Gå til innhold

"lekegrind" for nervesterke


Gjest Bruker-95147

Støtter du forslaget til PencilCase?  

168 stemmer

  1. 1. Støtter du forslaget til PencilCase?

    • Ja
      69
    • Ja, men med en prøveording først
      60
    • Nei
      39


Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-95147
De virkelige råkjørene vet til og med hvor laserkontrollen er.  På toppen av det hele har man sett en tendens til at flere "kalkulerer" med en fartsbot og to i løpet av året, det har man rett og slett råd til. Regjeringen bestemte seg derfor for å innføre prikkbelastning, for å luke ut verstingene. Dog får man aldri tatt de virkelige verstingene, de vet nemlig så altfor godt nøyaktig hvor mye de kan kjøre over fartsgrensen uten at det blir merkbare konsekvenser - og vet også nøyaktig hvor lenge de må vente før de kan tøye grensene igjen.

 

[/metafor]

7584762[/snapback]

 

Slike råkjørere er pingler, og skaper bare farlige situasjoner for seg selv og andre uskyldige.

 

Når jeg tenker på "råkjøring" så er det en elitesport som foregår på lukkede baner, med blodtrimmede kjøretøyer/førere og full sikkerhet for tilskuerne.

 

Aksepterer at de fleste er uenig med meg i at dette kunne være verdt et forsøk.

 

That's life... :cool:

 

Edit: Så først nå at poll er lagt til, takkar til mods :thumbup:

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

Morsomt å se at såpass mange er positiv til i hvert fall en prøveordning. Minnes med glede brun/hvitost-krigen :love: Den synes jeg var til tider fornøyelig, uten at jeg tror noen pådro seg varige men, og sist tråden om "kidnappingen" av Trevakt med derpåfølgende torturforslag. Skjønner også de som er skeptiske til at det kan skli ut, og kanskje skape vondt blod, men håper ikke det. Det kreves nok litt fornuft oppi galskapen, og at deltakerne klarer å ta hint om grensene fra "tribunen".

 

Så kan vel retningslinjene for barnehagen utformes krystallklart, men med litt mere takhøyde enn normalt for forumet ellers. :)

Lenke til kommentar

Da tror jeg du har misforstått trådstarters intensjon med hva denne lekegrinden handler om.

 

Slik jeg forstod det er det her snakk om å utøve krangling for kranglingens skyld. Altså at man krangler, ikke debbaterer og har anledning til å gå på person osv. Dog, tror jeg ditt spørsmål påpeker noe av problematikken ved en slik lekegrind. Nemlig at ikke alle vil forstå at intensjonen med det er å krangle fordi enkelte her inne liker krangling for kranglingens skyld. Det er ikke meningen at man skal legge hverandre for hat og ta det ut i lekegrinden.

 

Derfor MÅ ett kriterium være at man forholder seg til det at man krangler for sportens skyld, og at en hver oponent skal kunne gi hverandre en klem og takke for kampen etterpå!

 

Og er det slik ser jeg ingen problem med å gå ut med fullt personalia og bilde, om alle respekterer dette. (dessuten bør det være en LAAAAANG vei å gå fra å være "uvenner" på forumet - til krimminell handling...)

Endret av KRZT
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

KRZT har forstått meg rett. En lekegrind hvor man kan få bruke alle midler man finner hensiktsmessig, og de som bruker tåpelige lettvintheter blir avslørt jævlig fort av et kritisk "apeberg". Det å "krangle" slik at poenget sitter som et sett med gullkorn på en snor er ikke for pyser.

