Gå til innhold

Dødsstraff - Hva mener du? (Les første post)


Hvordan stiller du deg til bruk av dødsstraff?  

721 stemmer

  1. 1. Hvordan stiller du deg til bruk av dødsstraff?

    • Er for bruk av dødsstraff
      201
    • Er mot bruk av dødsstraff
      474
    • Ingen formening/vet ikke
      46


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
javel. kan du gi meg en dokumentasjon på det du sier da? eller er det bare din personlige "konklusjon" som tilsier at dette skal være fakta.

7608074[/snapback]

Det er min personlige konklusjon at du ikke må forvente å bli tatt seriøst. Den er basert på erfaring fra diskusjoner på nett. :)

 

Når det gjelder Bowling for Columbine trengte jeg bare å se den selv for å se hvor totalt usaklig og manipulativ den var. Scenen der han var på vei vekk fra Heston fikk meg bare til å himle med øya... at folk kan gå på noe slikt. Han ga meg bare sympati for Heston.

 

Men ellers kan du jo søke på Google på Bowling for truth

 

Poenget mitt er uansett ikke hvor dårlig den filmen er. Poenget er at Moore ikke blir ansett som troverdig av noen andre enn de som sympatiserer med meningene hans. Og ingen som henviser til Moore for å støtte sin sak vil få sympati av noen andre enn de som allerede er enige på forhånd.

 

Nok om det.... Moore er off topic. Men kunne ikke la vær å kommentere det. :lol:

Lenke til kommentar
Hmm... dødsstraff blir vel litt for enkelt, skulle ha seigpina han litt lengre. F.eks forgifta han litt da og litt da sånn at han daua sakte men sikkert. Sånne svin fortjener ikkje å dø så lett.

- Ein leif var her.

7604210[/snapback]

 

Idiotisk torturromantikk. "en leif var her...?" Hele posten er en leif.

7604225[/snapback]

 

Kvifor var heile poste ein leif?

Var da ikkje så mange skrivefeil.¨

Du kan i miste skrive noke som er ontopic, og ikkje bare kritisere andre her på forumet. Men det er vel det du liker best.

 

Ontopic igjen:

 

Godt mulig det blir meir fred i Iraq nå framover, får nå veit at dei som kriga at det er ingen veg tilbake, dei kan ikkje få Saddam tilbake.

 

Ser ikkje bort i fra at det kan bli eit lite spetakkel i Iraq i morgen tidlig og utover dagen.

7604253[/snapback]

 

Det er budskapet ditt som irriterer meg. Det irriterer meg grenseløst når noen hyller tortur og henrettelse som du gjør i posten din. Derfor irriterer du meg. Derfor kritiserer jeg deg med rette. Tenk over hva du egentlig sier. Skam deg. Og skam dere alle som støtter tortur og drap. :thumbdown:

7606154[/snapback]

 

Folk er forskjellige. Noken liker at problema blir avliva slik at vi slepp å fø på dei vidre, andre vil ta vare på alt. Gi heller maten til dei som trenger det, i stade for at vi skulle hatt saddam i fengsel til han daua.

 

Tenk om alle hadde vore like... gjort alt likt.... da hadde vi i allefall sluppe å hatt eit diskusjonsforum.

Lenke til kommentar
Er det å dømme noen til døden i en rettsak det samme nivået som å uten lov og dom drepe, torturere og misshandle tusener på tusener av mennesker? :dontgetit:

7607130[/snapback]

Man har likevel tatt seg makten til å ende et medmenneskes liv, ikke sant?

7607170[/snapback]

Nei, man har gitt rettsapparatet makten.

 

Det er en stor forksjell på at et rettsapparat har denne makten og at enkeltpersoner har denne makten. Eller?

7607206[/snapback]

 

Men var ikke saddams styre rettsapparatet der da,ga ikke han makten til sine underordnede og var det ikke dem som utførte drapene?

Jo jeg tror det,akkurat det samme skjer jo i en rettssal,der dommere er gitt makten til å ta andres liv, bør da ikke statslederen i slike tilfeller være like annsvarlig som saddam er her?

Isåfall bør ikke da Busch stilles for retten å drepes for alle de som er uskyldig dømt til døden i USA ?

Lenke til kommentar
Helt enig med Do_the_Bender, og vil legge til noe jeg skrev tidligere:

 

En martyr er en person som går i døden for en sak. Men Saddam har så vidt jeg kan se ingen klar sak. Han ville bare beholde egen makt. Og da USA kom kjempet han ikke for noen sak, han løp og gjemte seg i et hull og overlot kampen til sine soldater.

 

Hadde han ventet rakrygget på USAs soldater og sagt, her står jeg, kom og ta meg, jeg er rede til å møte dere, forsvare meg og eventuelt dø for ".......", så kunne man ansett han som en martyr.

 

Men eneste saken han har kjempet for er å beholde egen makt og redde eget skinn. Det utgjør ingen martyr.

 

Derfor er det trist at så mange i norske medier fremhever han som en potensiell martyr. Og uansett hvor jeg leser dette, uansett hvem jeg har hørt si dette, så har jeg ikke hørt noen god begrunnelse på hvorfor Saddam skulle bli en martyr.

7607958[/snapback]

Det er ikke snakk om at han er en martyr, det er snakk om at han blir oppfattet som det. Det blir han sikkert, og nettopp fordi han ikke har noen klar sak så kommer han til å bli tatt til inntekt for både den ene og den andre saken. "Gjør det for Gud! Gjør det for fedrelandet!" er jo et kamprop som kan vris og benyttes som man lyster.

Lenke til kommentar
Men var ikke saddams styre rettsapparatet der da,ga ikke han makten til sine underordnede og var det ikke dem som utførte drapene?

Jo jeg tror det,akkurat det samme skjer jo i en rettssal,der dommere er gitt makten til å ta andres liv, bør da ikke statslederen i slike tilfeller være like annsvarlig som saddam er her?

Isåfall bør ikke da Busch stilles for retten å drepes for alle de som er uskyldig dømt til døden i USA ?

7608415[/snapback]

 

Da Saddam kom til makten, møtte han opp i riksforsamlingen. Han gikk opp på talestolen og begynte å lese opp navn. Personene som ble opplest, ble ført ut og skutt (eller torturert og kasta i fengsel). Da han var ferdig, var omtrent halvparten av riksforsamlingen borte. Selv om det ikke var Saddam selv som trykket på avtrekkeren, var det han som drepte dem.

 

Dette er bare ETT eksempel på hvordan Saddam styrte Irak.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...