Gå til innhold

"lekegrind" for nervesterke


Gjest Bruker-95147

Støtter du forslaget til PencilCase?  

168 stemmer

  1. 1. Støtter du forslaget til PencilCase?

    • Ja
      69
    • Ja, men med en prøveording først
      60
    • Nei
      39


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147
Har funnet en passelig tittel til tråden også...  ;)

 

Stupido Ergo Cogito og skråsikkerhetens tyranni.

 

Mvh

;)

7636486[/snapback]

 

Dæven er Jarmokroppen i live :w00t: Den tittelen var jaggu ikke verst...eee hva betyr den :hmm: Vet du det? Ja så klart du har nok googlet før du beveget deg ut på "isen" :) Men siden du har vært så flink har du da noe mere og komme med enn bare ce petit navneforslag... :whistle:

 

Edit: Vedder forøvrig min egen fåreskalle på at du stemte Njet!... :yes:

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar
Gjør en slik tråd forumet bedre? Nei.

Gir den bedre kvalitet? Nei.

Skaper den en kultur for å fokusere negativt på brukere? Så absolutt mulig.

7525357[/snapback]

Kan det bli gøy? Ja så absolutt.

 

Jeg så en mann stå i et hjørne i en annen tråd og slippe en tåre fordi han savnet søppel... Er ikke dette sjansen han har ventet på?

 

Selvfølgelig må det ikke bli sterk personhets.

Men beveger du deg inn i ringen må du danse.

Endret av Tomat-Ulf
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Tror dette blir vanskelig å holde innenfor "rammer". Er i hvert fall ganske sikker på at moderatorene skaper seg mer arbeid enn de allerede har.

7654402[/snapback]

 

Hvilke "rammer" har forumet i dag som virker dempende på kranglefanter? Slik jeg ser det så består rammene av moderatorer som er strødd over hele forumet, og deler ut advarsler til "forbryterne". Tenker ikke at det får noen betydning for graden av antipati mellom disse, og arbeidsmengden ser ikke ut til å bli mindre for moderatorer av den grunn.

 

Kanskje hvis der var et sted på forumet for å få ut eder og galle i en slik grad at den kunne virke som mentalt klyster faktisk kunne hjelpe, og hva er galt med et forsøk? Til nå er det ingen som kan si med sikkerhet at dette vil garantert slå negativt ut. :)

Lenke til kommentar
Tror dette blir vanskelig å holde innenfor "rammer". Er i hvert fall ganske sikker på at moderatorene skaper seg mer arbeid enn de allerede har.

7654402[/snapback]

 

Hvilke "rammer" har forumet i dag som virker dempende på kranglefanter? Slik jeg ser det så består rammene av moderatorer som er strødd over hele forumet, og deler ut advarsler til "forbryterne". Tenker ikke at det får noen betydning for graden av antipati mellom disse, og arbeidsmengden ser ikke ut til å bli mindre for moderatorer av den grunn.

 

Kanskje hvis der var et sted på forumet for å få ut eder og galle i en slik grad at den kunne virke som mentalt klyster faktisk kunne hjelpe, og hva er galt med et forsøk? Til nå er det ingen som kan si med sikkerhet at dette vil garantert slå negativt ut. :)

7654753[/snapback]

Ser ikke helt poenget med å legge til rette for krangling. Må da finnes andre måter å få det ut på enn her på forumet? :roll: Tenker du at denne løsningen skal få slutt på all kranglingen på forumet? Greit at det er mange kranglefanter på forumet, men krangler starter somregel av et emne. Hva skal man gjøre i denne "lekegrinden" da? Krangle om ingenting bare for å krangle eller skal det faktisk ligge tema bak?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Ser ikke helt poenget med å legge til rette for krangling.  Må da finnes andre måter å få det ut på enn her på forumet? :roll: Tenker du at denne løsningen skal få slutt på all kranglingen på forumet? Greit at det er mange kranglefanter på forumet, men krangler starter somregel av et emne.  Hva skal man gjøre i denne "lekegrinden" da? Krangle om ingenting bare for å krangle eller skal det faktisk ligge tema bak?

