Gå til innhold

"lekegrind" for nervesterke


Gjest Bruker-95147

Støtter du forslaget til PencilCase?  

168 stemmer

  1. 1. Støtter du forslaget til PencilCase?

    • Ja
      69
    • Ja, men med en prøveording først
      60
    • Nei
      39


Anbefalte innlegg

Men ingen tør å være personen som sier klart nei, for da blir man sett på som kjip.

7754811[/snapback]

 

Nå har ingen sagt ja, så da er det et nei inntil da. En slik tråd er i strid med retnignslinjene og der har du ditt nei. Så får man eventuelt endre reglene eller gi et unntak og så gi dere et ja. Men fra starten av denne tråden og frem til et eventuelt ja er kommet så er det et nei. Enkelt og greit. Det er jo fordi vi sier nei at noen spør om et ja ;)

 

Å bumpe tråden hver dag med "Hva skjer da?" har lite for seg. Slike bumper sletter vi heretter. Hadde alle andre tråder i denne kategorien blitt bumpet slik som denne så hadde lite blitt gjort.

 

Skal man skrive noe her så får det være nye argumenter. Det er ikke nødvendig å gjenta seg til det uendelige.

 

Forhåpentligvis kan vi gi dere ett ja eller nei til deres ønske om et ja. Intil da er det og forblir det et nei. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

Hadde ikke trodd at et slikt gement tricks skulle komme fra selveste Supermann :( Nå vet jeg i hvert fall hva jeg skal bruke som brensel på årets Sankthansbål...hmm rote rundt finne alle supemannmagasiner, videoer, transvestittsupermanndrakter med penisforlenger...tja blir et ganske svært bål det der. Hva skal jeg så grille.?..hmm å ja har det! Supermanndukkene til barnebarnet kan jeg grille og frenetisk penetrere med heklenåler mens jeg leser besvergelser på Samisk over dritten...mente jo Dotten da :p

 

Alvorligere talt så har jeg fått tømt meg for alle gode argumenter, og inntil det gjøres et ærlig og seriøst forsøk vil ingen få vite sannheten. Så hvis taktikken fra øvrigheten er å se om ikke svineriet langsomt forsninner ned i de glemte tråders helvete blir valgt, så synes jeg den er litt sånn puslingaktig....ja nesten arrogant :whistle:

 

Hva taper vi på å prøve? Hvis det viser seg at det blir bare mierda så kan jo forsøket stoppes asap zulu, og selv om TWFA dafffer rundt på en støvsugerliknende moped, så kan jo selveste Supermann bevege seg i lysets hastighet for avlivning av utskuddet.

 

Så lenge det ikke blir tatt en avgjørelse, og bumping ikke er tillatt, så blir spørsmålet: Hvordan skal man klare og holde tråden synelig?

Lenke til kommentar

Jeg har tenkt litt mer siden jeg var her og diskuterte forrige gang og jeg kan muligens støtte forslaget så lenge det stilles krav.

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

Jeg kommer ikke på flere regler akkurat nå, uantsett tror jeg dessverre at dette blir for mange regler både for de som støtter tilbudet og det faktum at det helt sikkert vil føre til mer arbeid for moderatorene.

 

Det beste hadde vært om tråden kunne forbli moderatorfri, men slikt kan det tross alt heller ikke være, hovedmålet med retningslinjene er nemlig blant annet å beskytte brukere mot å bli omtalt på en slik måte som foreslås i denne tråden. Og det er ikke ønskelig at brukere skal forlate forumet, få varige mèn, eller at Hardware Online AS og/eller diskusjon.no skal bli omtalt negativt på grunnlag av en slik tråd Jeg sier ikke at dette vil skje, men at det kan skje.

 

Jeg er åpen for mer diskusjon rundt dette innlegget og forslagene til regler.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Før jeg har tittet på forslagene dine til regler, så har jeg tidligere i tråden invitert til at før muligheten opprettes så kan man i samarbeid utforme reglene, både mods og brukerne. Det kan gi "lekegrinden" en form for akseptert indre justis hvor ikke bare mods skal overholde disse men også brukerne i en felles forståelse. :)

Lenke til kommentar
Så lenge det ikke blir tatt en avgjørelse, og bumping ikke er tillatt, så blir spørsmålet: Hvordan skal man klare og holde tråden synelig?

