Gå til innhold

Dødsstraff - Hva mener du? (Les første post)


Hvordan stiller du deg til bruk av dødsstraff?  

721 stemmer

  1. 1. Hvordan stiller du deg til bruk av dødsstraff?

    • Er for bruk av dødsstraff
      201
    • Er mot bruk av dødsstraff
      474
    • Ingen formening/vet ikke
      46


Anbefalte innlegg

Helt uenig! Man hadde senket seg ned på hans nivå, for man hadde gjort mot han, som han har gjort mot så mange andre!

7609559[/snapback]

Saddam har forfulgt, misshandlet, torturert og drept tusenvis av mennesker uten lov og dom. En rettsak og en henrettelse med en rask død er ikke i nærheten det samme nivået.

7609602[/snapback]

 

...Det mest rettferdige ville vært å utlevere han til Kurdiske maktholdere :)

Da hadde han smakt sin egen medisin.

 

*Angående det med mord: Ja la oss slutte å drepe noen, så når fengslene blir stappa fulle av mordere og de gjør opprør, så er det ingen til å stanse dem. De vil drepe deg, men du kan ikke drepe dem siden du mener det "er galt"

7609615[/snapback]

 

 

kan du i det minste prøve å oppføre deg som en voksen når du skriver på diskusjon.no? istedet for å komme med slikt tull.. gidder ikke kommentere engang. jeg har sagt mitt.

7609670[/snapback]

 

Vel det er voksent og overse handling og konsekvenser og drite i å opprettholde rettferdighet. Det er mye mer voksent og si at "jeg er en mann som jobber for mitt og stemmer Høyre". Det er alltids mulig å gjøre mer, men de fleste "voksne" innser ikke dette, og pga. dems ego så er de redd for og ofre seg selv.

 

Man kan ikke sitti i godstolen og si at dødstraff er fælt fordi at noen ikke kan ta konsekvensene av det dem har gjort. Forbryternes største støtte er alle der hjemme som sipper over hvor fryktelige rettferdigheten er ved å drepe noen som alle veit har utføret grusomme handlinger.

 

Det er langt unna rettferdighet. Det er en forvridd lov som har mange, mange sprekker i sin argumentasjon. Dødsstraff hjelper ikke, det skaper et totalt feil bilde av det Irak prøver å få fram - at de er et demokrati. Hva i all verden er så demokratisk med å bringe noen fram til galgen å henge han? Det finnes ingenting som er demokratisk med dødsstraff, rett og slett

 

Hvis de som han hadde drept kunnet stemme, hva tror du de hadde stemt for? Det er nettopp DE som skulle fått bestemme utfallet.

Endret av Camper_killer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg mener at man heller budde fengslet ham  for livet. Han er farligere død en levende, mener nå jeg.

7609739[/snapback]

 

Javel, slik at Al qaida alliansen kunne kapra noen cruisskip og trua med at de ville ja Saddam fri?

 

Å drepe, uansett hvem, hva eller hvor er å synke ned på det laveste nivå. Umulig å kunne forandre noe sånt.

 

Feil, det laveste er å overse et drap.

Lenke til kommentar
Hvis de som han hadde drept kunnet stemme, hva tror du de hadde stemt for? Det er nettopp DE som skulle fått bestemme utfallet.

7609728[/snapback]

 

 

Såklart for hans dødsstraff.

Da kan du vel tenke deg hvorfor en rettsal aldri godtar heller at personer som har vært igjennom fryktelige hendelser fra, ja, ledere som Saddam sitte i en jury osv, fordi dems bedømmelseskraft er betydelig svekket. De har vært igjennom noe som får dem til å se bare den ene siden av saken, og ikke den andre. Derfor så forstår jeg også klart hvorfor mange kurdiske familier her i Norge, og andre steder i Verden klart er for denne dødsstraffen, fordi de har vært igjennom fryktelige hendelser pga. denne mannen. Men samtidig, så er de for det, nettopp pga. det de har opplevd. Noe som gjør bedømmelseskraften dems veldig ensporet.

Endret av PureJoy
Lenke til kommentar
Hvis de som han hadde drept kunnet stemme, hva tror du de hadde stemt for? Det er nettopp DE som skulle fått bestemme utfallet.

7609728[/snapback]

 

 

Såklart for hans dødsstraff.

