Gå til innhold

Hygiene (vasking av hender)


Sidious

Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Jeg satt her og funderte litt rundt emnet personlig hygiene. Selv vasker jeg for eksempel alltid hendene etter at jeg har vært på do, enten det er nummer en eller nummer to jeg har gjort. Jeg blir irritert når jeg av og til befinner meg i situasjoner der man ikke får vasket hendene. Jeg har reist med langdistansebuss noen ganger i løpet av det siste året og ofte har det ikke vært mulighet for å vaske hendene verken med vann eller våtservietter. Herlig eller hva? Stakkars de jævlene som må gjøre nummer to.

 

Jeg blir også litt irritert når kompiser kommer på besøk og ikke vasker hendene for deretter å dyppe sine skitne fingrer nedi potetgullskåla. Ekkelt.

 

Hva synes dere? Vasker DU hendene? Hva synes du om folk som ikke gjør det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann.

 

Jeg satt her og funderte litt rundt emnet personlig hygiene. Selv vasker jeg for eksempel alltid hendene etter at jeg har vært på do, enten det er nummer en eller nummer to jeg har gjort. Jeg blir irritert når jeg av og til befinner meg i situasjoner der man ikke får vasket hendene. Jeg har reist med langdistansebuss noen ganger i løpet av det siste året og ofte har det ikke vært mulighet for å vaske hendene verken med vann eller våtservietter. Herlig eller hva? Stakkars de jævlene som må gjøre nummer to.

 

Jeg blir også litt irritert når kompiser kommer på besøk og ikke vasker hendene for deretter å dyppe sine skitne fingrer nedi potetgullskåla. Ekkelt.

 

Hva synes dere? Vasker DU hendene? Hva synes du om folk som ikke gjør det?

7656753[/snapback]

Haha, jeg er helt enig! Jeg vasker alltid hendene mine, og blir meget irritert om jeg ikke får gjort det.

 

Da jeg var liten hadde jeg en tvangstanke om at jeg måtte vaske hendene hver gang jeg var borti en plante. En jeg visste var giftig.

Lenke til kommentar
Jeg blir også litt irritert når kompiser kommer på besøk og ikke vasker hendene for deretter å dyppe sine skitne fingrer nedi potetgullskåla. Ekkelt.

Hadde det skjedd hos meg hadde folkene som gjorde det kjøpe ny chips :p

 

Vasker alltid hendene når jeg har vert på do ja. Det tar jeg som en selvfølge.

Lenke til kommentar
Jeg må erlig innrømme at jeg ikke akkurat er en hyppig håndvasker når jeg er hos kompiser, men dette tror jeg ikke mine venner forventer av meg heller. det gjør ihvertfall ikke jeg av dem. :blush:

7656865[/snapback]

 

Jeg skal nesten være enig.

 

Vi pleier å sitte på garasjen ( 2.etasje ) som er ganske pent og er som et vanlig rom i et hus. Men det er ikke innlagt vann.

 

Det er litt til huset, så vi pleier å pisse utenfor :p

Er liksom bare oss da :p haha

Lenke til kommentar
Da jeg var liten hadde jeg en tvangstanke om at jeg måtte vaske hendene hver gang jeg var borti en plante. En jeg visste var giftig.

7656806[/snapback]

Hadde noe lignende frem til jeg var syv. Hver gang jeg tok i noe som noen andre hadde tatt i måtte jeg vaske meg med en gang. Fjernkontroller, bestill, bord, uansett.

 

Men altså, hvem faen går inn på et bad der det er såpe og vann og bare går uten å skylle hendene?! Det er jo bare absurd. Det tar ti sekunder å ta på såpe, skylle dem og tørke seg.

Lenke til kommentar

Jeg er ganske manisk på dette området.

Vasker alltid hendene etter å ha gjort mitt fornødende, og er jeg på offentlig toalett bruker jeg papir for å skru av vasken og for å åpne døren. Grunnen til dette er nettopp det at veldig mange ikke vasker hendene (skikkelig), og dermed legger igjen bakterier jeg gjerne klarer meg uten. Dersom man ikke har klart å planlegge byturen skikkelig, og må kjøre hardt på offentlig do, må det selvsagt papir på ringen også.

Når jeg er hjemme hos andre er jeg selvsagt ikke så ille. Her holder det å vaske hendene :)

 

Sliter også litt når jeg er på Blindern. Termstuene har ekstremt ekle tastatur, noe som fører til at fingrene fort blir klissete. Da må jeg ut og vaske hendene. Dette finner selvsagt en del av folkene merkelig, særlig når jeg lett plukker opp en sjokolade jeg har mistet på gulvet og putter den i munnen uten betenkeligheter!

Lenke til kommentar

Vasker alltid hendene mine etter jeg har vært ute. Hvis noen har en godteriboks eller lignende, forsyner jeg meg ikke fordi jeg synes det er ekkelt.

 

Å trykke på knappen over fotgjengerovergangen går an hvis jeg har på hansker (går som regel alltid med hansker på grunn av at hendene tørker veldig lett inn), men hvis jeg ikke har på disse, trykker jeg ikke inn knappen (med mindre jeg har noe å ta foran fingeren jeg kan trykke med).

 

Når jeg får kamerater inn i huset, ber jeg dem bli med inn på badet og vaske hendene hvis vi skal spise mat. Hender jeg gjør det før vi eventuelt setter oss på pc-en også.

 

Tar jeg i penger mens jeg er i huset, føler jeg meg skitten helt til jeg får vasket hendene etterpå. Vasker også hendene før jeg spiser og før jeg tar i mat.

 

edit: Å vaske hendene etter å ha vært på do er også en selvfølge. Men noe som er like grisete, er å gå rundt med uvaska hender etter å ha tatt i f.eks. tastaturene på biblioteket eller skolebiblioteket. Det er mye mer bakterier der enn på do, for å si det sånn. :thumbup:

Endret av Ingar
Lenke til kommentar
Vasker alltid hendene mine etter jeg har vært ute. Hvis noen har en godteriboks eller lignende, forsyner jeg meg ikke fordi jeg synes det er ekkelt.

 

Å trykke på knappen over fotgjengerovergangen går an hvis jeg har på hansker (går som regel alltid med hansker på grunn av at hendene tørker veldig lett inn), men hvis jeg ikke har på disse, trykker jeg ikke inn knappen (med mindre jeg har noe å ta foran fingeren jeg kan trykke med).

 

Når jeg får kamerater inn i huset, ber jeg dem bli med inn på badet og vaske hendene hvis vi skal spise mat. Hender jeg gjør det før vi eventuelt setter oss på pc-en også.

 

Tar jeg i penger mens jeg er i huset, føler jeg meg skitten helt til jeg får vasket hendene etterpå. Vasker også hendene før jeg spiser og før jeg tar i mat.  :thumbup:

7656999[/snapback]

Jeg trykker ikke der man har fingeravtrykkene, men på den andre siden. Føler meg renere da.

Lenke til kommentar

Fælt så maniske man skulle være. Bakterier er en myte, ikke være så overtroiske.

7657271[/snapback]

 

Det har ikke bare noe med dette og gjøre forstår du. Det er ikke akkurat behagelig og gå rundt med skitne hender som lukter hest og kjennes ut som om du har sølt brus over dem... :nei:

Endret av Selvin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...