Gå til innhold

Hygiene (vasking av hender)


Sidious

Anbefalte innlegg

Jeg vasker hendene etter dobesøk, før jeg lager mat, før jeg spiser mat, etter jeg har vært ute (særlig etter en shoppingrunde - føler meg sinnsykt skitten!), etter jeg har tatt i "skitne" ting (f.eks satt på maskin med klær) og etter jeg har kost mye på hunden (går greit å klappe/stryke litt uten håndvask).

 

Bruker papir på toalettsete, dør og vask på offentlige toaletter. Spiser alltid ostepop med gaffel! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror jeg er litt for opptatt av håndvask. Vasker innimellom hendene når jeg går forbi badet hvis jeg ikke har vaska de på en stund, samma om jeg skal spise eller ikke. Kan også finne på å vaske hendene etter jeg har dusja, uten å i det hele tatt tenke over det :ph34r:

Og selvsagt vasker jeg hendene etter jeg har vært på do, både enern og toern, og før jeg spiser/lager mat.

Og etter trening vasker jeg hendene to ganger :whistle:

Endret av stizzen
Lenke til kommentar

Tanken om at folk ikke vasker hendene (i alle fall i Norge) har ikke en gang slått meg før, men jeg burde vel ikke være overrasket. Men likevel, æsj. Å ikke vaske fingrene etter å ha vært på do er forferdelig ekkelt for alle som må ta på noe av det du tar på, og ikke minst er det vel mye høyere risiko for å bli smittet av sykdommer.

 

Trodde alle lærte det under oppveksten

Endret av Error
Lenke til kommentar

Dette med sykdommer tror jeg man skal ta med en klype salt. Tror ikke man blir så særlig mye mer utsatt om en mann i familien ikke vasker seg etter å ha urinert, f.eks.

 

Er nok verre sykdomsmessig at man er helt hysterisk og ikke tåler å ta på noe som helst, og vasker seg til hendene faller av. Både psykisk og fysisk. "Litt bakterier har aldri skadet noen", vi er dekket av bakterier, og det er bakterier over alt. Bakteriene vi får på fingrene etter et dobesøk (i alle fall om man snakker om urinering) er nok ikke i nærheten av like ille som bakterier vi får på oss (og ikke bryr oss om) andre steder.

Lenke til kommentar

Er nok verre sykdomsmessig at man er helt hysterisk og ikke tåler å ta på noe som helst, og vasker seg til hendene faller av. Både psykisk og fysisk. "Litt bakterier har aldri skadet noen", vi er dekket av bakterier, og det er bakterier over alt. Bakteriene vi får på fingrene etter et dobesøk (i alle fall om man snakker om urinering) er nok ikke i nærheten av like ille som bakterier vi får på oss (og ikke bryr oss om) andre steder.

Eh, vet du i det hele tatt hva du snakker om? Huden på og rundt penis er full av koliforme bakterier (noen av de farligste bakteriene vi omgir oss med i det daglige). Disse bakteriene forsvinner ikke selv om du vasker penis ofte, fordi de sitter fast i porer i huden. Så du får faktisk ganske mange og farlige bakterier på hendene dine hver gang du tar på penis, selv om det "bare" er for å tisse litt. Derfor er det så viktig å vaske hendene dine etter toalettbesøk.

 

Angående sykdommer, så kan du selv bli syk om du tar på maten du spiser etter at du har tisset uten å vaske deg. Og om en annen i familien lager maten til deg uten å ha vasket seg etter toalettbesøk eller tar på ting som du også tar på, kan denne også utsette deg for smitte.

 

Du har et poeng i at man ikke skal være for hysterisk med å vaske hender, men som i alt annet finnes det et balansepunkt mellom å være fullstendig hysterisk og å ikke bry seg i det hele tatt om hygiene. Å vaske hendene etter hver gang man er på do har jeg litt vansker med å se på som "hysterisk". Det er å vise at du bryr deg om din egen helse og om de rundt deg.

 

Kilde: http://www.straightdope.com/columns/read/1043/why-are-men-supposed-to-wash-their-hands-after-urination

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...