Gå til innhold

"lekegrind" for nervesterke


Gjest Bruker-95147

Støtter du forslaget til PencilCase?  

168 stemmer

  1. 1. Støtter du forslaget til PencilCase?

    • Ja
      69
    • Ja, men med en prøveording først
      60
    • Nei
      39


Anbefalte innlegg

Jeg er en forholdsvis ung mann som må si meg enig med Tom Waits For Alice. Den eneste en slik tråd tilfredsstiller er den som ønsker å lire fra seg driten han mener om en annen.

 

Gjør en slik tråd forumet bedre? Nei.

Gir den bedre kvalitet? Nei.

Skaper den en kultur for å fokusere negativt på brukere? Så absolutt mulig.

 

Det finnes nok av forum for de som ønsker å slenge med leppen om en annen bruker, VGD er et godt eksempel på det.

 

Det tjener ikke dette forumet og det kan umulig medføre noe positivt for alle andre tråder. De som absolutt ønsker dette får opplyse MSN adressen sin så kan de som ønsker leke hankampen der :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Finnes det ikke allerede en slik vei i tyskland? syns jeg kan huske at jeg kjørte i 220 på tur med familien i tyskland en gang... Kalt Autobanen eller noe sånt. Eller er det bare jeg som tuller? :hmm:

7525305[/snapback]

Autobahn er et godt eksempel å bruke ja. For det første er ikke Autobahn fritatt fra trafikkreglene, den har tvert om flere regler enn vanlige veier for å sikre at trafikken foregår i ordnede former. For det andre er det flere politibiler på veien på Autobahn enn andre veier, og de slår ned på ulovligheter fortere enn svint. Stopper du i vegkanten uten at du har en god grunn får du bot. Samme hvis du ligger i feil fil, kjører forbi på høyre side, kjører for nærme bilen foran og så videre.

 

Jeg tror neppe trådstarter så for seg et forum det det kryr av moderatorer... ;)

 

Den eneste regelen Autobahn "mangler" er fartsgrensen. Og det er bare tilfelle på strekninger uten hindringer. (Som avkjørsler med mere.)

 

Og det er sånn at man blir fartsblind etter å ha kjørt lenge på Autobahn. Det innrømmer tyske bekjente og det opplevet jeg selv når jeg kjørte der. Farten "sitter i" en god stund etter at du har forlatt motorveien. Det er som i Norge det, det beste sted å sette en radar er der det plutselig blir lavere fartsgrense.

 

Det tror jeg ville være tilfelle her også. En bruker som tilbrakte dagen i "lekegrinden" ville ha fått opp temperaturen nok til at det rant over i andre deler av forumet...

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Dette synes en litt yngre mann via sine erfaringer er verdt å prøve, fordi det er bare snakk om å få ut litt energi. Dessuten er dette forumet såpass gjennomstriglet at de dyktigste "kranglefantene" vet så forbannet godt hvor grensen går.

7525265[/snapback]

Du aner ikke hvor mye av moderatorenes tid som går med til å diskutere nettopp hvor grensen går med de "dyktigste kranglefantene". For ikke å snakke om de ikke fullt så dyktige kranglefantene.

 

Spørsmålet er om et slikt forum som du sier ville bidra til å "få ut litt energi" eller om det vill bidra til å "bygge opp energi" (sinne, frustrasjoner med mere) som ville få utløp andre steder på forumet. Jeg er rimelig overbevist om det siste.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

Jeg tror neppe trådstarter så for seg et forum det det kryr av moderatorer... ;)

 

 

7527725[/snapback]

 

Jeg ser for meg en tråd som nettopp "kryr" av forskjellige "moderatorer", som både utvikler og klargjør idiotien i kranglefanters "Tuppen og Lillemor-oppførsel". Dette ved å "putte" på der det er "nødvendig", og pisser på bålet hvor det trengs.

Forumet er godt passet på av dyktige moderatorer. men der finnes også en god del "sidekicks som gjerne bidrar konstruktivt til å holde vårt felles samfunn kvalitetssikret.

 

Opplever litt for ofte nå at de samme kranglefantene "depper" viktige tråder uten at de lærer av smekk på hånden fra dyktige moderatorer, for så å dukke opp i neste tråd, og i løpet av en post eller to så har de "funnet hverandre igjen", til andres frustrasjon. De kjemper akkurat den samme kampen, men på en ny arena, uten å ha lært det spøtt. Kan være en ny måte og lære på...? La idiotene denge løs til de på hverandre, under oppsyn av helhetstenkende dommere. Vedder på at det skal ikke så mange postene til fra slike, før de har avslørt seg selv, og det kan noen lære av.

:)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
det hadde vert bra med en sånn lekegrind. men man kunne ikke bare startet en krangel utenvidere. Det burde vere sånn at hvis man komme i knoflikt med noen i en seriøs tråd i ett annet del av forumet, lager man en ny tråd i "lekegrinden", og krangelen fortsetter der imens den egentlige tråden fortsetter slik som den burde vere.

7523697[/snapback]

 

Synes den ideen høres ganske bra ut. Istedenfor moderators pekefinger, kommer en retningsviser til "barnehagen" hvor tullebukkene kan kaste sand i hue på hverandre, tisse på biteringene og være genuint barnslige. Ovasjonene fra "apeberget" kan få disse til å snu seg, sjekke egen hale og innse at de dummer seg ut.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Det må da være mulig å si seg enig i allerede eksisterende forslag PencilCase, om du leser mellom linjene ser du at det tidlig ble foreslått at vi behandler kranglefantene på samme måte som før, i alle fall ikke vennligere. Jeg sier meg enig i dette.

7530448[/snapback]

 

Jeg har ikke funnet "eksisterende forslag", og kan heller ikke se at resultater av dette på noen måte stopper, eller er oppdragende nok på værstinger... Jeg opplever derimot at de samme kommer igjen med agendaen sin inntakt. :)

Lenke til kommentar

Det jeg mener er at dagens løsning fungerer tilfredstillende, å gå over til en annen løsning, som jeg og flere andre mener er en dårligere løsning på et voksende problem, anser jeg ikke forslaget ditt som en forbedring og det kan derfor heller ikke kalles et forslag for å gjøre ting bedre, men heller omvendt.

 

Jeg sier ikke at forslaget ditt ikke ville ha fungert, for det er godt mulig det kunne gjort det, men jeg har i alle fall ikke særlig stor tro på dette, og det er ikke mye mening i å bruke tid og ressurser på å teste ut noe som flertallet tror ikke vil fungere. Om det skal gjøres må du gjøre det på eget intiativ, selv om et resultat du måtte komme fram til på på et annet forum ikke nødvendigvis ville fungert her, kunne i alle fall "kilder" å henvise til at det fungerer styrke ditt forslag.

Endret av The Strategy-player
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Det jeg mener er at dagens løsning fungerer tilfredstillende, å gå over til en annen løsning, som jeg og flere andre mener er en dårligere løsning på et voksende problem, anser jeg ikke forslaget ditt som en forbedring og det kan derfor heller ikke kalles et forslag for å gjøre ting bedre, men heller omvendt.

 

Jeg sier ikke at forslaget ditt ikke ville ha fungert, for det er godt mulig det kunne gjort det, men jeg har i alle fall ikke særlig stor tro på dette, og det er ikke mye mening i å bruke tid og ressurser på å teste ut noe som flertallet tror ikke vil fungere. Om det skal gjøres må du gjøre det på eget intiativ, selv om et resultat du måtte komme fram til på på et annet forum ikke nødvendigvis ville fungert her, kunne i alle fall "kilder" å henvise til at det fungerer styrke ditt forslag.

7537509[/snapback]

 

Dagens løsning er ikke tilfredstillende , fordi den er basert på autoritære moderatorer som "kapper" av tøyset. Fint, and so on, og neste gang vi har en verdifull diskusjon, så kan denne bli "hijacked" av tuppen og Lillemor, som såklart er skolert på teknikken, slik at de blir ikke "gulvet" med en gang, neida de tretter ut tråden med sine personlige agendaer. Så¨kommer modsen inn og utdeler mer eller mindre velrettede slag mot rumpeballene til kranglefantene, de får gjerne bare en ekstra krøll på sin lille grisehale i ren ekstase, og venter på neste sjanse... :thumbdown:

 

Det som irriterer meg, er at vi beveger oss ikke fremover :hrm:

 

 

Hvis jeg skulle forfulgt ditt forslag, og prøvd denne ideen i et annet fora, hva ville da være kriteriene for at du skulle kunne godta at dette er en "god" ide? Hvilken type fora anbefaler du? Jeg driter på langs hva flertallet mener, fordi "flertallet" er for det meste bare "sauer", og da ber jeg de om å misforstå meg rett.

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Misforstå meg rett er genialt, man vil aldri kunne bli motargumentert :wee:

 

Jeg kan ikke si hvilke forum jeg ville anbefalt, og hvilke forum jeg ville sett et resultat fra, jeg har ikke "kunnskaper" nok til å kunne svare på det, og det får eventuelt opp til andre enn meg og spesifisere nærmere.

