Gå til innhold

Tråden for antall konsoller solgt + software!


Mr.FOXHOUND

Anbefalte innlegg

 

 

Salget av Wii konsoller var vel veldig høyt fra lansering av takket være en ny og interessant måte å spille på. Var vel ikke akkurat flust av kvalitets titler til den konsollen heller ved lansering.

Salget av Wii-konsoller var høyt på grunn av Wii Sports. Det er spill som selger konsoller.

 

 

Og grunnen til at Wii Sports var verdt discen det kom på var....kontrollene som gav oss en ny og morsom måte å spille på :) Hadde Wii kommet med en helt standard kontroller og like sliten og dårlig hardware tror jeg neppe konsollen hadde hatt en like stor pangstart. Men det er i hvert fall mine tanker.

 

Du kan si at kontrollmetoden gjorde spillet mer tilgjengelig for flere og har sikkert rett i det, men det er fortsatt spillet som selger Wii. Kontrollmetoden i seg selv hjelper ikke hvis spillet ikke er noe folk ønsker å spille.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er nu veldig rart på hvorfor Gamecube ikke solgte, og plutselig tok det helt av på Wii, og var er forskjellen?

Ca samme hardware og alt det der men forskjellen er måten man spiller spillene på, dermed så solgte dette en stor del av Wii konsoller, og det funket på meg.

Forskjellen er spillene. Med Wii siktet Nintendo seg bevisst inn mot "ikke-gameren". Spill som Wii Sports og New Super Mario Bros. solgte massivt. GameCube hadde aldri spill som solgte tilsvarende bra. GameCube var en gamer-konsoll. Wii var en ikkegamer-konsoll.

Lenke til kommentar

 

Hva får deg til å tro at det som har vært gjeldende i alle år plutselig forandrer seg nå? Ingenting tilsier at det er noe annet enn spill som selger konsoller. Se bare på hva Zelda gjør for Switch. Tror du Switch hadde solgt så bra uten Zelda? Aldri i livet.

 

 

Spill selger konsoller enda. Men ikke nødvendigvis eksklusive på samme måte som før. Disse nye konsollene ifra Sony og snart Microsoft er fks for dem som vil spille i høyere oppløsning. Switch av dem som trenger en hybrid maskin.

Lenke til kommentar

 

Hva får deg til å tro at det som har vært gjeldende i alle år plutselig forandrer seg nå? Ingenting tilsier at det er noe annet enn spill som selger konsoller. Se bare på hva Zelda gjør for Switch. Tror du Switch hadde solgt så bra uten Zelda? Aldri i livet.

 

Spill selger konsoller enda. Men ikke nødvendigvis eksklusive på samme måte som før. Disse nye konsollene ifra Sony og snart Microsoft er fks for dem som vil spille i høyere oppløsning. Switch av dem som trenger en hybrid maskin.

 

Både GameBoy, DS og Wii viste at oppløsning/grafikk ikke er det som er viktig. Massemarkedet bryr seg ikke om slikt.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte Xbone utelukkende for å bruke som mediaspiller. Netflix, sumo, youtube, BD/DVD.  Så det er ikke kun spill som selger konsoller.

Hvor mange er som deg? Veldig få. Her er det snakk om hva som setter fart i salget. "Jeg kjøpte Xbox for å bruke den som fotskammel på toalettet" betyr ikke at fotskammel på toalett er noe om selger Xbox generelt.

Lenke til kommentar

 

Jeg kjøpte Xbone utelukkende for å bruke som mediaspiller. Netflix, sumo, youtube, BD/DVD.  Så det er ikke kun spill som selger konsoller.

Hvor mange er som deg? Veldig få. Her er det snakk om hva som setter fart i salget. "Jeg kjøpte Xbox for å bruke den som fotskammel på toalettet" betyr ikke at fotskammel på toalett er noe om selger Xbox generelt.

 

Kjøpte xbox Å 360 og one for HALO12345, Kjøpte gamecube for Resident evil 0123

Lenke til kommentar

Wii var en revolusjon pga bevegelseskontroll. Det var såpass at de fikk masse mediatid i nyheter, programmer som God Morgen Norge osv, bare i Norge. Det var de samme tendensene rundt om i verden.

 

Det hjalp mye mer enn noe spill til konsollen.

Hvordan forklarer du da at salget tok seg kraftig opp når spill som New Super Mario Bros. kom ut?

 

Medietid hjelper lite uten innhold (spill) som folk ønsker å benytte seg av.

