Gå til innhold

Dødsstraff - Hva mener du? (Les første post)


Hvordan stiller du deg til bruk av dødsstraff?  

721 stemmer

  1. 1. Hvordan stiller du deg til bruk av dødsstraff?

    • Er for bruk av dødsstraff
      201
    • Er mot bruk av dødsstraff
      474
    • Ingen formening/vet ikke
      46


Anbefalte innlegg

*Angående det med mord: Ja la oss slutte å drepe noen, så når fengslene blir stappa fulle av mordere og de gjør opprør, så er det ingen til å stanse dem. De vil drepe deg, men du kan ikke drepe dem siden du mener det "er galt"

 

Ja, her i Norge for eksempel har vi jo store problem med opprør i fengsler og ville mordere som springer rundt å dreper alle. Synd vi ikke tenkte på å innføre dødsstraff før, nå kan vi jo ikke stanse dem.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er du ikke imot døstraff?

 

Hvis du ikke kan ha noen teorier om hva du ville føle for en som hadde drept deg, eller putte deg i rollen til ett mordsoffer, så er alle de tre punktene dine likegyldige.

7610033[/snapback]

 

Jeg er helt imot dødsstraff, ja.

 

Hvorfor i all verden skal jeg ha slike teorier?! :dontgetit:

7610083[/snapback]

 

Hvis du ikke kan putte deg i samme straff som ofrene til de straffedømte så har du ikke noen rett til å mene noe om dødsstraff whatsoever.

7610100[/snapback]

 

Uff, det der er direkte usaklig. Man må det klart kunne mene hva man selv vil. Det der anser jeg som rett og slett latterlig og uttale seg om, når man hverken kjenner eller har sett personen man sier det til.

7610113[/snapback]

 

EN mening kan velte ett rike, selvom det kom fra en person som ikke burde uttalt seg. Ja man kan mene hva man vil, men på hvilket grunnlag? Hvis du ville STEMT imot dødstraff(som er en handling) så mener du da at du har fulle retten til å bestemme at ofrene ikke skulle fått rett til rettferdighet?

 

Ja, her i Norge for eksempel har vi jo store problem med opprør i fengsler og ville mordere som springer rundt å dreper alle. Synd vi ikke tenkte på å innføre dødsstraff før, nå kan vi jo ikke stanse dem.

 

Våres nymoderne fred har vart i femti år, la det gå tusen år til :)

Endret av Camper_killer
Lenke til kommentar
EN mening kan velte ett rike, selvom det kom fra en person som ikke burde uttalt seg. Ja man kan mene hva man vil, men på hvilket grunnlag? Hvis du ville STEMT imot dødstraff(som er en handling) så mener du da at du har fulle retten til å bestemme at ofrene ikke skulle fått rett til rettferdighet?

 

Beklager ordbruken, men for noe vrøvl!

Jeg er så glad for at vi i Norge ikke har dødsstraff. Det er en av tingene vi burde skryte ordentlig av her i Norge!

Vi er også et demokrati, noe jeg syns du burde legge merke til i det du skriver. Vi er et demokrati, der befolkningen har rett til å bestemme. Så, ja, hvis det hadde vært valg, så kunne jo faktisk det muligens ha skjedd! ;)

Lenke til kommentar
*Angående det med mord: Ja la oss slutte å drepe noen, så når fengslene blir stappa fulle av mordere og de gjør opprør, så er det ingen til å stanse dem. De vil drepe deg, men du kan ikke drepe dem siden du mener det "er galt"

 

Ja, her i Norge for eksempel har vi jo store problem med opprør i fengsler og ville mordere som springer rundt å dreper alle. Synd vi ikke tenkte på å innføre dødsstraff før, nå kan vi jo ikke stanse dem.

7610122[/snapback]

Det har ikke slått deg at det er fordi vi ikke har dette som noe stor problem at vi derfor ikke trenger dødsstraff?

 

Altså at behov for dødsstraff følger av problemet med gærninger, og ikke problemet med gærninger følger av at man har dødsstraff!

Lenke til kommentar
EN mening kan velte ett rike, selvom det kom fra en person som ikke burde uttalt seg. Ja man kan mene hva man vil, men på hvilket grunnlag? Hvis du ville STEMT imot dødstraff(som er en handling) så mener du da at du har fulle retten til å bestemme at ofrene ikke skulle fått rett til rettferdighet?

 

Beklager ordbruken, men for noe vrøvl!

Jeg er så glad for at vi i Norge ikke har dødsstraff. Det er en av tingene vi burde skryte ordentlig av her i Norge!

Vi er også et demokrati, noe jeg syns du burde legge merke til i det du skriver. Vi er et demokrati, der befolkningen har rett til å bestemme. Så, ja, hvis det hadde vært valg, så kunne jo faktisk det muligens ha skjedd! ;)

7610161[/snapback]

 

Befolkingen er naiv og kan lett påvirkes.