7654796[/snapback]

 

Ved å tilrettelegge kranglingen så kan en krangel bli konstruktiv, fordi fokuset rettes kun mot kranglefantenes holdninger og grad av rasjonalitet. Når den i tillegg har publikum som står fritt til å slenge inn synspunkter kan den faktisk bli latterlig underholdende. Du sier: "Må da finnes andre måter å få det ut på enn her på forumet? :roll:"....?

 

Aner ikke om dette kan få noen til å slutte og krangle, men synes det er verdt et forsøk.

 

Som jeg har skrevet tidligere så kan kranglefantene henvises til lekegrinden for å gjøre opp i mellom seg, i stedet for å forurense seriøse debatter. :)

Lenke til kommentar

Ved å tilrettelegge kranglingen så kan en krangel bli konstruktiv, fordi fokuset rettes kun mot kranglefantenes holdninger og grad av rasjonalitet. Når den i tillegg har publikum som står fritt til å slenge inn synspunkter kan den faktisk bli latterlig underholdende. Du sier: "Må da finnes andre måter å få det ut på enn her på forumet? :roll:"....?

 

Aner ikke om dette kan få noen til å slutte og krangle, men synes det er verdt et forsøk.

 

Som jeg har skrevet tidligere så kan kranglefantene henvises til lekegrinden for å gjøre opp i mellom seg, i stedet for å forurense seriøse debatter. :)

7654866[/snapback]

 

Men hvordan skal vi forhindre at de umodne meningene som da får utspring ikke forurenser de seriøse delene?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Men hvordan skal vi forhindre at de umodne meningene som da får utspring ikke forurenser de seriøse delene?

7655241[/snapback]

 

Vet ikke...! Men hvordan forhindres de "umodne" meningene i dag? Kan hende at i en konkret krangel så vil de som kommer med slike meninger og kanskje gjør seg selv til latter passe seg for å gjenta tåpeligheten.

 

Som sagt har jeg ingen fasit, bare en lyst til at det forsøkes noe utradisjonellt. Har sett noen som liker og henvise undertegnede til andre passende fora hvor det er mindre styring på meningsutvekslingene. De signalene kaller jeg "å snu rompa til". Tror ikke at det er noen stor forskjell på brukerne i dette forumet kontra konkurrerende. Tror også at våre brukere har like stort behov for å lette på useriøst trykk. I stedet for å straffe disse for overtrampene går det heller an å lage en skjermet del hvor de får dekket behovet. Det som i det verste fall kan skje er at tullskapen sprer seg utover lekegrinden, og da kan vel forsøket avsluttes. Skulle det der i mot bidra til at seriøse deler av forumet blir roligere, mener jeg vi har utviklet forumet i positiv retning. :)

 

Tilslutt minner jeg på om at retningslinjene for lekegrinden bør utformes av både moderatorer og brukerne. Tror det kan bidra til at lekegrinden får en form for indre justis. :yes:

 

Edit: Leif :hrm:

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar
Har sett noen som liker og henvise undertegnede til andre passende fora hvor det er mindre styring på meningsutvekslingene. De signalene kaller jeg "å snu rompa til". Tror ikke at det er noen stor forskjell på brukerne i dette forumet kontra konkurrerende. Tror også at våre brukere har like stort behov for å lette på useriøst trykk.