7757840[/snapback]

Med mindre det kommer nye argumenter, er det da ingen grunn til å holde tråden synlig. Det er ikke aktiviteten i tråden her som bestemmer utfallet av vurderingen. Spam virker bare mot sin hensikt, folk gidder ikke lenger lese det som postes her.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Så lenge det ikke blir tatt en avgjørelse, og bumping ikke er tillatt, så blir spørsmålet: Hvordan skal man klare og holde tråden synelig?

7757840[/snapback]

Med mindre det kommer nye argumenter, er det da ingen grunn til å holde tråden synlig. Det er ikke aktiviteten i tråden her som bestemmer utfallet av vurderingen. Spam virker bare mot sin hensikt, folk gidder ikke lenger lese det som postes her.

 

Geir :)

7758187[/snapback]

 

Enig, det er hastigheten på saksbehandlingen som bestemmer den, og der sitter "dere" med nøkkelen. Folk gidder faktisk og lese akkurat det som kommer opp først på skjermen. Så hvis dere velger og tie i hjel noe som virker fremmed så blir det etter hvert usynelig.

Edit: Forøvrig TWFA så har du ikke kommentert noen av mine mere kontruktive forslag. Du har bare sagt at din erfaring og personlig preferanse tilsier at en slik tråd skaper mere helvete. Da har jeg lyst til og spørre deg: Hvordan har du taklet uenighet mellom medarbeidere (går da ut fra at du har hatt personalansvar)? Og har din metode virket slik at "hele" organisasjonen lærte av den?

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar
Alvorligere talt så har jeg fått tømt meg for alle gode argumenter, og inntil det gjøres et ærlig og seriøst forsøk vil ingen få vite sannheten. Så hvis taktikken fra øvrigheten er å se om ikke svineriet langsomt forsninner ned i de glemte tråders helvete blir valgt, så synes jeg den er litt sånn puslingaktig....ja nesten arrogant :whistle:

 

7757840[/snapback]

 

Arrogant? Vi ber dere slutte å bumpe tråden hver 6. time og at man kommer med noe å tilføye. Det hjelper ikke akkurat å spamme i tråden. Det er flere temaer i denne kategorien og denne forespørselen er ikke viktigere enn de andre. Men jeg ser ikke de trådene bli bumpet i hue og rævva. Går det noen dager så er det helt greit å be om en oppdatering, slik som blir gjort i andre tråder. Det grenser til snillisme fra vår side å i det hele tatt ha tillat endel av det spammet som er kommet her i tråden.

 

Skal man skrive mer i denne tråden så får det være noe relevant som vi kan bruke til noe i vurderingen. Det er lite poeng i at hver gang jeg trykker meg inn her for å se om det er kommet flere argumenter så er det til tider intetsigende fjas eller bump. Du PC har mange argumenter, både veldig gode og dårlige. Men her i tråden er det en liten haug med innlegg som overhodet ikke er til noe hjelp i vurderingen og vi har en intern diskusjon så det er ikke glemt og et svar vil bli avgitt.

 

 

Insinueringen om at vi vil at tråden skal bli glemt, eller at vi er redd for å virke kjipe er, for å si det mildt, tåpelige stråmenn. Vi tar tilbakemeldinger fra brukerne alvorlig og vil selvfølgelig komme med svar.

 

Men å fylle opp tråden med anklager er lite poeng i, herkseteknikker vil ikke slå positivt ut i vurderingen og jeg personlig vil ha meg det frabedt. :)

 

Svar vil komme og tilføy for all del tråden ytterligere argumenter både for og imot. Men prøv nå i hvert fall å ha noe innhold i innleggene og kutt ut med stråmenn og anklager (dette gjelder generelt til deltagerne i tråden og ikke direkte rettet mot den jeg siterer).