 

Jeg startet denne tråden, for så å få et slikt lettvint angrep rettet mot meg. Jeg brukte fire linjer på å avsløre dusten, og det er sånn som er lærerikt. Jeg kommer forøvrig hvis denne muligheten blir en realitet så gjerne til å legge ut personalia, og bilde av meg selv i liggende positur på mitt mer ennn møllspiste kalveskinn :p

 

Nesten like stor i kjeften som en legendarisk sykkelrytter her på forumet, men hvis det kan hjelpe så skal jeg faen meg holde det. :D

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Nettopp, tøylelsesløst uholdbare, ulogiske og humørfylte inspill :yes: Kraftige personangrep blir for dumt, men heller vennelige, litt undrende spørsmål om opphavet bruker å innta alle sine måltider ute på beitet kan kanskje være akseptable ;)

Lenke til kommentar

Er for dette. Krangling for sportens skyld høres knall ut. Men for å gjøre dette mulig uten at det sklir ut, så må det nok et par moderatorer til for å overholde at allt fungerer greit der. Og et "takk for kampen" når det er slutt, må nesten være påbudt for høflighetens og vennlighetens skyld.

 

Jeg selv elsker å krangle, mange ganger uten noen form for logikk, og blir ofte lagt for hat på diverse fora av den grunn :D, hadde vært kult å kunne gjøre det, uten å få en haug av "spazz", "mong", "cretin", "loser", etc) slengt mot meg :D

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Morsomt at flere enn jeg ante kunne tenke seg en slik "hanekamparena". :thumbup: At man også når kampen er over stikker frem labben og takker for dansen klinger bare godt. Hvis det blir en realitet så håper jeg at man slipper å legge unødige veksler på moderatorer, og heller at vanlige "kyllinger" med vettet i behold bidrar til å dempe gemyttene. :yes:

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Hvem har sagt at det ikke blir noen form for regler? Slik jeg ser det går det sikkert ann å lage egne regler for denne type tråder. :)

 

Slik jeg kunne tenkt meg å gjøre det er å invitere interesserte til og være med å lage kjøreregler etter at moderatorer har bestemt rammene. :yes:

Lenke til kommentar

Kan prøve med noen her:

 

1: Husk at man argumenterer for sportens skyld. Dette er bare for å trimme diskusjonsmusklene, og man får ikke lov å ta uenigheter med andre med seg utenfor "lekegrinden"

 

2: Etter endt kamp, sier man alltid "takk for kampen" i høflighetens og sportens ånd.

 

Bør være flere om personangrep og banning osv og hva som ikke er lov i tillegg osv.

 

et annet forslag er at man kunne istedet for å la brukere lage tilfeldige tråder, så lager moderatorer + veldig diskusjonsinteresserte personer (meg :D) tråder med jevnt mellomrom. For hver diskusjon har man en diskusjonstråd hvor selve kunsten å diskutere foregår, og en diskusjontråd om diskusjonen hvor man diskuterer hvem som er best og hva de er dårlige på osv. I tillegg til å være en voting tråd over hvem som vinner diskusjonen. Høres dette bra ut? Så får man alle diskusjonsinteresserte i en tråd om gangen istedet for spredt rundt på forumet. Eller blir det for dumt?

Lenke til kommentar

Dette er det mest geniale forslaget jeg har sett i løpet av den tiden jeg har vært her! Selvfølgelig er jeg for.

 

Edit: jeg synes det skal være lov med personangrep så lenge det holdes innenfor "lekegrinda". Med det mener jeg at man bare skal "angripe" personen for det han\hun har uttalt seg om i "lekegrinda". Det skal ikke være lov til å ta opp ting som kommer utenfra.

 

{/[Lekegrinda]\} <-- Der skal "lekegrinda" være, for seg selv! Det må jo selvfølgelig advares mot dette og alt er på eget ansvar, som nevnt tidligere i tråden.

Endret av Rikkely
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg ser for meg at først må vi få lov til å lage en lekegrind, så må først "øvrigheten" definere rammene, der etter så kan man liste opp alle svakheter/smutthull som kan oppstå. I samarbeid hjelper vi til med og tette disse, og ender forhåpentligvis opp med en "bullshitventil" som kan fungere som lynavleder for hele forumet. Jeg kunne eks. tenkt meg at i de tilfeller hvor det sklir ut på andre deler av forumet, så kan disse henvises til lekegrinda hvor de kan få ut energien.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...