7655643[/snapback]

 

Dette med å lette på useriøst trykk har jeg liten tro på. Hvis noen først får drive uhemmet på med useriøsitet, kommer de til å spamme over hele forumet og deretter komme med "Ånei, her var det ikke lekegrind nei", "Nazimods her, men ser deg i lekegrinda", Hadde det vært i lekegrinda, skulle jeg overkjørt deg, osv. Såpass godt føler jeg at jeg kjenner endel forumbrukere her. :hrm:

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Vel uansett blir det bare noe man tror på begge sider. Jeg tror endel ting selv, men vet også av lang erfaring at uenighet ikke bør kveles, hvis man der i mot strukturerer den kan den bli utviklende for begge parter. Jeg personlig har ofte lært mere av de som har vært uenige med meg enn "vennene" mine. :)

Lenke til kommentar
Har sett noen som liker og henvise undertegnede til andre passende fora hvor det er mindre styring på meningsutvekslingene. De signalene kaller jeg "å snu rompa til". Tror ikke at det er noen stor forskjell på brukerne i dette forumet kontra konkurrerende. Tror også at våre brukere har like stort behov for å lette på useriøst trykk.

7655643[/snapback]

 

Dette med å lette på useriøst trykk har jeg liten tro på. Hvis noen først får drive uhemmet på med useriøsitet, kommer de til å spamme over hele forumet og deretter komme med "Ånei, her var det ikke lekegrind nei", "Nazimods her, men ser deg i lekegrinda", Hadde det vært i lekegrinda, skulle jeg overkjørt deg, osv. Såpass godt føler jeg at jeg kjenner endel forumbrukere her. :hrm:

7655799[/snapback]

 

Jeg tenker omtrent akkurat det samme.

Lenke til kommentar

Hvilke "rammer" har forumet i dag som virker dempende på kranglefanter? Slik jeg ser det så består rammene av moderatorer som er strødd over hele forumet, og deler ut advarsler til "forbryterne". Tenker ikke at det får noen betydning for graden av antipati mellom disse, og arbeidsmengden ser ikke ut til å bli mindre for moderatorer av den grunn.

 

Tja, det kommer jo stadig nye brukere til, men at brukere forbedrer seg og tilpasser seg kriteriene for å benytte tilbudet har jeg et klart inntrykk av. Men det hender vi fratar tilbudet til de som ikke innfinner seg. Forumet er ikke et tilbud som passer alle i den formen det er, og spesielt flamere og troll skjønner ikke alltid det. Siden de selv ikke akter å slutte med å benytte et tilbud som ikke passer dem så får vi gi dem et lite dytt på veien :)

 

Men at forumkategoriene er blitt bedre og sakligheten har økt i løpet av de siste årene har jeg et klart inntrykk av. Det finnes alltid unntak, men generelt sett så er ikke problemene like store nå som før.

 

Kanskje hvis der var et sted på forumet for å få ut eder og galle i en slik grad at den kunne virke som mentalt klyster faktisk kunne hjelpe, og hva er galt med et forsøk? Til nå er det ingen som kan si med sikkerhet at dette vil garantert slå negativt ut. :)

7654753[/snapback]

 

Sant, men da gir man også troll og flamere et sted å være. Om diskusjon.no ønsker å tilby en tjeneste til folk som er mer opptatt av å skjelle ut andre er ikke så sikkert :)

 

Så får tiden vise om dette er noe man ønsker å tilby eller ikke.

Lenke til kommentar

Jeg kan se hva som tiltaler i det. Kan ikke se at det vil gi noen effekt positivt for resten av forumet, man vil trolle og slikt like mye med eller uten denne tråden. På den annen side tviler jeg på at det gir så negative sider også. Men det er og forblir spekulering.

 

Det tråden vil være er å tilfredsstille lavmålet i oss. Det behøver ikke være negativt i så måte, men det slår nå begge veier ut.

 

Det spørs hvor mye diskusjon.no er villig til å gå på akkord med sine prinsipper og retningslinjer. Ønsker fra brukere vil alltid veie tungt. Det spørs hvor tungt det veier i denne saken her, der er ikke jeg den rette personen å svare.

Lenke til kommentar
Satser på det beste..

 

I mens venter jeg på nyttårskavalkaden din. Begynner jo snart å bli februar...

7686468[/snapback]

Ser ikke hvordan du har rett til å svare på denne topicen... Uansett hva du hadde kommet med i en slik lekegrind så hadde folk kommet til å nevne en viss sykkeltur :p

Endret av L4r5
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...