Lenke til kommentar

Kan det ha vært spilltørke på Wii tiden før lansering? Uansett er jo Super Mario ett så sterkt merke at det overrasker vel ingen at det er en system seller. Det er vel nærmest selvsagt på Nintendo platformen ?

 

Jeg hadde vel gitt opp og skrinlagt konsollen på det tidspunktet, så jeg har ikke i hodet hvilke spil som ble sluppet den gangen for konsollen.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Lurer på hvorfor Xbox og Playstation kopierte motion controlls, ganske rart det der ;) Joda, det er nok største grunnen på suksessen, når til og med konkurrenter kopierer det.

 

Det var såpass kul måte å spille på at de som ikke spilte tv-spill eller noe begynte med det.

 

Ja du/dere kan si hva dere vil men slik var det for meg og mange andre, det er ikke alltid spillene som er årsaken.

 

Bare se på Sony og Xbox teraflops diskusjonene, helt ny generasjon og dem vil mest sannsynlig kjøpe konsollen som er sterkest.

Lenke til kommentar

 

Jeg kjøpte Xbone utelukkende for å bruke som mediaspiller. Netflix, sumo, youtube, BD/DVD.  Så det er ikke kun spill som selger konsoller.

Hvor mange er som deg? Veldig få. Her er det snakk om hva som setter fart i salget. "Jeg kjøpte Xbox for å bruke den som fotskammel på toalettet" betyr ikke at fotskammel på toalett er noe om selger Xbox generelt.

 

Jeg vet ikke hvor mange som er som meg, tydeligvis ikke du heller siden du sammenligner meg med folk som bruker den som fotskammel.   Det er faktisk en meget rimelig mediaspiller, og det er kommunisert ganske bredt i diverse AV-forum. Spesielt Xbone S, som en utrolig rimelig 4K-spiller-

Litt usikker på hvorfor du avfeier meg (og eventuelt andre) som kjøper den som mediaspiller med spillmulighet som en fin bonus.  Er vi ikke relevante for dine meninger?

Endret av KoKo_
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan det ha vært spilltørke på Wii tiden før lansering? Uansett er jo Super Mario ett så sterkt merke at det overrasker vel ingen at det er en system seller. Det er vel nærmest selvsagt på Nintendo platformen ?

Hvorfor solgte ikke GameCube som hakka møkk da Mario kom? Hvorfor solgte ikke Wii til nye rekorder da Mario Galaxy kom? 2D-Mario, derimot, solgte systemer som bare det.

 

Spill selger konsoller.

Lenke til kommentar

Lurer på hvorfor Xbox og Playstation kopierte motion controlls, ganske rart det der ;) Joda, det er nok største grunnen på suksessen, når til og med konkurrenter kopierer det.

Hvordan forklarer du da at oppgang og nedgang i Wii-salget hang sammen med spillanseringer (eller mangel på sådanne)?

 

At konkurrenter kopierer noe betyr ikke at det er det som faktisk er den reelle suksessfaktoren.

 

Det var såpass kul måte å spille på at de som ikke spilte tv-spill eller noe begynte med det.

 

Ja du/dere kan si hva dere vil men slik var det for meg og mange andre, det er ikke alltid spillene som er årsaken.

 

Bare se på Sony og Xbox teraflops diskusjonene, helt ny generasjon og dem vil mest sannsynlig kjøpe konsollen som er sterkest.

Du er en gamer. Altså en spillentusiast. Du representerer ikke massemarkedet.

 

Hvem vil mest sannsynlig kjøpe konsollen som er sterkest? Hvorfor er det ikke historisk sett slik at den sterkeste konsollen selger mest?

Lenke til kommentar

 

 

Jeg kjøpte Xbone utelukkende for å bruke som mediaspiller. Netflix, sumo, youtube, BD/DVD.  Så det er ikke kun spill som selger konsoller.

Hvor mange er som deg? Veldig få. Her er det snakk om hva som setter fart i salget. "Jeg kjøpte Xbox for å bruke den som fotskammel på toalettet" betyr ikke at fotskammel på toalett er noe om selger Xbox generelt.

 

Jeg vet ikke hvor mange som er som meg, tydeligvis ikke du heller siden du sammenligner meg med folk som bruker den som fotskammel.   Det er faktisk en meget rimelig mediaspiller, og det er kommunisert ganske bredt i diverse AV-forum. Spesielt Xbone S, som en utrolig rimelig 4K-spiller-

Litt usikker på hvorfor du avfeier meg (og eventuelt andre) som kjøper den som mediaspiller med spillmulighet som en fin bonus.  Er vi ikke relevante for dine meninger?

 

Nei, for dere er en ekstremt liten minoritet.

Endret av hekomo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...