Gå til innhold

Godt sagt, svart på en prøve.


Gaston

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
jaja, presterte å skrive "å skreve" istedet for "å skrive" i en nynorskstil :( .

Fikk rødt på linja med masse utropstegn og en tekst som lød, Å skrever er IKKE (MASSE STREKER) det samme som å skrive.

Ble litt flau da :)

 

på jobben har vi et program som oversetter en gitt tekst fra bokmål til nynorsk. når jeg skriver mail til folk på jobben er det alltid på nynorsk.

Lenke til kommentar
Er det Nyno det er snakk om? Har en demo av det på PC-en, vet ikke så godt hvordan det fungerer når du skal oversette en del.

 

det er npk nyno ja.. nå har ikk ejeg hatt nynorsk siden vgs som begynner å bli en stund siden så om det gir helt perfekt nynorsk skal jegikke garantere, men det holder for meg.

Lenke til kommentar
Dette var en artig tråd gitt :)

 

Ei i klassa på videregående (3.) ble spurt om når hinduismen ble opprettet og hun svarte 1830 tallet :roll:

Ikke skarpeste kniven i skuffen hun altså...

8072846[/snapback]

 

Egentlig ikke sååå dumt men... jeg vet at det er myyyyyye seinere enn det, men når humanetsik forbund ble opprettet seint kunne det godt tenke seg at hinduismen også.

 

Men det var kanskje litt drøy ja (men opprettet, ble hinduismen noen gang opprettet)...

Lenke til kommentar
(men opprettet, ble hinduismen noen gang opprettet)

 

Nja, Kristendommen og Islam er jo begge rimelig nye religioner, så hvorfor ikke hinduismen og?

 

Jeg tror Islam starta en gang i middelalderen(mulig det er helt på jordet, correct me if im wrong), kristendommen vet jeg ikke, skulle jo tro det var for 2000 år siden, men jeg mener å huske at folk har trodd på gud eller noe sånt før og? trenger ikke å ha vært kristendom da.

Endret av Kramstogen
Lenke til kommentar
Tilbake til topic så kom min lillebror (2.klasse, 8 år gammel) og spurte meg om hva statsministeren het. Jeg sa Kristofer Hæstad og nå har han skrevet det ned. Dette er en lekse.

 

Skal jeg si Jens St.?

8084422[/snapback]

 

Nei...finn på noe mer som han bør skrive ned om Hæstad, å se hva lærer'n/moren din sier til det :!:

Lenke til kommentar
Tilbake til topic så kom min lillebror (2.klasse, 8 år gammel) og spurte meg om hva statsministeren het. Jeg sa Kristofer Hæstad og nå har han skrevet det ned. Dette er en lekse.

 

Skal jeg si Jens St.?

8084422[/snapback]

Haha, så utrolig bra, synd faren fant ut av det! Det hadde nok vært husket ut livet hvis du hadde trodd statsministeren i landet var Doffen i 2-3år :cool:

Lenke til kommentar
(men opprettet, ble hinduismen noen gang opprettet)

 

Nja, Kristendommen og Islam er jo begge rimelig nye religioner, så hvorfor ikke hinduismen og?

 

Jeg tror Islam starta en gang i middelalderen(mulig det er helt på jordet, correct me if im wrong), kristendommen vet jeg ikke, skulle jo tro det var for 2000 år siden, men jeg mener å huske at folk har trodd på gud eller noe sånt før og? trenger ikke å ha vært kristendom da.

8084006[/snapback]

 

islam og kristendom startet sin tro sån ca på samme tid

Lenke til kommentar
(men opprettet, ble hinduismen noen gang opprettet)

 

Nja, Kristendommen og Islam er jo begge rimelig nye religioner, så hvorfor ikke hinduismen og?

 

Jeg tror Islam starta en gang i middelalderen(mulig det er helt på jordet, correct me if im wrong), kristendommen vet jeg ikke, skulle jo tro det var for 2000 år siden, men jeg mener å huske at folk har trodd på gud eller noe sånt før og? trenger ikke å ha vært kristendom da.

8084006[/snapback]

 

islam og kristendom startet sin tro sån ca på samme tid

8110345[/snapback]

 

 

:roll:

 

Muslim history began in Arabia with Muhammad's first purported visions in the 7th century.

 

Muslim history

 

Christianity began in the 1st century AD

 

Christianity

 

(Beklager om jeg har misforstått noe)

Lenke til kommentar

På skolen min for 2 måneder siden fikk vi en prøve i Ny Norsk om Knut Hamsun.

Riktig nok så kan jeg utrolig lite Ny Norsk så her er hvordan det gikk.

 

 

Det var et ark med 4 oppgaver og jeg valgte oppgave 1.

 

(Oppgave Ein)

 

Skriv korleis Hamsun levde!

 

 

Svar: Knut Hamsun ble født så vekste han og så daude han

 

 

 

En uke etterpå fikk vi tilbake prøven.

 

"Ruben, jeg må si jeg er meget skuffet over Ny Norsk prøven din.."

 

"Hvorfor er du skuffet? jeg hadde jo minst feil i hele klassen"

 

Jepp...Nå ligger jeg på en 2er i Ny Norsk :p

Lenke til kommentar
På skolen min for 2 måneder siden fikk vi en prøve i Ny Norsk om Knut Hamsun.

Riktig nok så kan jeg utrolig lite Ny Norsk så her er hvordan det gikk.

 

 

Det var et ark med 4 oppgaver og jeg valgte oppgave 1.

 

(Oppgave Ein)

 

Skriv korleis Hamsun levde!

 

 

Svar: Knut Hamsun ble født så vekste han og så daude han

 

 

 

En uke etterpå fikk vi tilbake prøven.

 

"Ruben, jeg må si jeg er meget skuffet over Ny Norsk prøven din.."

 

"Hvorfor er du skuffet? jeg hadde jo minst feil i hele klassen"

 

Jepp...Nå ligger jeg på en 2er i Ny Norsk :p

8114431[/snapback]

 

Fikk du 2er for det der? :O

Jeg hadde gitt deg en 1er :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...