 

Selvsagt har ikke flertallet alltid rett, men sier det at undertallet alltid har rett? Det er egentlig irrelevant om det er flertall eller undertall, det som bestemmer er hvilke meninger de forskjellige baserer seg på og hvor stort flertallet er. Kan godt hende at jeg og andre kun følger strømmen og smisker med moderatorene, men jeg vil påstå at disse argumentene alle mulige steder om at folk følger strømmen, ikke holder mål. Det er ikke så mange som gjør det som du nødvendigvis tror. Jeg har ikke sett særlig mange i denne tråden som på videre måte har kunnet støtte deg på en slik måte som sikkert du skulle ønske, om du ikke får _noen_ støtte i form av flere gode argumenter eller folk som støtter deg med et tilfredstillende stort engasjement, burde du kanskje selv prøve å innskrenke ditt forslag litt og myke det litt opp for å igjen prøve å få flere tilhengere.

 

Beveger vi oss ikke fremover, gi meg konkrete eksempler på dette, og jeg vil kunne tro deg. Jeg mener vi beveger oss veldig fremover og at håndhevingen av regler og retningslinjer er på et godt nivå, det som er negativt med retningslinjene dessverre (blant annet) er at en del punter er dårlig formulert og at ofte moderatorene må dømme i saker basert på sin tolkning av retningslinjene.

 

Det hadde vært fint om du kunne komme med noen konkrete eksempler. Jeg forstår ikke helt problemet og kan ikke se noe behov i gjøre praksis av det du foreslår, jeg mener generelt sett det samme som TWFA og Dotten og det er ikke fordi disse er moderatorer, de argumentene de brukte kunne like gjerne blitt brukt av helt ukjente brukere og jeg ville likevel støttet dem, jeg ville også støttet dem, selv om alle andre enn dem og meg, hadde ment det ville være en god ide.

 

Det er meget bra at du har kommet med et konstruktivt forslag og det er jo slike ting vi vil ha her, men du må kanskje innse at forslaget du kom med kanskje ikke var så bra likevel og prøve å komme med nye alternative forslag eller vente på at noen andre skal gjøre det.

 

Jeg tror uantsett at dette ikke kommer til å bli gjennomført, mange forslag som er bedre enn dette (min mening) har ikke blitt gjennomført og jeg tror derfor du skal være heldig å få gjennomslag for forslaget ditt i den stand det er i nå.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Misforstå meg rett er genialt, man vil aldri kunne bli motargumentert :wee:

 

7538056[/snapback]

 

Det er ett godt gammelt, og genialt økseshugg argument, så der fikk du rett :)

 

Jeg kan ikke si hvilke forum jeg ville anbefalt, og hvilke forum jeg ville sett et resultat fra, jeg har ikke "kunnskaper" nok til å kunne svare på det, og det får eventuelt opp til andre enn meg og spesifisere nærmere.

 

Betyr det at uannsett hvordan jeg "beviser" ideene mine så ligger forståelsen over vår fatteevne?

 

Selvsagt har ikke flertallet alltid rett, men sier det at undertallet alltid har rett? Det er egentlig irrelevant om det er flertall eller undertall, det som bestemmer er hvilke meninger de forskjellige baserer seg på og hvor stort flertallet er. Kan godt hende at jeg og andre kun følger strømmen og smisker med moderatorene, men jeg vil påstå at disse argumentene alle mulige steder om at folk følger strømmen, ikke holder mål. Det er ikke så mange som gjør det som du nødvendigvis tror. Jeg har ikke sett særlig mange i denne tråden som på videre måte har kunnet støtte deg på en slik måte som sikkert du skulle ønske, om du ikke får _noen_ støtte i form av flere gode argumenter eller folk som støtter deg med et tilfredstillende stort engasjement, burde du kanskje selv prøve å innskrenke ditt forslag litt og myke det litt opp for å igjen prøve å få flere tilhengere.

 

Hvis jeg tror på det jeg skriver, så "myker" jeg det faen ikke opp. Det ville bli feil. Aksepterer at jeg kanskje kjemper mot "vindmøller", men en slik heroisk kamp blir det romaner av :love:

 

Beveger vi oss ikke fremover, gi meg konkrete eksempler på dette, og jeg vil kunne tro deg. Jeg mener vi beveger oss veldig fremover og at håndhevingen av regler og retningslinjer er på et godt nivå, det som er negativt med retningslinjene dessverre (blant annet) er at en del punter er dårlig formulert og at ofte moderatorene må dømme i saker basert på sin tolkning av retningslinjene.

 

Neida, såvidt jeg kan se så beveger vi ikke oss fremover. Modereringen er den samme, kveruleringen er likså... ser derfor ikke forbedringen... Kan du fortelle meg konkret hva den i såfall består av?

