Gå til innhold

Tråden for antall konsoller solgt + software!


Mr.FOXHOUND

Anbefalte innlegg

 

 

-snip-

Nei, for dere er en ekstremt liten minoritet.

 

...eller fordi det ikke passer med din kildeløse oppfatning.

 

Du mener at folk som kjøper spillkonsoller kun som medieenheter utgjør en stor andel av salget?

 

Ok, da er det mange Wii-mediespillere der ute...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Kan det ha vært spilltørke på Wii tiden før lansering? Uansett er jo Super Mario ett så sterkt merke at det overrasker vel ingen at det er en system seller. Det er vel nærmest selvsagt på Nintendo platformen ?

Hvorfor solgte ikke GameCube som hakka møkk da Mario kom? Hvorfor solgte ikke Wii til nye rekorder da Mario Galaxy kom? 2D-Mario, derimot, solgte systemer som bare det.

 

Spill selger konsoller.

 

 

Ingen nekter for  at spill selger konsoller. Men du virker å ha vanskelig for å innse at Wii hadde ENORM drahjelp av kontrollene i tiden før lansering, og de første årene etterpå. Hvordan tror du Wii lanseringen hadde sett ut med Wii Sports + ordinære kontrollere og bedriten hardware sammelignet med konkurrentene ? Hvor mange youtube opplastinger hadde vi fått hvor folk spillte dette spillet med en gamepad? Jeg tør påstå Wii hadde lugget med brukken rygg fra annonseringen av slik som Wii U.

 

Hvorfor folk ikke ville ha Sunshine når GC kom, vel kanskje folk ble skuffet og forventet mer.  Kanskje Xbox og PS2  var mer fristende og trygge valg kontra en GC? Jeg aner ikke. Har aldri vært noen Mario-runker så jeg kan ikke si hva som er bra eller ikke, men det er tydelig at folk har langtet etter ett god 2D-mario spill siden det solgte så utrolig godt. Dette er vel også ett spill uten påklistrede vifte kontrollere og annet fjas som, så det solgte jo utelukkende pga. etterspørsel og merkevare. Kontrollene til Wii var jo ingen nyhet lengre i 2009 og sikkert ikke ett like godt trekkplaster som de første årene etter lansering og var vel regnet som ren gimmick hos mange, meg inkludert. 

Endret av Mala
Lenke til kommentar

 

 

Kan det ha vært spilltørke på Wii tiden før lansering? Uansett er jo Super Mario ett så sterkt merke at det overrasker vel ingen at det er en system seller. Det er vel nærmest selvsagt på Nintendo platformen ?

Hvorfor solgte ikke GameCube som hakka møkk da Mario kom? Hvorfor solgte ikke Wii til nye rekorder da Mario Galaxy kom? 2D-Mario, derimot, solgte systemer som bare det.

 

Spill selger konsoller.

 

 

Ingen nekter for  at spill selger konsoller. Men du virker å ha vanskelig for å innse at Wii hadde ENORM drahjelp av kontrollene i tiden før lansering, og de første årene etterpå. Hvordan tror du Wii lanseringen hadde sett ut med Wii Sports + ordinære kontrollere og bedriten hardware sammelignet med konkurrentene ? Hvor mange youtube opplastinger hadde vi fått hvor folk spillte dette spillet med en gamepad? Jeg tør påstå Wii hadde lugget med brukken rygg fra annonseringen av slik som Wii U.

 

Dette har jeg jo skrevet om alt. Kontrollerne muliggjorde nye måter å spille på, men uten Wii Sports eller et spill som appellerte tilsvarende til folk så ville kontrollerne ikke ha lokket mange til å kjøpe. Du ser jo hvordan spill som ikke brukte kontrollmulighetene i særlig grad, som NSMBW, førte til en kraftig økning i salget av konsoller.