Da kan du vel tenke deg hvorfor en rettsal aldri godtar heller at personer som har vært igjennom fryktelige hendelser fra, ja, ledere som Saddam sitte i en jury osv, fordi dems bedømmelseskraft er betydelig svekket. De har vært igjennom noe som får dem til å se bare den ene siden av saken, og ikke den andre. Derfor så forstår jeg også klart hvorfor mange kurdiske familier her i Norge, og andre steder i Verden klart er for denne dødsstraffen, fordi de har vært igjennom fryktelige hendelser pga. denne mannen. Men samtidig, så er de for det, nettopp pga. det de har opplevd. Noe som gjør bedømmelseskraften dems veldig ensporet.

7609779[/snapback]

 

Så derfor har vi som sitter i godstolen bedre dømmerettt enn de som prater for de døde?

Endret av Camper_killer
Lenke til kommentar
Hvis de som han hadde drept kunnet stemme, hva tror du de hadde stemt for? Det er nettopp DE som skulle fått bestemme utfallet.

7609728[/snapback]

 

 

Såklart for hans dødsstraff.

Da kan du vel tenke deg hvorfor en rettsal aldri godtar heller at personer som har vært igjennom fryktelige hendelser fra, ja, ledere som Saddam sitte i en jury osv, fordi dems bedømmelseskraft er betydelig svekket. De har vært igjennom noe som får dem til å se bare den ene siden av saken, og ikke den andre. Derfor så forstår jeg også klart hvorfor mange kurdiske familier her i Norge, og andre steder i Verden klart er for denne dødsstraffen, fordi de har vært igjennom fryktelige hendelser pga. denne mannen. Men samtidig, så er de for det, nettopp pga. det de har opplevd. Noe som gjør bedømmelseskraften dems veldig ensporet.

7609779[/snapback]

 

Så derfor har vi som sitter i godstolen bedre dømmekraft enn de som prater for de døde?

7609794[/snapback]

 

Nei, det har jeg ikke sagt. Men vi har en annerledes dømmekraft bare.

Lenke til kommentar
Hvis de som han hadde drept kunnet stemme, hva tror du de hadde stemt for? Det er nettopp DE som skulle fått bestemme utfallet.

7609728[/snapback]

 

 

Såklart for hans dødsstraff.

Da kan du vel tenke deg hvorfor en rettsal aldri godtar heller at personer som har vært igjennom fryktelige hendelser fra, ja, ledere som Saddam sitte i en jury osv, fordi dems bedømmelseskraft er betydelig svekket. De har vært igjennom noe som får dem til å se bare den ene siden av saken, og ikke den andre. Derfor så forstår jeg også klart hvorfor mange kurdiske familier her i Norge, og andre steder i Verden klart er for denne dødsstraffen, fordi de har vært igjennom fryktelige hendelser pga. denne mannen. Men samtidig, så er de for det, nettopp pga. det de har opplevd. Noe som gjør bedømmelseskraften dems veldig ensporet.

7609779[/snapback]

 

Så derfor har vi som sitter i godstolen bedre dømmekraft enn de som prater for de døde?

7609794[/snapback]

 

Nei, det har jeg ikke sagt. Men vi har en annerledes dømmekraft bare.

7609803[/snapback]

 

Dømmekraft og dømmerett er 2 forskjellige ting. Dømmekraft hjelper ikke når du ikke har retten til å bruke den, dvs. dømmerett.

Lenke til kommentar
Dømmekraft og dømmerett er 2 forskjellige ting. Dømmekraft hjelper ikke når du ikke har retten til å bruke den, dvs. dømmerett.

7609829[/snapback]

 

Nei, det gjør den da såklart ikke. Men nå var det jo du som pekte ut hva de fleste med stemmerett hadde stemt, hvis de hadde stemt over dødsdommen hans, right?

7609851[/snapback]

 

De døde ville tatt han med ned til de døde.....

 

Hvorfor forandre på dømmekraften dems? Det er ikke du som er drept? Hvis han hadde drept deg, ville du ønsket han lykke til og ønsket han god bedring for å ta vare på det "fantastiske demokratiet" vårt?

Lenke til kommentar
De døde ville tatt han med ned til de døde.....

 

Hvorfor forandre på dømmekraften dems? Det er ikke du som er drept? Hvis han hadde drept deg, ville du ønsket han lykke til og ønsket han god bedring for å ta vare på det "fantastiske demokratiet" vårt?

