Gå til innhold

Hygiene (vasking av hender)


Sidious

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vasker hendene hver gang jeg har gjort nummer 2, og avogtil ved nr. 1. Kommer ann på hvor man er og hva man gjør. Bakteriene bryr jeg meg ikke om, men folk jeg har rundt meg. Jeg skrur en del bil og en konstant svart på fingrene og under neglene. (Alt går ikke bort med såpe) Morsomt å spise brødskive når det blir svarte avtrykk i skiva som smaker sot.

 

Tenk bare hvor mange bakterier du får i deg i løpet av en dag.

 

Jeg vasker ikke hendene før jeg spiser, verken hjemme eller ute. Jeg mener at det er en grunn til at jeg aldri er syk. har vært borte 1 dag fra skoln de siste 3 år pga. sykdom. Immunsystemet har bygd seg opp til å takle alle bakteriene jeg får i meg.

 

Ei i klassen er MANISK å vaske hendene. Hun er jo syk 10 ganger så mye som meg.

 

Etter det jeg har lest her er det mange som er sykisk opptatt av vasking av hendene. (min mening).

Endret av wazzza
Lenke til kommentar

Å ha tvangstanker mot å taste på tastatur eller trykke på knapper er bare sykt. Egentlig er hele hygenehysteriet sykt. Bakterier, enten det er fra din egen eller andres avføring, knapper, tastatur eller hva det skulle være, skader deg ikke nevneverdig.

 

Faktisk kan overdreven hygiene være mye farligere enn å ikke følge alle reglene enkelte her i tråden følger.

Lenke til kommentar

Jeg har sagt det før, men jeg sier det igjen! Det er ikke bare hysteriet det kommer an på her. Det har noe med at det er godt og være rein på hendene, både for deg selv og andre... Jeg personlig driter i bakteriene, men det og gå rundt med hender som kjennes helt forferdelige ut er ikke noe og rope hurra for!

Endret av Selvin
Lenke til kommentar
Fælt så maniske man skulle være. Bakterier er en myte, ikke være så overtroiske.

7657271[/snapback]

 

Det har ikke bare noe med dette og gjøre forstår du. Det er ikke akkurat behagelig og gå rundt med skitne hender som lukter hest og kjennes ut som om du har sølt brus over dem... :nei:

7657282[/snapback]

Hvis du føler deg sånn etter å ikke ha vasket hendene en liten stund, så er det klart hvor problemet ligger.

Lenke til kommentar
Hvis du føler deg sånn etter å ikke ha vasket hendene en liten stund, så er det klart hvor problemet ligger.

7657473[/snapback]

Forklar nærmere?

7657486[/snapback]

Du griser som en liten baby.

 

Håndhygiene er oppskrytt. Det eneste overdreven håndvasking er godt for er å bryte ned immunforsvaret ditt.

Lenke til kommentar

Vasker bare hender når den kommer i kontakt med bæsjen. Altså viss det plutselig kommer hull på dass papiret jeg tørker meg med, slikt at det er en fin liten brun stripe på fingeren. Da synes jeg det er en fin anledning å vaske hendene. Ellers så gidder jeg ikke, bortkastet tid. Hendene blir rene når man dusjer.

Lenke til kommentar

Mange interessante svar her. Overraskende mange som er opptatt av god hygiene, fint å se.

 

Hva gjør dere hvis dere får en kompis på besøk da, som går på toalettet uten å vaske hendene? Lar dere han da komme å leke seg på pcen deres med urindryppende fingre? Jeg har det problemet. En kompis av meg som aldri vasker hendene etter å ha pissa. Etterpå kommer han selvsagt å fråtser i seg av mitt potetgull med den største selvfølge...jeg klarer simpelthen ikke si fra.

Lenke til kommentar
Mange interessante svar her. Overraskende mange som er opptatt av god hygiene, fint å se.

 

Hva gjør dere hvis dere får en kompis på besøk da, som går på toalettet uten å vaske hendene? Lar dere han da komme å leke seg på pcen deres med urindryppende fingre?

7658176[/snapback]

Mine kompiser tisser ikke på hendene sine.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...