Gå til innhold

Entusiastkort med 4 x nettverk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

10x SATA må vel være det beste her. Elles er det totalt unødvendig for 4 nettverksporter for en normal bruker. Jeg bruker selv begge mine porter, men det er pga. jeg har en xbox med chip i, så jeg kobler meg opp mot. Hadde jeg ikke hatt den, hadde jeg nok aldri brukt den Gbit porten nr.2

Lenke til kommentar
Er det bare jeg som ser en heatpipe som ikke går noe sted?

7648198[/snapback]

 

Du tenker på den oppe i venstre hjørnet på bildet? Den går under den store som den går inn i, den kjøler sikkert spenningsregulatorer eller noko anna ræl.. på bildet ser det ut som om det er en kjøler under den store ribben oppe tilvenstre..

Bwah.. det vär hårete skrevet..

7648223[/snapback]

 

Den siste heatpipen går faktisk rundt kortet og kjøler hovedkortet på baksiden av CPU sokkelen.

 

Så et utrolig kult kort for oss som er fascinert av ting vi aldri kommer til å få brukt for eller for de som feks

- Klarer å herpe biosen 3 ganger på rad med tanke på biosflashing

- Kjører SLI og er nødt til å ha et 7900 kort til fysikk, selv om det selvfølgelig ikke er noen støtte for slikt i hverken drivere eller spill enda

- Har 4 adsl2 linjer hjemme fordi de ikke har tilgang på fiber, eventuelt trenger enormt mye bakcup linjer.

 

Men hey syns kortet var kult jeg :p

Lenke til kommentar

Med fire bios så kan det hende de mener det samme som dfi (lp-nf4 osv) - altså at man kan lagre fire forskjellige (overklokkingsvennlige eller ei) konfigurasjoner, for deretter å ha muligheten til rakst å bytte mellom hva man vil bytte?

 

Edit: leif

Endret av floolf
Lenke til kommentar

Hva er poenget med 4 TP-porter og 4 bioser? Hvilke brukere retter dette kortet seg mot? Linux-trafikkregulerende servere som skal brukes som spillmaskin, lagringsserver og stillegående overklokkings-eksperiment på en gang?

 

Jeg synes dette produktet lyser av "Kunder er dumme - de tror at at mer er bedre uansett hva det er". Akkurat som om vi blindt ville kjøpt personbiler med 6 hjul, 8 radioantenner, 10 vindusviskere, 12 takluker og 14 hanskerom hvis de hadde noe slikt å selge.

 

Jeg savner hovedkort med et mer målrettet fokus på et bestemt bruksområde. F.eks ett hovedkort for overklokking og spilling, ett for lagringsservere, ett for stillegående kontormaskiner, ett for stuePCer osv.

Lenke til kommentar

Intel selger nettverkskort med 4 porter, så det er sikkert rettet mot samme gruppe der. Men når man ser på de andre tingene som følger med (SLI f.eks.) så er det ikke så lett å skjønne logikken.

 

Jeg tror de tenker at siden den har 10xSATA, så vil en som kjøper et slikt kort for filserver tro at han trenger så mye båndbredde for at det skal gå raskt nok. Litt tvilsomt, med mindre én filserver skal nås på 4 helt separate nettverk.

 

Men det kan jo også være med tanke på virtualisering. Som sagt tidligere så kan man jo omtrent ha 4 helt fullverdige maskiner i en og samme fysiske maskin. Om en delegerer en nettverksenhet, en bios, en kjerne, en harddisk osv. til hver virtuelle pc. Det hadde blitt litt interessant.

Lenke til kommentar

Når det blir oppgitt "Quad-Triple phase power", vil det si "12-phase" slik f.eks ASUSs fleste nye kort er 8-phase?

 

10 SATA 3.0 Gbps lokker godt og jeg liker godt plasseringen av PCI- og PCIe-kontakter. Et strømslukende skjermkort i øverste PCIe med dobbel størrelse kjøler, et svakt vifteløst i nederste PCIe med to PCI-kort rundt det og en ledig PCIe x1 øverst til det blir populært.

Lenke til kommentar
Intel selger nettverkskort med 4 porter, så det er sikkert rettet mot samme gruppe der. Men når man ser på de andre tingene som følger med (SLI f.eks.) så er det ikke så lett å skjønne logikken.

 

Jeg tror de tenker at siden den har 10xSATA, så vil en som kjøper et slikt kort for filserver tro at han trenger så mye båndbredde for at det skal gå raskt nok. Litt tvilsomt, med mindre én filserver skal nås på 4 helt separate nettverk.

 

Men det kan jo også være med tanke på virtualisering. Som sagt tidligere så kan man jo omtrent ha 4 helt fullverdige maskiner i en og samme fysiske maskin. Om en delegerer en nettverksenhet, en bios, en kjerne, en harddisk osv. til hver virtuelle pc. Det hadde blitt litt interessant.

7653078[/snapback]

Quadro CPU ja? en tanke det også...

Lenke til kommentar
Jeg savner hovedkort med et mer målrettet fokus på et bestemt bruksområde. F.eks ett hovedkort for overklokking og spilling, ett for lagringsservere, ett for stillegående kontormaskiner, ett for stuePCer osv.

7651213[/snapback]

Selv vil jeg ha en stue-PC, som også skal kunne fungere som en spill-PC OG en lagringsserver. Også skal den være STILLE. Når jeg tenker meg om burde den jagge kunne overklokkes litt også, samt benyttes til kontorapplikasjoner når det er nødvendig. Hvem vil ikke det?

 

Brukere har forskjellige behov og å lage ørten ulike konfigurasjoner er ikke billig. For å ikke snakke om kostnaden ved å opprette et separat distribusjonsapparat for hver av modellene.

Lenke til kommentar
Jeg savner hovedkort med et mer målrettet fokus på et bestemt bruksområde. F.eks ett hovedkort for overklokking og spilling, ett for lagringsservere, ett for stillegående kontormaskiner, ett for stuePCer osv.

7651213[/snapback]

Selv vil jeg ha en stue-PC, som også skal kunne fungere som en spill-PC OG en lagringsserver. Også skal den være STILLE. Når jeg tenker meg om burde den jagge kunne overklokkes litt også, samt benyttes til kontorapplikasjoner når det er nødvendig. Hvem vil ikke det?

 

Brukere har forskjellige behov og å lage ørten ulike konfigurasjoner er ikke billig. For å ikke snakke om kostnaden ved å opprette et separat distribusjonsapparat for hver av modellene.

7654066[/snapback]

 

En server med mange disker i blir ikke stille uansett. Jeg er litt enig med Simen, synes det kunne vært litt mer variasjon i hovedkortene, i dag er de fleste ganske like, og skal du ha litt mye av en ting (feks sata), så må man kjøpe en "everything but the kitchen sink"-modell.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...