 

Demokratiet er dets eget fiende siden styresmaktene har all den makt den kan ønske seg fordi folket har valgt dem til å praktisere den. Korrupsjon, det er det mye av i Norge. Den vil øke i grad med naiviteten.

 

Jeg sier ikke at Arnold er en dårlig man, men han er guvenør av California! Hvor dum er man når man lar "tha terminator, jaaaaaaaaaaaaah" styre staten din?

 

Dumisbruker stemmen din(som du har all rett til) ved å stemme på en sak som du ikke kan putte deg inn i.

 

Hvorfor er det ingen av dem som var med på alt jævelskapet mot de svarte i usa som er blitt hengt?

 

De fortjente å bli hengt, og de burde blitt det.....

Se på det fra en annen vinkel: Hvis det hadde vært i dag så ville iverftall INGEN blitt hengt, vi har jo det flotte demokratiet og den bløte befolkningen her i landet :whistle:

Endret av Camper_killer
Lenke til kommentar
Det har ikke slått deg at det er fordi vi ikke har dette som noe stor problem at vi derfor ikke trenger dødsstraff?

 

Altså at behov for dødsstraff følger av problemet med gærninger, og ikke problemet med gærninger følger av at man har dødsstraff!

7610171[/snapback]

 

 

Det er ikke altid så enkelt. Jeg tror straffemetoder og fengsler hvor hevn blir sett på som viktigere enn rehabilitering og samfunnets beste, kan være medvirkende til økende kriminalitet. For eksempel USA, hvor deportering og fengsel ofte har ført til øking i gjengkriminalitet, fordi gjengene bruker fengslene som trenings- og rekrutteringsarena.

Lenke til kommentar
Det har ikke slått deg at det er fordi vi ikke har dette som noe stor problem at vi derfor ikke trenger dødsstraff?

 

Altså at behov for dødsstraff følger av problemet med gærninger, og ikke problemet med gærninger følger av at man har dødsstraff!

7610171[/snapback]

 

 

Det er ikke altid så enkelt. Jeg tror straffemetoder og fengsler hvor hevn blir sett på som viktigere enn rehabilitering og samfunnets beste, kan være medvirkende til økende kriminalitet. For eksempel USA, hvor deportering og fengsel ofte har ført til øking i gjengkriminalitet, fordi gjengene bruker fengslene som trenings- og rekrutteringsarena.

7610217[/snapback]

Selvfølgelig er det ikke enkelt. Det var derfor jeg kommenterte kommentaren din.

 

Påstanden du kommer med her tviler jeg på (ikke at det foregår trening i fengslene, men at de har netto negativ effekt), men det er off topic.

Lenke til kommentar
Hvorfor er det ingen av dem som var med på alt jævelskapet mot de svarte i usa som er blitt hengt?

 

 

Flere medlemer i Ku Klux Klan har fått dødsstraff. Men problemet er at når KKK drev på som værst hadde de enorm politisk og sosial innflytelse. På 1920 tallet var 15% av hele USA's befolkning medlem i Ku Klux Klan.

Lenke til kommentar
Befolkingen er naiv og kan lett påvirkes.

 

Demokratiet er dets eget fiende siden styresmaktene har all den makt den kan ønske seg fordi folket har valgt dem til å praktisere den. Korrupsjon, det er det mye av i Norge. Den vil øke i grad med naiviteten.

 

Jeg sier ikke at Arnold er en dårlig man, men han er guvenør av California! Hvor dum er man når man lar "tha terminator, jaaaaaaaaaaaaah" styre staten din?

 

Dumisbruker stemmen din(som du har all rett til) ved å stemme på en sak som du ikke kan putte deg inn i.

7610203[/snapback]

 

 

Du er klar over at alt dette her er blank løgn? Demokratiet er noe av det sterkeste vi har i Norge. Det er det som gir mulighet for de svake i samfunnet, som ellers har veldig liten innvirkning, til å være med og bestemme. Det er det som gir mulighet for landet Norge og stå ut som et prakteksempel for andre land med store økonomiske problemer, og med styreledere som gir blanke i hva befolkningen egentlig har av synspunkter.

Det er også det igjen som er så bra med landet Norge. At alle sammen har mulighet til å gi sin stemme over en sak, uansett meninger - nettopp fordi vi er et demokrati. Hvis du virkelig vil befinne deg i et ikke-demokratisk land, så kan du vel heller bare flytte til Nord-Korea eller Hviterussland, også kan du komme tilbake igjen til Norge å uttrykke deg om en sak du egentlig ikke visste mye om på forhånd av! :whistle:

Lenke til kommentar
Befolkingen er naiv og kan lett påvirkes.