7609887[/snapback]

 

1) Jeg har aldri vært i den situasjonen. Hvordan i all verden kan jeg da vite svaret på spørsmålet ditt allerede nå?

2) Hvorfor i all verden ville jeg hatt lyst på å ønske han hell og lykke?

3) Nei, man skal ikke forandre dømmekraften dems, de har vært igjennom enorme lidelser, og de skal få lov til å mene akkurat det de selv vil. Men det er dems situasjon, ikke min.

Endret av PureJoy
Lenke til kommentar
De døde ville tatt han med ned til de døde.....

 

Hvorfor forandre på dømmekraften dems? Det er ikke du som er drept? Hvis han hadde drept deg, ville du ønsket han lykke til og ønsket han god bedring for å ta vare på det "fantastiske demokratiet" vårt?

7609887[/snapback]

 

1) Jeg har aldri vært i den situasjonen. Hvordan i all verden kan jeg da vite svaret på spørsmålet ditt allerede nå?

2) Hvorfor i all verden ville jeg hatt lyst på å ønske han hell og lykke?

3) Nei, man skal ikke forandre dømmekraften dems, de har vært igjennom enorme lidelser, og de skal få lov til å mene akkurat det de selv vil. Men det er dems situasjon, ikke min.

7609938[/snapback]

 

Er du ikke imot døstraff?

 

Hvis du ikke kan ha noen teorier om hva du ville føle for en som hadde drept deg, eller putte deg i rollen til ett mordsoffer, så er alle de tre punktene dine likegyldige.

Endret av Camper_killer
Lenke til kommentar
Folk ser ut til å tro at vi kun snakker om Saddam Husseins død. Vi som snakker om å synke ned til det nivået å praktisere dødsstraff, snakker om dødsstraff generelt.

Saddam Hussein er et ekstremt tilfelle, og jeg er villig til å godta at han fortjente sin død.

7609976[/snapback]

 

Dødsstraff er jo noe generellt. Det er noe som blir praktisert rundt om i hele Verden, i mange land.

Dødsstraff bidrar til en enorm usikkerhet, det har bidratt til at folk har blitt dømt uskyldig, og at demokratiet i land det blir praktisert ikke blir ordentlig respektert av omverdenen.

Saddam Hussein er et ekstremt tilfelle, ja, pga. det han har gjort. Men en av de måtene å få slutt på dødsstraff på, er ved å protestere ved hver korsvei. Ved ver henrettelse. Til slutt vil man etterhvert få det bort fra dagsordenen.

Det virker som om folk ikke aksepterer det at dødsstraff er en gammel metode, som ble praktisert hyppig for over 100-200 år siden. Vi gjør enorme tilbakeskritt ved å bruke en sånn metode!

Lenke til kommentar
Er du ikke imot døstraff?

 

Hvis du ikke kan ha noen teorier om hva du ville føle for en som hadde drept deg, eller putte deg i rollen til ett mordsoffer, så er alle de tre punktene dine likegyldige.

7610033[/snapback]

 

Jeg er helt imot dødsstraff, ja.

 

Hvorfor i all verden skal jeg ha slike teorier?! :dontgetit:

7610083[/snapback]

 

Hvis du ikke kan putte deg i samme straff som ofrene til de straffedømte så har du ikke noen rett til å mene noe om dødsstraff whatsoever.

 

*Det primitive er ofte det beste.

Endret av Camper_killer
Lenke til kommentar
Er du ikke imot døstraff?

 

Hvis du ikke kan ha noen teorier om hva du ville føle for en som hadde drept deg, eller putte deg i rollen til ett mordsoffer, så er alle de tre punktene dine likegyldige.

7610033[/snapback]

 

Jeg er helt imot dødsstraff, ja.

 

Hvorfor i all verden skal jeg ha slike teorier?! :dontgetit:

7610083[/snapback]

 

Hvis du ikke kan putte deg i samme straff som ofrene til de straffedømte så har du ikke noen rett til å mene noe om dødsstraff whatsoever.

7610100[/snapback]

 

Uff, det der er direkte usaklig. Man må det klart kunne mene hva man selv vil. Det der anser jeg som rett og slett latterlig og uttale seg om, når man hverken kjenner eller har sett personen man sier det til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...