 

Hvorfor folk ikke ville ha Sunshine når GC kom, vel kanskje folk ble skuffet og forventet mer.  Kanskje Xbox og PS2  var mer fristende og trygge valg kontra en GC? Jeg aner ikke. Har aldri vært noen Mario-runker så jeg kan ikke si hva som er bra eller ikke, men det er tydelig at folk har langtet etter ett god 2D-mario spill siden det solgte så utrolig godt. Dette er vel også ett spill uten påklistrede vifte kontrollere og annet fjas som, så det solgte jo utelukkende pga. etterspørsel og merkevare. Kontrollene til Wii var jo ingen nyhet lengre i 2009 og sikkert ikke ett like godt trekkplaster som de første årene etter lansering og var vel regnet som ren gimmick hos mange, meg inkludert.

Folk ville ikke ha Sunshine fordi de vil ha 2D-Mario. Nå selger 3D-Mario ganske OK, men det selger ikke konsoller slik 2D-Mario gjør.

Lenke til kommentar

 

 

 

-snip-

Nei, for dere er en ekstremt liten minoritet.

 

...eller fordi det ikke passer med din kildeløse oppfatning.

 

Du mener at folk som kjøper spillkonsoller kun som medieenheter utgjør en stor andel av salget?

 

Ok, da er det mange Wii-mediespillere der ute...

 

Stråmenn er en fin måte å gjøre seg uspiselig i en diskusjon.  Jeg gir meg her.

Endret av KoKo_
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-474fGj

 

Ja. Havnet til og med i Guinness World of Records for fastest-selling consumer device.

Den skal ha solgt 24 millioner enheter. Det er ca. det GameCube solgte. GameCube var en flopp.
Gamecube har noen av de beste spillene noensinne lagd så langt i fra en flopp, men Wii u..
Lenke til kommentar

 

Ja. Havnet til og med i Guinness World of Records for fastest-selling consumer device.

Den skal ha solgt 24 millioner enheter. Det er ca. det GameCube solgte. GameCube var en flopp.

 

Kinect er tilbehør, dermed ikke en flopp. Hadde xbox 360 blitt solgt i 24 millioner eksemplarer så ville det vært en flopp ja, men med din tankegang er så og si alt tilbehør til konsoller en flopp. Tviler virkelig på at det finnes 24 millioner ratt og pedaler av en type som er solgt. Så poenget her er Kinect solgte veldig bra, selv om alle spilla til den var fra dårlig til ekstremt dårlige.

 

Du er inne på et poeng med at spillene selger wii. Det tok bare lang tid før jeg egentlig så poenget ditt her. Wii kontrolleren hadde ikke solgt mange wii om den kom kun med barbie horseback adventures og spongebob spillene. Nintendo traff bra med kombinasjonen wii sports og nye kontrollere. For hvem hadde kjøpt wii sports uten bevegelsekontroller? Nesten ingen vil jeg tro, da spillet uten bevegelsekontroll kun hadde vært sånn cirka det dårligeste sportsspillet på lange tider.

Lenke til kommentar

Det er forskjell på konsollgenerasjonene også.

 

Da Xbox 360 og PS3 kom var det mange som kjøpte disse konsollene på grunn av andre ting enn spillene, som Blu-ray-spiller eller mediesenter. Dette har jo også endret seg litt, da folk har tilgang til alle mulige strømmetjenester på kryss og tvers av maskinvare de allerede eier så det gjelder nok ikke i like stor grad lenger. Ingenting selger en spillkonsoll mer enn gode spill nå, det er ganske innlysende.

 

Når det gjelder Switch så er det jo selvfølgelig spillene som selger konsollen - hva annet er det liksom man skal ha en Switch for? Det er en ren spillmaskin. 

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

 

 

 

 

-snip-

Nei, for dere er en ekstremt liten minoritet.

 

...eller fordi det ikke passer med din kildeløse oppfatning.

 

Du mener at folk som kjøper spillkonsoller kun som medieenheter utgjør en stor andel av salget?

 

Ok, da er det mange Wii-mediespillere der ute...

 

Stråmenn er en fin måte å gjøre seg uspiselig i en diskusjon.  Jeg gir meg her.

 

Da må du nesten forklare hva du mener. Hvis du mener de som gjør dette er en minoritet så er de irrelevante for diskusjonen. Den eneste måten de er relevante på er hvis de utgjør en stor andel av kjøperne.

Lenke til kommentar

 

 

Ja. Havnet til og med i Guinness World of Records for fastest-selling consumer device.

Den skal ha solgt 24 millioner enheter. Det er ca. det GameCube solgte. GameCube var en flopp.

 

Gamecube har noen av de beste spillene noensinne lagd så langt i fra en flopp, men Wii u..

 

GC solgte ikke bra, og var derfor en flopp. At du mener den hadde gode spill endrer ikke salgstallene.

Lenke til kommentar

 

 

 

Ja. Havnet til og med i Guinness World of Records for fastest-selling consumer device.

Den skal ha solgt 24 millioner enheter. Det er ca. det GameCube solgte. GameCube var en flopp.

 

Gamecube har noen av de beste spillene noensinne lagd så langt i fra en flopp, men Wii u..

 

GC solgte ikke bra, og var derfor en flopp. At du mener den hadde gode spill endrer ikke salgstallene.

 

 

Nintendo trygt kalle deres lansering for en suksess. 

400.00GameCube konsoller solgt

 

https://www.gamereactor.no/nyheter/92609/400.000+GameCube+konsoller+solgt/0 

Publisert den 14 mai 2002 

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Ja. Havnet til og med i Guinness World of Records for fastest-selling consumer device.

Den skal ha solgt 24 millioner enheter. Det er ca. det GameCube solgte. GameCube var en flopp.

 

Gamecube har noen av de beste spillene noensinne lagd så langt i fra en flopp, men Wii u..

 

GC solgte ikke bra, og var derfor en flopp. At du mener den hadde gode spill endrer ikke salgstallene.

 

 

Nintendo trygt kalle deres lansering for en suksess. [/size]

400.00GameCube konsoller solgt

 

https://www.gamereactor.no/nyheter/92609/400.000+GameCube+konsoller+solgt/0 

Publisert den 14 mai 2002 

 

Likevel solgte den dårlig totalt sett.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Ja. Havnet til og med i Guinness World of Records for fastest-selling consumer device.

Den skal ha solgt 24 millioner enheter. Det er ca. det GameCube solgte. GameCube var en flopp.

 

Gamecube har noen av de beste spillene noensinne lagd så langt i fra en flopp, men Wii u..

 

GC solgte ikke bra, og var derfor en flopp. At du mener den hadde gode spill endrer ikke salgstallene.

 

 

Nintendo trygt kalle deres lansering for en suksess. [/size]

400.00GameCube konsoller solgt

 

https://www.gamereactor.no/nyheter/92609/400.000+GameCube+konsoller+solgt/0 

Publisert den 14 mai 2002 

 

Likevel solgte den dårlig totalt sett.

 

Som da også kan skje med switch.

Lenke til kommentar

 

 

Likevel solgte den dårlig totalt sett.

Som da også kan skje med switch.
Helt klart, men poenget er at det er spill som selger konsoller. Folk kjøper konsoller for spill, ikke for alle mulige andre ting (generelt).

Der er vi enige etter du la til generelt. Selv synes jeg det var merkelig at gamecube ikke solgte bedre med tanke på spillene, men jeg likte nok feil spill i den tiden.

Lenke til kommentar

 

 

 

Likevel solgte den dårlig totalt sett.

Som da også kan skje med switch.

 

Helt klart, men poenget er at det er spill som selger konsoller. Folk kjøper konsoller for spill, ikke for alle mulige andre ting (generelt).

 

Der er vi enige etter du la til generelt. Selv synes jeg det var merkelig at gamecube ikke solgte bedre med tanke på spillene, men jeg likte nok feil spill i den tiden.

 

Jeg la til "generelt" for å unngå kverulering på unntak, da de som kjøper av andre årsaker er så forsvinnende få at det ikke egentlig er relevant.

Endret av hekomo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...