 

Det hadde vært fint om du kunne komme med noen konkrete eksempler. Jeg forstår ikke helt problemet og kan ikke se noe behov i gjøre praksis av det du foreslår, jeg mener generelt sett det samme som TWFA og Dotten og det er ikke fordi disse er moderatorer, de argumentene de brukte kunne like gjerne blitt brukt av helt ukjente brukere og jeg ville likevel støttet dem, jeg ville også støttet dem, selv om alle andre enn dem og meg, hadde ment det ville være en god ide.

 

Skulle jeg kommet med konkrete eksempler så ville jeg sannsynligvis fått smekk på halen. Helt i orden at du er av samme mening som noen moderatorer, og de "ukjente" brukerne, og det er ok. Lojalitet til Dovre faller :w00t:

 

Det er meget bra at du har kommet med et konstruktivt forslag og det er jo slike ting vi vil ha her, men du må kanskje innse at forslaget du kom med kanskje ikke var så bra likevel og prøve å komme med nye alternative forslag eller vente på at noen andre skal gjøre det.

 

Tusen takk, men har fremdeles i påvente av andre nye"konstruktive" forslag tro på mitt eget. :)

 

Jeg tror uantsett at dette ikke kommer til å bli gjennomført, mange forslag som er bedre enn dette (min mening) har ikke blitt gjennomført og jeg tror derfor du skal være heldig å få gjennomslag for forslaget ditt i den stand det er i nå.

 

Er åpen for tilpasninger :thumbup: Bare vi beveger oss frem, og helst opp :)

Lenke til kommentar

Problemet med laserkontroller og fotobokser er at fotoboksene kun tar de som ikke vet hvor fotoboksen er plassert (les turister på gjennomfart). Lokalbefolkningen er ofte de som kjører værst, jo mer kjent man er med veiene jo høyere fart kan man holde før man bråbremser forrann fotoboksen. Ja ofte "vet" lokalbefolkningen om det er "film" i boksen eller ikke - og unngår derfor i 9/10 tilfeller konsekvensene av råkjøringen. For nyinnflyttere kan det noen gang være vanskelig og vite hva som faktisk er fartsgrensene og hvor fotoboksene står - mange tilegner seg kunnskap om dette som følge av forenklede forelegg.

 

De virkelige råkjørene vet til og med hvor laserkontrollen er. På toppen av det hele har man sett en tendens til at flere "kalkulerer" med en fartsbot og to i løpet av året, det har man rett og slett råd til. Regjeringen bestemte seg derfor for å innføre prikkbelastning, for å luke ut verstingene. Dog får man aldri tatt de virkelige verstingene, de vet nemlig så altfor godt nøyaktig hvor mye de kan kjøre over fartsgrensen uten at det blir merkbare konsekvenser - og vet også nøyaktig hvor lenge de må vente før de kan tøye grensene igjen.

 

Dersom man skulle bygge en vei med fri fart her i norge mener jeg det måtte bli på den betingelse at man innførte en hardere kontroll på de ordinære veiene. Gennerellt sett mener jeg at straffeutmålingen for hver enkelt overtredelse burde økes, og at en innførte en "three strikes out" politikk for gjentatte fartsovertredelser av samme karrakter. Bare dersom man øker kontrollnivået på de ordinære veiene vil det være forsvarlig med en "autobahn" med fri fart.

 

 

edit: Etter å ha tenkt meg om så blir mitt bidrag til debatten at dersom bygging av en motorvei med fri fart vil føre til økt fartsregulering på det eksisterende veinettet så stiller jeg meg positiv til dette. Og dersom noen blir fartsblinde av å kjøre fort på den "brede vei" så får vel vi andre billister ringe og melde fra til øvrigheten når farten på det eksisterende veinettet blir for høy. Lovbruddet vil da antagelig være av en slik karraktere at det nok fører til inndragelse av førerkortet for en stund. Og DET er jo den ene konsekvens som de fleste har respekt for. Dersom man i tillegg sørger for å tipse media om det hele slik at det blir gjort kjent at vedkommende nå ikke har lov til å være bilfører vil nok det sørge for at de andre billistene etter en stund vil forstå at det å kjøre bil er ; FRIHET UNDER ANSVAR...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

[/metafor]

Endret av KRZT
Lenke til kommentar

Tror faktisk ikke dette vil fungere av samme grunn som Geir.

 

Jeg har lyst å dra hele konseptet litt lenger. Hva med å opprette en HW.no-fight club hvor kranglevorne medlemmer kan møtes og virkelig få ut aggressjonen? Det er så utrolig mange brukere her inne jeg har lyst til å brekke noe på. :-)

 

Neida, tror man bør opprettholde dagens ordning. :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...