kunne hjelpe ! :)

 

Som sagt hvis du skal plukke 3 spill fra de tilbudene de har på games199.com så ville jeg ha plukket tre av disse :

 

Condemded (Survival horror med fokus på nærkamp),

Kameo (action adventure),

Amped 3 (rølpete sportsspill med morro historie),

Tomb raider (Beste Laura Croft på lenge..action adventure),

Gun (Action adventure i western setting)

eller kanskje Battlefield 2 (kun hvis du skal spille på nett),

Skal du ha et av bilspillene de har der også så ville nok jeg tatt Need for speed most wanted av de som var der.

 

Har jeg skulle plukket ut 3 av de spillene så har jeg nok kjøpt de Condemded, Kameo og Amped 3......men det er som sagt basert på mine preferanser.

 

 

Dette er helt avhengig av hva du liker av spill, vil du lese mer om de enkelte titlene så anbefaler jeg deg å stikke innom Gamerankings for å lese litt mer reviews om de.

 

Sånn generelt av bilspill til X360 så vil jeg anbefale Project gotham racing 3, Test drive unlimited og/eller Burnout Revenge. Sjekk gamerankings for mer info.

Lenke til kommentar
....... kunne du satt opp en liste med 3 spill fra den siden! helst et bilspill med!! grafikk er ikke så viktig bare det ikke er helt får j....

7708560[/snapback]

 

Bare hyggelig å kunne hjelpe ! :)

 

Som sagt hvis du skal plukke 3 spill fra de tilbudene de har på games199.com så ville jeg ha plukket tre av disse :

 

Condemded (Survival horror med fokus på nærkamp),

Kameo (action adventure),

Amped 3 (rølpete sportsspill med morro historie),

Tomb raider (Beste Laura Croft på lenge..action adventure),

Gun (Action adventure i western setting)

eller kanskje Battlefield 2 (kun hvis du skal spille på nett),

Skal du ha et av bilspillene de har der også så ville nok jeg tatt Need for speed most wanted av de som var der.

 

Har jeg skulle plukket ut 3 av de spillene så har jeg nok kjøpt de Condemded, Kameo og Amped 3......men det er som sagt basert på mine preferanser.

 

 

Dette er helt avhengig av hva du liker av spill, vil du lese mer om de enkelte titlene så anbefaler jeg deg å stikke innom Gamerankings for å lese litt mer reviews om de.

 

Sånn generelt av bilspill til X360 så vil jeg anbefale Project gotham racing 3, Test drive unlimited og/eller Burnout Revenge. Sjekk gamerankings for mer info.

7709999[/snapback]

 

 

tusen takk skal prøve og lese igjen om der! men finnes det en side som er på norskk?? jeg kan ikke engelsk :no:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...