Gå til innhold

Godt sagt, svart på en prøve.


Gaston

Anbefalte innlegg

Jeg hadde geografi prøve for en stund siden. Og læreren vår er helt sløv, og det tok selvfølgelig 2 uker før klassen fikk igjen prøven sin.

Men så kommer hun bort til meg og sier; "Din prøve var ... spesiell. Jeg trenger litt mer tid på å se over den"

Men så var besvarelsen min sånn her også da:

Hvilke ressurser bruker vi fra isbreen?

Svar: Vi bruker brevannet til å lage Olden og Imsdal.

:innocent:

Har enda ikke fått den tilbake igjen. Idag kom læreren innom og sa at hun trengte litt mer tid.. Så får håpe jeg får den over vinterferien.. men det er ikke særlig sannsynlig. :ohmy:

Men det er fortsatt feil. Imsdal er ikke brevann, det er vann tappa fra en innsjø i fyresdal ellerno :evil:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-XHLacM
Vel, den jeg skrev var faktisk sann. Det skjedde i 9. klassen, i min klasse.

8020769[/snapback]

hvem sier jeg lyver?

8021209[/snapback]

Chokke.

8021249[/snapback]

hvem?

8022238[/snapback]

Han fyren som heter Chokke sier at han lyver.

Lenke til kommentar

Kanskje ikke så fryktelig morsomt, men i russefylla blir det meste som kjent det. Jeg hadde hatt ei fuktig natt ute, og skulle ha franskprøve neste dag. Man kan trygt si at jeg ikke var forberedt i det hele tatt. Prøven gikk ut på å oversette norske dyrenavn til fransk. Det første som stod på arket var "Bjørn". Det mest naturlige var da så klart å skrive "Paddington" som svar. Jeg lot resten stå blankt. Tror aldri jeg fikk tilbake den prøven..

 

For de uvitende, så er Paddington denne karen fra Barne-TV:

 

paddington.jpg

Lenke til kommentar

hadde et søskenbarn som fikk en oppgave om å skrive en 3 sier lang stil om et tog i 5. klasse. og alle ordene han skrev feil måtte han skrive om igjen. han skrev toget sier tøf, tøf,tøf, tøf,tøf, tøf, tøf, tøf,tøf, tøf.... osv på tre sider.... han måtte levere 9 sider med tøff'er med to F-er :w00t:

Lenke til kommentar
hadde et søskenbarn som fikk en oppgave om å skrive en 3 sier lang stil om et tog i 5. klasse. og alle ordene han skrev feil måtte han skrive om igjen. han skrev toget sier tøf, tøf,tøf, tøf,tøf, tøf, tøf, tøf,tøf, tøf.... osv på tre sider.... han måtte levere 9 sider med tøff'er med to F-er :w00t:

8037833[/snapback]

 

Da skriver du bare inn "Tøff" Merker ordet, trykker CTRL + C, så holder man inn CTRL + V ;)

 

Marius

Lenke til kommentar
hadde et søskenbarn som fikk en oppgave om å skrive en 3 sier lang stil om et tog i 5. klasse. og alle ordene han skrev feil måtte han skrive om igjen. han skrev toget sier tøf, tøf,tøf, tøf,tøf, tøf, tøf, tøf,tøf, tøf.... osv på tre sider.... han måtte levere 9 sider med tøff'er med to F-er :w00t:

8037833[/snapback]

 

Læreren kan strengt tatt ikke si at lydord er skrevet feil, siden de er forfatterens egen måte å uttrykke lyden på.

Lenke til kommentar
hadde et søskenbarn som fikk en oppgave om å skrive en 3 sier lang stil om et tog i 5. klasse. og alle ordene han skrev feil måtte han skrive om igjen. han skrev toget sier tøf, tøf,tøf, tøf,tøf, tøf, tøf, tøf,tøf, tøf.... osv på tre sider.... han måtte levere 9 sider med tøff'er med to F-er :w00t:

8037833[/snapback]

 

Læreren kan strengt tatt ikke si at lydord er skrevet feil, siden de er forfatterens egen måte å uttrykke lyden på.

8050078[/snapback]

Grynt grynt sa toget.

Lenke til kommentar

I år samlet vi inn penger til et barnehjemsprosjekt i Bucuresti, hovedstaden i Romania. Det er alltid noen som ikke gidder å finne seg jobb som er på skolen, slik som en kompis av meg var i år.

 

Meningen var at de skulle skrive om situasjonen i Romania. Selv om det ikke stod skrevet i oppgaven, tenkte nok læreren at vi skulle skrive om hvor fattig Romania var, om traficking osv.

 

I stedet tok han kompisen min og lagde en presentasjon der han forklarte hvordan rumenerne sløste med ressursene, og at hvis alle skulle levd som den jevne rumener måtte vi hatt minst 1,3 jordkloder.

 

Vanskelig å forklare en morsom situasjon. :ermm:

Lenke til kommentar

Husker en tysk tentamen jeg hadde for et par år siden. Vi skulle skrive en oppgave om noe (husker ikke oppgaven eksakt), jeg skrev da om Rammstein. Det var i den perioden hvor jeg var svært skolelei og tok snarveier over hele linja, så Bablefish ble flittig brukt.

En av ulempene til Bablefish er at den oversetter ikke fra norsk, så jeg måtte skrive inn settningene på engelsk. Skulle da oversette "Jeg er en stor fan av Rammstein", som på engelsk er "I'm a huge fan of Rammstein". Bablefish oversatt dette til "Ich bin ein sehr großer Ventilator von Rammstein". Selv de som ikke forstår tysk bør skjønne at resultatet av oversettingen ikke ble det jeg var på jakt etter :p

Der og da reagerte jeg ikke, men etter at en kompis skummet gjennom stilen min påpekte han at det ikke var helt riktig :ohmy:

Endret av phoen|x
Lenke til kommentar
hadde et søskenbarn som fikk en oppgave om å skrive en 3 sier lang stil om et tog i 5. klasse. og alle ordene han skrev feil måtte han skrive om igjen. han skrev toget sier tøf, tøf,tøf, tøf,tøf, tøf, tøf, tøf,tøf, tøf.... osv på tre sider.... han måtte levere 9 sider med tøff'er med to F-er :w00t:

8037833[/snapback]

 

Da skriver du bare inn "Tøff" Merker ordet, trykker CTRL + C, så holder man inn CTRL + V ;)

 

Marius

8048536[/snapback]

Feil man skriver Tøff, skriver tøff, CRTL+C så CTRL+V så mange ganger han trengte

Endret av Mott
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...