 

Svar vil komme. Men denne tråden har ikke noen enerett på å bli bumpet opp på bekostning av andre like viktige henvendelser fra brukere. Så respekter det og vit at et svar vil komme.

 

Så håper jeg fremtidige innlegg er slike som er til hjelp i vurderingen, slik som det rett over dette fra TSP.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Så håper jeg fremtidige innlegg er slike som er til hjelp i vurderingen, slik som det rett over dette fra TSP.

7758236[/snapback]

 

Beklager og forstyrre deg i støvsugingen Dotten :p Måtte bare "få det ut". Du har svart at det er oppe til vurdering og da vet jeg ut fra "signaler" at det er bare og bestille nakkebarbering og kontakte nærmeste prest. Uannsett er en konklusjon på sin plass i nærmeste fremtid. :)

Lenke til kommentar

Dette er helt og holdent opp til forumstyret. Hverken jeg eller noen andre moderatorer har lov til å overprøve de retningslinjer og føringer som eksisterer. Denne avgjørelsen er forumstyret som må ta. Inntil det kommer noe derfra så er det og forblir det et nei. :)

 

De er gjort oppmerksom på denne tråden og vi moderatorer har også diskutert internt. Så får man bare forholde seg til det og fortsette å komme frem med nye argumenter både for og imot etterhvert som de kommer.

 

Men for at en slik tråd skal se livets rett så må det komme en tommel opp fra herrene Ueland, Aalton, Kilogram og co. That's just the way it is :)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Takkar for svaret, og i nabolandet sier de: Ju flera kockar ju semra soppa ... :D

 

 

Edit: Glemte visst noe. Hvis mot formodning forumstyret er for opptatte med God knows what, og moderatorer bare tripper som småfrøkener og venter på dommen. hvor er da vi brukerne ? Er vi kanskje missing link??

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Slik jeg forstår det så ønsker man en tråd hvor #1 og #2 ikke skal gjelde. Korriger meg om jeg tar feil.

 

Det er litt feil fokus å tenke tråd uten moderator. Det er retningslinjer man må fokusere på. En tråd uten moderator vil si en tråd uten noen form for retningslinjer. Noe som aldri vil finne sted, da det bryter med både norsk lov og vær-varsom plakaten :)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Slik jeg forstår det så ønsker man en tråd hvor #1 og #2 ikke skal gjelde. Korriger meg om jeg tar feil.

 

Det er litt feil fokus å tenke tråd uten moderator. Det er retningslinjer man må fokusere på. En tråd uten moderator vil si en tråd uten noen form for retningslinjer. Noe som aldri vil finne sted, da det bryter med både norsk lov og vær-varsom plakaten :)

7758590[/snapback]

 

Nei Dotten, det betyr at man kan samarbeide om å lage "spenstige" nye regler for et nytt hjørne i forumet som likevel er basert på grunnverdiene i "forumet". Jeg har aldri sagt anarki, men jeg har sagt "strukturert" frislipp av galskap. Jeg våger den påstand at selv mods hadde kunne hatt en fin aften i en slik setting.

Lenke til kommentar
Edit: Glemte visst noe. Hvis mot formodning forumstyret er for opptatte med God knows what, og moderatorer bare tripper som småfrøkener og venter på dommen. hvor er da vi brukerne ? Er vi kanskje missing link??

7758401[/snapback]

 

Da er det et nei. I denne saken er det litt motsatt av den vanlige praksisen Den som tyster samtykker. Om de ikke skulle si noe så har de ikke godkjent den.

 

Så man får bare vente. Det kan gå minutter, det kan gå dager, det kan gå uker. Forumstyret har mye oppe til vurdering, både nye tråder, klager og andre forespørsler. De tar en avgjørelse når de kommer til den saken og når de føler de har nok informasjon å ta en avgjørelse på.

 

Nei Dotten, det betyr at man kan samarbeide om å lage "spenstige" nye regler for et nytt hjørne i forumet som likevel er basert på grunnverdiene i "forumet". Jeg har aldri sagt anarki, men jeg har sagt "strukturert" frislipp av galskap. Jeg våger den påstand at selv mods hadde kunne hatt en fin aften i en slik setting.

