Teac Skrevet 9. desember 2006 Skrevet 9. desember 2006 Noen som vet hvordan man får fjernet den forbanna quicktimen som følger med Itunes uten å fjerne selve Itunes i samme slengen? må ha Itunes til Ipoden. Takker for svar.
Zeph Skrevet 9. desember 2006 Skrevet 9. desember 2006 Var det sånn at du ikkje kunne avinstallere Quicktime utan å ta med iTunes? Er det eit problem for deg eller ein prinsippsak? Er ikkje værre enn å fjerne QT frå oppstart, er kjekt å ha om du snublar over ei nettside med ein video i QT.
Kong-king Skrevet 9. desember 2006 Skrevet 9. desember 2006 Du kan jo eventuelt fjerne bådde itunes og quicktime, og så laste ned ephod. Ephod har også noen funksjoner som itunes mangler, f. eks å overføre sager fra ipoden til dataen.
Teac Skrevet 9. desember 2006 Forfatter Skrevet 9. desember 2006 stemmer. Om du sletter quicktime så går itunes med i samme slengen. Det er både prinsipp sak i irretasjon.. Det har seg sånn at jeg disabler den ifra oppstarten sånn at jeg slipper å ha det dumme iconet i hjørne. Men når jeg oppdaterer itunes versjonen som skjer ganske ofte så kommer den forbanna quicktimen på oppstarten igjen, derfor vil jeg ha den vekk.
Zeph Skrevet 9. desember 2006 Skrevet 9. desember 2006 Oppdaterer du iTunes kjem Quicktime med uansett, du lastar jo ned ein ny versjon.
Teac Skrevet 9. desember 2006 Forfatter Skrevet 9. desember 2006 Du kan jo eventuelt fjerne bådde itunes og quicktime, og så laste ned ephod. Ephod har også noen funksjoner som itunes mangler, f. eks å overføre sager fra ipoden til dataen. 7465749[/snapback] Har igrunnen ikke lyst å kvitte meg med itunes. Har blitt ganke "glad" i programmet. Fått kontroll over biblioteket. Men hater den der dumme quicktimen som absolutt følger med. Overføre sanger ifra ipod til data bruker jeg copypod til
Zeph Skrevet 10. desember 2006 Skrevet 10. desember 2006 Eg brukar iTunes og synest ikkje det er noko problem, har ikkje oppdatert iTunes på ei stund, men det tar med 10 sekundar å slå av Quicktime.
Kong-king Skrevet 10. desember 2006 Skrevet 10. desember 2006 Hvordan skrur man av quicktime da? Irritert meg over det samme lenge så derfor gikk jeg over til Ephod.
Teac Skrevet 10. desember 2006 Forfatter Skrevet 10. desember 2006 jepp. Det er det som er mitt spørsmål og. Nyeste Itunes uten quicktime. hvordan?
Torbjørn T. Skrevet 10. desember 2006 Skrevet 10. desember 2006 Kan dette vere noko? http://www.msfn.org/board/index.php?act=ST&f=80&t=55482
Zeph Skrevet 10. desember 2006 Skrevet 10. desember 2006 Du må installere Quicktime, men lar ikkje programmet starte automatisk ved oppstart, då ser eg ikkje kvifor QT skal være noko problem. Start -> Kjør: "msconfig" [Enter] -> Startup/Oppstart -> Fjern haka på qttask
endrebjo Skrevet 10. desember 2006 Skrevet 10. desember 2006 Det er ikke verre enn at dere fjerner haken nederst i denne menyen. Å drive og rote med oppstartsinnstillingene er ikke nødvendig.
GeirGrusom Skrevet 10. desember 2006 Skrevet 10. desember 2006 Men dritt-programmet itunes blir sint hvis du avinstallerer quicktime (som også er noe møl) Jeg avinstallerte QuickTime fordi den drev og skulle spille av mp3 filer og skit i firefox og ie (siden den aldri klarte å spille av disse skikkelig, den hoppet over et sekund på begynnelsem, ble det en sann plage etterhvert)
Teac Skrevet 10. desember 2006 Forfatter Skrevet 10. desember 2006 oki. Men da fikk jeg altså svar. det er ikke mulig å fjerne quicktime uten å fjerne itunes... ganske synd. men men. Får bruke startup inspector til å fjerne oppstarten iallefall. Takker for svar.
Zeph Skrevet 10. desember 2006 Skrevet 10. desember 2006 (endret) Følger du linken til Incanus kan du kanskje finne noko, men eg såg ikkje versjon 7 der, som er ein stort forbetring i forhold til versjon 6. Fant ein diskusjon om same emnet på Apple sine diskusjonsforum. You must have Quicktime installed for iTunes to work because iTunes uses Quicktime for all its playback and encoding functionality. http://discussions.apple.com/thread.jspa?m...=823782? Googler du "itunes without quicktime" har du sikkert lesestoff ei stund. Endret 10. desember 2006 av Zeph
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå