Gå til innhold

fjerne quicktime men ikke Itunes.

Teac

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hvordan man får fjernet den forbanna quicktimen som følger med Itunes uten å fjerne selve Itunes i samme slengen? må ha Itunes til Ipoden.

Takker for svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var det sånn at du ikkje kunne avinstallere Quicktime utan å ta med iTunes? Er det eit problem for deg eller ein prinsippsak? Er ikkje værre enn å fjerne QT frå oppstart, er kjekt å ha om du snublar over ei nettside med ein video i QT.

Skrevet

Du kan jo eventuelt fjerne bådde itunes og quicktime, og så laste ned ephod. Ephod har også noen funksjoner som itunes mangler, f. eks å overføre sager fra ipoden til dataen.

Skrevet

stemmer. Om du sletter quicktime så går itunes med i samme slengen. Det er både prinsipp sak i irretasjon.. Det har seg sånn at jeg disabler den ifra oppstarten sånn at jeg slipper å ha det dumme iconet i hjørne. Men når jeg oppdaterer itunes versjonen som skjer ganske ofte så kommer den forbanna quicktimen på oppstarten igjen, derfor vil jeg ha den vekk.

Skrevet
Du kan jo eventuelt fjerne bådde itunes og quicktime, og så laste ned ephod. Ephod har også noen funksjoner som itunes mangler, f. eks å overføre sager fra ipoden til dataen.

7465749[/snapback]

Har igrunnen ikke lyst å kvitte meg med itunes. Har blitt ganke "glad" i programmet. Fått kontroll over biblioteket. Men hater den der dumme quicktimen som absolutt følger med. Overføre sanger ifra ipod til data bruker jeg copypod til :)

Skrevet

Eg brukar iTunes og synest ikkje det er noko problem, har ikkje oppdatert iTunes på ei stund, men det tar med 10 sekundar å slå av Quicktime.

Skrevet

Du må installere Quicktime, men lar ikkje programmet starte automatisk ved oppstart, då ser eg ikkje kvifor QT skal være noko problem.

Start -> Kjør: "msconfig" [Enter] -> Startup/Oppstart -> Fjern haka på qttask

post-23219-1165750859_thumb.png

Skrevet

Men dritt-programmet itunes blir sint hvis du avinstallerer quicktime (som også er noe møl)

Jeg avinstallerte QuickTime fordi den drev og skulle spille av mp3 filer og skit i firefox og ie (siden den aldri klarte å spille av disse skikkelig, den hoppet over et sekund på begynnelsem, ble det en sann plage etterhvert)

Skrevet

oki. Men da fikk jeg altså svar. det er ikke mulig å fjerne quicktime uten å fjerne itunes... ganske synd. men men.

Får bruke startup inspector til å fjerne oppstarten iallefall. Takker for svar.

Skrevet (endret)

Følger du linken til Incanus kan du kanskje finne noko, men eg såg ikkje versjon 7 der, som er ein stort forbetring i forhold til versjon 6.

Fant ein diskusjon om same emnet på Apple sine diskusjonsforum.

You must have Quicktime installed for iTunes to work because iTunes uses Quicktime for all its playback and encoding functionality.

http://discussions.apple.com/thread.jspa?m...=823782?

Googler du "itunes without quicktime" har du sikkert lesestoff ei stund.

Endret av Zeph

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...