7758652[/snapback]

 

Tror du misforstod. Det er retningslinjene som er førende. For at en slik tråd, som vil inneholde både flaming og personangrep, skal få se livets rett må man få unntak fra #1 og nok også #2.

 

Det var et svar til de som gjerne vil ha en moderatorfri sone. Slikt lar seg ikke gjøre. Dette handler ikke om moderatorene, men retningslinjer og føringer som foreligger. :)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Så litt på samme måte for oss milkyway suckers som venter på attest fra vår "ubetydelige" innsats under HW06. så skal vi finne nærmeste bitering og ikke pilleboksen?

 

Det kan gå uker før gud finner underbuksa, det kan også gå måneder før profetene tvinger Jesus i dusjen, men vi fjompenisser får kutte ut dusjing og vente på åpenbaringen :cool:

Lenke til kommentar

Men dette kan vi gjøre lite med, det hjelper ikke å påpeke her. Men gjerne opprett en egen tråd hvor man kan ta for seg forumstyret og om de svarer fort nok o.l.

 

De er gjort oppmerskom på det og jeg håper de svarer raskt, slik jeg alltid gjør når brukere forhører seg. Såfremt det ikke medfører forhastede beslutninger. Mindre ventetid er selvfølgelig til fordel for alle som tilbyr en tjeneste, diskusjon.no er intet unntak. :)

Lenke til kommentar

Rent teknisk sett, kan jo problemet med #1 og #2 løses ved at første gang man velger å svare i en tråd i det nye forumet (hvis det kommer da selvfølgelig), så kommer det opp en avtale som sier at her kan ditt og datt forekomme og at det er gitt lov til det til en viss grad her på forumet. Her kan det som ville vært brudd på #1 og #2 forekomme, men det er gitt lov til på dette forumet. Hvis du klikker på "jeg aksepterer", sier du deg enig i disse retningslinjene og at du er klar over at reglene her er forskjellige fra ellers i forumet. Og at du kommer til å følge deretningslinjene som gjelder her på forumet.

 

Ellers, så hade jeg et spørsmål. Siden det er forumstyret som bestemmer dette her, had noen av dem ytret hva de mener om denne saken? Eller er de bare taushet om dette foreløpig?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Jeg svarer på et par spm nå, saken er under vurdering hos høyere herrer nå og vi som mods kan intet mer å gjøre med saken   ;)

 

Ingen vits å poste noe søppel her, unødvendige poster vil bli slettet.

I verste fall tråden stengt.

 

Mvh

jarmo  :)

7759262[/snapback]

 

Jeg har visst et seriøst problem når noen som jeg til og med liker sier "høyere herrer". Ikke er de religiøse, men de forlanger visst at jeg skal finne frem salmeboka og være from i andektig påvente av stentavler fra "oven" :mad:

 

Unnskyld meg men jeg får akkutt spyfornemmelse av hele spillet.

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Inntil forumstyret har tatt en avgjørelse om man skal ha en "lekegrind" eller ikke og i så fall på hvilke premisser så stenger jeg denne tråden for videre diskusjon. De siste siders innlegg har ikke tilført saken noe nevneverdig nytt.

 

Som jeg sa innledningsvis så er ikke denne tråden "lekegrinden" du etterlyser PencilCase og du har fått nok takhøyde her til nå, eder og galle kan du spre andre plasser. Det finnes nok av steder på nettet der du kan leke i trygghet, denne tråden er ikke ett av dem!

Lenke til kommentar

Her kommer en melding fra forumstyret;

 

Vi har valgt å avise dette forslaget, da forumet som er ønsket her ikke viser til noe reelt grunnlag for å opprette det, samtidig vil innlegge i dette forumet bryte med retningslinjer. Vi ønsker ikke å tillate avvik fra retningslinjer i dette tilfellet.

 

Saken legges død, og tråden er lukket.

Endret av Aalton
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...