Gå til innhold

hvilken konsoll skal jeg kjøpe?


F.torres

Anbefalte innlegg

Tipper Wii har en veiledende pris på 1999,- om et års tid..

7754719[/snapback]

Heller tvilsomt. Nintendo har hatt som mål å gjøre den så billig som mulig. Iwata sa vel at de helst ville at den skulle koste 100 dollar.

 

Så jeg går ut ifra at Nintendo senker prisen så mye de kan (men uten å selge med tap).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tipper Wii har en veiledende pris på 1999,- om et års tid..

7754719[/snapback]

Heller tvilsomt. Nintendo har hatt som mål å gjøre den så billig som mulig. Iwata sa vel at de helst ville at den skulle koste 100 dollar.

 

Så jeg går ut ifra at Nintendo senker prisen så mye de kan (men uten å selge med tap).

7761026[/snapback]

 

De har vel som mål å tjene mest mulig penger, foreløpig selger den jo bra til tross for at den er dyr. Fortsetter populariteten å være stor i forhold til produksjonskapasiteten så går vel prisen sakte ned...

 

AtW

Lenke til kommentar

Synes folk at Wii er dyr når den ligger rett over 2000 lappen? jeg synes ikke det. Husk at en konsolls verdi kalkuleres ikke kun i hvor mange dupeditter du kan plugge inn på den samtidig men og i gleden den gir, og jeg må si at for vel 2000 kr får du ufattelig mye glede i en Wii.

Lenke til kommentar
Synes folk at Wii er dyr når den ligger rett over 2000 lappen? jeg synes ikke det. Husk at en konsolls verdi kalkuleres ikke kun i hvor mange dupeditter du kan plugge inn på den samtidig men og i gleden den gir, og jeg må si at for vel 2000 kr får du ufattelig mye glede i en Wii.

7770988[/snapback]

 

I forholdtil hardwaren du får er Wii for dyr i mine øyne, du får en xbox premium til bare noen hundrelapper mer.

 

AtW

Lenke til kommentar
I forholdtil hardwaren du får er Wii for dyr i mine øyne, du får en xbox premium til bare noen hundrelapper mer.

 

AtW

7772297[/snapback]

 

Om du ser på konkurentene så solgte jo de sin konsoll til tap ved lansering. Wiien selger ikke med tap ved lansering.

 

Dvs at de 2 andre selger/har solgt med tap. Hva er den reelle prisen på en PS3 f.eks, med tanke på kostnadene produksjonen og HWen koster?

 

Wiien er ikke overpriset eller dyr, det er de andre som er underpriset grunnet alt for dyr HW i sin konsoll.

Lenke til kommentar
I forholdtil hardwaren du får er Wii for dyr i mine øyne, du får en xbox premium til bare noen hundrelapper mer.

 

AtW

7772297[/snapback]

 

Om du ser på konkurentene så solgte jo de sin konsoll til tap ved lansering. Wiien selger ikke med tap ved lansering.

 

Dvs at de 2 andre selger/har solgt med tap. Hva er den reelle prisen på en PS3 f.eks, med tanke på kostnadene produksjonen og HWen koster?

 

Wiien er ikke overpriset eller dyr, det er de andre som er underpriset grunnet alt for dyr HW i sin konsoll.

7772458[/snapback]

 

Jeg gir da totalt blaffen i om de andre selger med tap, det har ingenting for meg som bruker å si. Jeg betaler ikke den "reelle prisen". Om du vil kalle de andre konsollene underpriset, eller Wii overpriset er vel smak og behag.

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg synes i alle fall ikke at Wiien er dyr, ikke med tanke på hva du får heller. Men i en verden der verdien måles etter HWens kraft, og hvor mange dupeditter du kan fyre opp sammens med den samtidig, så er vel Wiien dyr.

 

En ting jeg dog ikke skjønner. Folk hyler "omfg Wii er dyr" i en tråd og så sier de "å hvor billig PS3 er". Hva fan, 2500 er dyrt men 5500 er billig. Gikk jeg glipp av noe i økonomi timene eller?

Lenke til kommentar
Jeg synes i alle fall ikke at Wiien er dyr, ikke med tanke på hva du får heller. Men i en verden der verdien måles etter HWens kraft, og hvor mange dupeditter du kan fyre opp sammens med den samtidig, så er vel Wiien dyr.

 

En ting jeg dog ikke skjønner. Folk hyler "omfg Wii er dyr" i en tråd og så sier de "å hvor billig PS3 er". Hva fan, 2500 er dyrt men 5500 er billig. Gikk jeg glipp av noe i økonomi timene eller?

7772492[/snapback]

 

Jeg synes PS3 også er en for dyr konsoll, så du får nesten spørre de somsynes det, for meg som bruker er det lite nyttig å få en CPU som er dyr å produsere, men som gir få praktiske fordler, og ditto med en blu-ray-leser.

 

Ellers ser jeg ingen grunn til å ikke la kraften av konsollen spille inn på dens verdi. Ei heller ekstrafunksjoner som er nyttige.

 

AtW

Lenke til kommentar
I forholdtil hardwaren du får er Wii for dyr i mine øyne, du får en xbox premium til bare noen hundrelapper mer.

Men da får du ikke alt Wii har: Kontrollsystemet, og en liten og stille maskin som ikke sluker strøm. Wii er bygget opp fra bunnen for å være liten, stille, og for å bruke lite strøm.

Lenke til kommentar
I forholdtil hardwaren du får er Wii for dyr i mine øyne, du får en xbox premium til bare noen hundrelapper mer.

Men da får du ikke alt Wii har: Kontrollsystemet, og en liten og stille maskin som ikke sluker strøm. Wii er bygget opp fra bunnen for å være liten, stille, og for å bruke lite strøm.

7772993[/snapback]

 

Ja, det er en playstation 2 også, og den koster under halvparten. Det er jo fint at den ikke bråker som et uvær, men det gjør ikke at den automatisk er en god deal.

 

AtW

Lenke til kommentar

PS2 ble laget for å være en kraftig spillmaskin. I dag er den en smule utdatert. Men du får mye moro for pengene.

 

Ja, for det er jo faktisk underholdningen du betaler for. Maskinen kan være så kraftig den bare vil, men hvis den ikke er underholdende så er kjøpet bortkastet.

Endret av Pricks
Lenke til kommentar
I forholdtil hardwaren du får er Wii for dyr i mine øyne, du får en xbox premium til bare noen hundrelapper mer.

 

7772297[/snapback]

 

Men i forhold til underholdning er 360 for dyr. Du får en mye morsommere spillopplevelse for en billigere penge med wii. Og det er vel det som er viktigst. Jeg har ikke tatt meg selv i å tenke "jaggu fin hardware inni her altså" når jeg har spillt på 360'n hvertfall.

Lenke til kommentar
I forholdtil hardwaren du får er Wii for dyr i mine øyne, du får en xbox premium til bare noen hundrelapper mer.

Men da får du ikke alt Wii har: Kontrollsystemet, og en liten og stille maskin som ikke sluker strøm. Wii er bygget opp fra bunnen for å være liten, stille, og for å bruke lite strøm.

7772993[/snapback]

 

Ja, det er en playstation 2 også, og den koster under halvparten. Det er jo fint at den ikke bråker som et uvær, men det gjør ikke at den automatisk er en god deal.

 

AtW

7773116[/snapback]

 

Tror du overser det argumentet Pricks først og fremst setter fingen på, nemlig kontrollsystemet. Wii-kontrollerne har viste seg å fungere bra, noe som tilsier at et kjøp av wii, kan karakteriseres som en god deal.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...