 

Demokratiet er dets eget fiende siden styresmaktene har all den makt den kan ønske seg fordi folket har valgt dem til å praktisere den. Korrupsjon, det er det mye av i Norge. Den vil øke i grad med naiviteten.

 

Jeg sier ikke at Arnold er en dårlig man, men han er guvenør av California! Hvor dum er man når man lar "tha terminator, jaaaaaaaaaaaaah" styre staten din?

 

Dumisbruker stemmen din(som du har all rett til) ved å stemme på en sak som du ikke kan putte deg inn i.

7610203[/snapback]

 

 

Du er klar over at alt dette her er blank løgn? Demokratiet er noe av det sterkeste vi har i Norge. Det er det som gir mulighet for de svake i samfunnet, som ellers har veldig liten innvirkning, til å være med og bestemme. Det er det som gir mulighet for landet Norge og stå ut som et prakteksempel for andre land med store økonomiske problemer, og med styreledere som gir blanke i hva befolkningen egentlig har av synspunkter.

Det er også det igjen som er så bra med landet Norge. At alle sammen har mulighet til å gi sin stemme over en sak, uansett meninger - nettopp fordi vi er et demokrati. Hvis du virkelig vil befinne deg i et ikke-demokratisk land, så kan du vel heller bare flytte til Nord-Korea eller Hviterussland, også kan du komme tilbake igjen til Norge å uttrykke deg om en sak du egentlig ikke visste mye om på forhånd av! :whistle:

7610256[/snapback]

 

Ett demokrati er et bra valg, men ikke det beste. Det beste valget er en ultimat diktator, men slikt finnes desverre ikke.

 

Er det virkelig lurt og gi stemmeret til de uvitende i samfunnet? Neppe.

Lenke til kommentar
Ett demokrati er et bra valg, men ikke det beste. Det beste valget er en ultimat diktator, men slikt finnes desverre ikke.

 

Er det virkelig lurt og gi stemmeret til de uvitende i samfunnet? Neppe.

7610283[/snapback]

 

Uvitende? Unnskyld meg, men du står ikke akkurat ut som den skarpeste kniven i skuffen med uttalelser om at et ultimat diktatur er det beste.

Skal ingen sivile mennesker ha rett på å kunne bestemme i sitt eget land da? Du er klar over hvor uvitende et sånt utsagn høres ut?

Endret av PureJoy
Lenke til kommentar
Ett demokrati er et bra valg, men ikke det beste. Det beste valget er en ultimat diktator, men slikt finnes desverre ikke.

 

Er det virkelig lurt og gi stemmeret til de uvitende i samfunnet? Neppe.

7610283[/snapback]

Jeg håper du er ironisk nå. Uansett, som det står i en eller annens signatur her på forumet, så må du ha en demokratisk rett for å velge bort demokratiet.

Lenke til kommentar
Ett demokrati er et bra valg, men ikke det beste. Det beste valget er en ultimat diktator, men slikt finnes desverre ikke.

 

Er det virkelig lurt og gi stemmeret til de uvitende i samfunnet? Neppe.

7610283[/snapback]

 

Uvitende? Unnskyld meg, men du står ikke akkurat ut som den skarpeste kniven i skuffen med uttalelser om at et ultimat diktatur er det beste.

Skal ingen sivile mennesker ha rett på å kunne bestemme i sitt eget land da? Du er klar over hvor uvitende et sånt utsagn høres ut?

7610301[/snapback]

 

Helt riktig, folket vet ikke alltid hva som er best for dem.

Dette utrykket har blitt brukt av flere diktatorere, men det er faktisk sant.

 

Det er lettere å hjernevaske ett helt folk enn en mann med ett sterkt sinn med god dømmekraft. Dessuten, når flere er puttet til å styre ett land så er også korrupsjonen mye høyere.

 

Veit ikke om en eneste diktator som kan utføre de rette handlingen for øyeblikket, men i hele historiens løp har det vært "gode konger" og "gode ledere"(veldig få).

Folket tenker kjapt, det kreves ikke mer enn en tusenlapp til hver så er alle fornøyd. En sterk mann driter i penger og tenker langsiktig.

Endret av Camper_killer
Lenke til kommentar
Helt riktig, folket vet ikke alltid hva som er best for dem.

Dette utrykket har blitt brukt av flere diktatorere, men det er faktisk sant.

 

Det er lettere å hjernevaske ett helt folk enn en mann med ett sterkt sinn med god dømmekraft. Dessuten, når flere er puttet til å styre ett land så er også korrupsjonen mye høyere.

7610319[/snapback]

 

Tror ikke du har spesielt mye kunnskap om det du snakker om, unnskyld meg, men det virker bare ikke sånn. Hvis du virkelig har bodd i et diktatur, og sett hvordan folk bedrives og blir totalt overkjørt av statsledere, så tror jeg du hadde endret mening.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...