Gå til innhold

Zelda TP vs Zelda ocarina of time.


bulseye

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gidder ikke legge ut et salig langt innlegg, eller diskutere med folka her (selvom jeg kunne snakke i evigheter :p), men min mening er i allefall at det beste spillet noen gang, er Ocarina of Time..

 

Da jeg spillte TP, og var i Death Mountain osv, tenkte jeg "boy, dette slår vel OoT..".. Men så feil, da jeg tenkte tilbake på skogtempelet, i Goron City, ild-tempelet, "sand-tempelet", og tiden før det.. Så gikk det opp for meg "ikke faen, OoT er fortsatt kongen på haugen!!" :D..

 

Så, OoT vil fortsatt være mitt favorittspill over alle andre..

Lenke til kommentar

Når jeg var ca midtveis i Twilight Princess så var jeg ganske så uenig med gamespot sin 8.8 karakter.

Derimot når jeg hadde spilt gjennom hele spillet og tenkte jeg skulle ta og spille det en gang til så ble jeg mer enig med karakteren gamespot satte på dette spillet..

 

Spillet er selvsagt et utrolig bra spill, jeg koste meg glugg i hjel.

 

Men Wind Waker føltes for meg som et mye mer gjennomført spill, artistisk sett og story messig. Wind Waker tok en fresh vinkling, mens Twilight Princess tok den mer tradisjonelle. Wind Waker hadde en helt utrolig atmosfære rundt seg som jeg ikke har opplevd siden Link to The Past på gode gamle SNES'n. Så jeg sitter igjen med følelsen av at Twilight Princess var et fantastisk Zelda spill, et av de bedre. Men Wind Waker var hakket over.

EDIT: Sorry at jeg ikke sammenligner det mot Ocarina of Time

Endret av SteveVice
Lenke til kommentar

Jeg synes Wind Waker, selv om det var bra, var litt for påtvungen og irriterende til tider. F.eks hente de forbanna 8 trifroce bitene var bare et mareritt, seile og seile og seile hist om her og overalt. Det ødela mye syntes jeg, kunne heller had flere templer fremfor den sekvensen med konstant båt mareritt over de 7 hav.

 

Grafisk var WW nydelig, ingen problemer der, men følte ikke det ble akkurat slik jeg hadde forventet det, dvs varierende templer. Men masse av fargen blå.

 

Mellom OoT og TP har jeg vel sagt mitt. De er knakende gode spill begge 2, men følte at TP tok et beste fra OoT og la til sine egene elementer. F.eks video sekvensene, som ga spillet atmosfære av dimensjoner. Føte og det var dypere og mørkere enn OoT totalt sett. OoT ble først mørkt da du begynte å nærme deg Ganon, dvs Shadow Temple, eller kanskje så tidlig som Spirit Temple.

 

Følte TP var mørkt nesten fra starten av. En overhengende fre hele tiden, som hang over deg konstant.

Lenke til kommentar
Jeg synes Wind Waker, selv om det var bra, var litt for påtvungen og irriterende til tider. F.eks hente de forbanna 8 trifroce bitene var bare et mareritt, seile og seile og seile hist om her og overalt. Det ødela mye syntes jeg, kunne heller had flere templer fremfor den sekvensen med konstant båt mareritt over de 7 hav.

7931719[/snapback]

Hvorfor ikke varpe?

Lenke til kommentar

Egentlig har jeg aldri synes at templene i zelda har vært sånn fryktelig morsomme, har bare blitt å spille seg gjennom for å bli ferdig slik at man kan gjøre masse nye sidequest når man kommer ut...Er det som er stemning, alt den nye som skjer når man er ferdig med hvert tempel. Så sånn sett passet WW meg ypperlig.

Lenke til kommentar

Varpa mye frem og tilbake, er bare det at sekvensen var:

 

Dra til sted

Finn kart (enten gjennom absurd lang side dungeon eller puzzle)

Host opp 398 Rupees til Tingle

Dra til nytt sted og fisk opp biten

 

Morsomt 1, 2 og kanskje 3 ganger. Men når sekvensen repeterte seg 4, 5, 6, 7, 8 ganger ble jeg innmari lei.

Lenke til kommentar
Varpa mye frem og tilbake, er bare det at sekvensen var:

 

Dra til sted

Finn kart (enten gjennom absurd lang side dungeon eller puzzle)

Host opp 398 Rupees til Tingle

Dra til nytt sted og fisk opp biten

 

Morsomt 1, 2 og kanskje 3 ganger. Men når sekvensen repeterte seg 4, 5, 6, 7, 8 ganger ble jeg innmari lei.

7933484[/snapback]

Syntes det var koselig å finne de bitene jeg :love: , sett bort ifra den i spøkelsesskipet jeg brukte en evighet på å finne ut hvordan man fikk...

Lenke til kommentar

Var ikke det at jeg ikke likte Wind Waker, mange nydelige elementer, nydelig grafikk og som vanlig ufattelig god historie, men syntes de kunne gjort litt mere utav det, med tanke på alle de åpne områdene med blått hav.

 

A link to the past, har en spesiell plass i mitt hjerte, og det vil den ha for evig tid. Gleder meg til jeg får lasta den ned til Wii. Q1 2007 er snart over, og det er i løpet av Q1 at Alttp skal komme til VC her omkring. Gleder meg ufattelig mye, som en liten unge på julaften.

Lenke til kommentar

Jeg tror jeg kun har rost Majora's Mask hittil. Jeg nevnte sikkert aldri at jeg personlig synes det «manglet noe». Hele spillopplevelsen var på en måte et stykke unna den jeg fikk med Ocarina of Time. Oppdragene er mange og solide, men jeg hadde ikke like stor spillelyst som jeg har hatt til de øvrige Zelda-titlene. Det er litt synd egentlig, for spillet var på en måte like flott og storartet som Ocarina of Time (hvor merkelig dette enn må høres ut).

 

Jeg har inntrykk av at mange deler samme oppfatning som meg. Er det noe med Majora's Masks oppbygning som ikke treffer like bra som de øvrige titlene? Dette vil naturligvis være subjektive synspunkt, men få høre ...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...