Gå til innhold

Neste levering av Nintendo Wii (Elkjøp)?


eikum

Anbefalte innlegg

Og hvordan skulle de gjort det? Med magi?

 

Nei ved å jobbe ekstra og yte ekstra serivce. Akkurat som vi alle andre gjør det når vår største kundegruppe forlanger det. Tror jeg har gjentatt dette til det kjedsommelige nå. Leste du i det hele tatt noe av det jeg skrev eller bare satte du deg ned til å skrive svar for å virke intelligent ved å motsi en som sier noe som ikke faller i smak hos mange? Det tar guts å ytre originale meninger. Men hvem som helst kan dilte etter andre.

 

Hypen rundt wii er ikke større

 

Tilbakeblikk:

 

QUOTE(dracula @ 19/12-2006 : 19:56)

Etterspørselen etter wii er enorm

 

Du bør lese hele teksten, istedenfor å ta deler av den og prøve å få frem et poeng som er utrolig lite nyansert. Jeg sa: "hypen rundt wii er ikke større enn at når den største begeistringen legger seg" Dermed er det fortsatt hype rundt konsollen. Men når begeistringen legger seg, noe som sannsynligvis vil skje, (da majoriteten av gamerne har vært veldig lite interessert i nintendo spill de siste åra) med mindre 3departsutviklerne støtter Wii med nye og originale spill som faller i smak hos de fleste og ikke bare en gitt gruppe gamere.

 

Kommer det kun kvalitets spill fra nintendo mens tredjepartsutviklernes største franchises havner hos konkurrentene så legger nok begeistringen hos mange potensielle wii kjøpere seg ganske raskt.

 

Hvorfor skulle de gjøre det?

 

Fordi de gjorde det i forrige generasjon. Sony har de japanske tredjepartsutviklerne i sine lommer inntil videre. De er fortsatt markedslederen. Og når Wii skiller seg så kraftig ut som den gjør, når det kommer til hardware

ytelse, så vil de nok velge Sony og det sikre inntil videre. Tredjepartsutviklerne i USA velger nok MS.

 

Ja, det må være derfor PSP selger bedre enn DS

 

Utrolig unyansert uttalelse. Kanskje du glemmer at Nintendo hadde total dominans over det håndholdte markedet før DS og PSP kom ut? PSP koster mer OG tredjepartsutviklerne valgte den sikre stien, altså den som førte til markedslederen. Akkurat som de sannsynligvis kan komme til å gjøre når det gjelder Wii/PS/Xbox360. Det er flere grunner til at DS selger mer. Det er ikke nok og bare se på DS/PSP situasjonen og si at dette kan også komme til å gjenta seg på det andre spill markedet.

 

Kan man ikke produsere flere så kan man ikke produsere flere.

 

Ja, men når man mottar dem på sin lager i norges naboland den 13, så bør det være mulig å få disse inn på Norske butikkhyller innen rimelig tid. Og ikke 7 dager som Bergsala har brukt. De har ikke ytet det lille ekstra som de burde ha gjort i dette tilfelle.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe, egentlig så er det ikke det. Jeg er bare forbannet over mangelen på informasjon. Det er utrolig irriterende å løpe rundt fra butikk til butikk. Hadde de gitt oss (eller i det minste butikkkjedene) konkret informaskjon, så hadde jeg/vi sluppet dette. Så litt relevant er det jo i denne tråden, når det er flere av oss som driver og løper rundt fra butikk til butikk.

 

Men uansett, jeg skal ikke terpe mer på dette. :) Ei heller hvorvidt nintendo kommer til og lykkes med wii eller ei. Jeg har tross alt vært nintendo fan i over 20 år, og ønsker jo det, men man må ikke glemme at nintendo slåss tross alt mot to veldig pengesterke firmaer. Og en av dem er markedsleder, med en markedsandel uten sidestykke i spillindustrienshistorie (bortsett fra NES, men Sony har solgt over 100 millioner av både PSX og PS2 og det er ikke til å kimse av).

 

Uansett, la oss komme tilbake til tema. Forhåpentligvis så vil wii være i butikkene imorgen. Burde også egentlig bruke tid på noe helt annet akkurat nå.

 

En morsom liten historie, jeg minner nok om en av de gutta akkurat nå, hehe :D

 

http://money.cnn.com/2006/12/16/news/funny...ey_email_alerts

Lenke til kommentar
Nei ved å jobbe ekstra og yte ekstra serivce.

Hva i alle dager er det som gjør deg så fjern at du ikke fatter andre enn Bergsala er involvert her? Tror du det er Bergsala som kjører varene? Tror du det er Bergsala som fortoller ved grensa? Dessuten fikk T'r'Us visstnok inn maskiner på søndag, kun fire dager etter den 13. Er du så desperat etter en Wii at du sprer paranoide fantasier får du dra til psykiater og si du er et akuttilfelle.

Lenke til kommentar
Nei ved å jobbe ekstra og yte ekstra serivce.

Hva i alle dager er det som gjør deg så fjern at du ikke fatter andre enn Bergsala er involvert her? Tror du det er Bergsala som kjører varene? Tror du det er Bergsala som fortoller ved grensa? Dessuten fikk T'r'Us visstnok inn maskiner på søndag, kun fire dager etter den 13. Er du så desperat etter en Wii at du sprer paranoide fantasier får du dra til psykiater og si du er et akuttilfelle.

7538021[/snapback]

 

Veldig fint at du skriver slik et voksent og modent svar. Renger også med at du ikke har tatt deg bryet med å lese noen av mine innlegg, utenom den lille teksten du har kommentert.

 

Jeg har allerede sagt at det er flere enn Bergsala som er involvert, men det er til syvendee og sist Bergsalas ANSVAR å få disse maskinene inn i Norge og på butikkhyllene raskest mulig. Spesielt i disse lanserings tider. Da det er de som er importøren av nintendo produkter.

 

Forresten, prøvde du å fornærme meg nå? Greier ikke helt å si om det var det du prøvde på, da dine fornærmelser egentlig ikke bar noe sting ved seg. Prøv igjen du, kanskje jeg neste gang til og med føler meg fornærmet. Ellers så er det fint at du fikk ventilert dine pubertale frustrasjoner. Forhåpentligvis så vil du komme med en mer konstruktiv svar neste gang.

 

Jeg har all rett til å kritisere Bergsala når jeg føler at de gjør en slett jobb, noe de har gjort også. Mottar leketøysbutikkene wii i denne omgang også? Det vet vi ikke, fordi Bergsala ikke har tatt seg bryet med å INFORMERE oss om dette. Eller er det kanskje ikke de som vet dette, selv om det er deres oppgave?

Informasjon har i det hele tatt vært en mangelvare fra Bergsalas side.

 

Uansett, dette er ikke noe å diksutere lenger, da det blir litt off-topic, som jeg har sagt meg enig i.

 

PS når det gjelder Toys r US så virker det nesten som at de maskinene de fikk var en forsinket forsendelse, da de var visst lovet noen maskiner den 9de også. Det er i alle fall det hun sa til meg på Toys r Us den 8de. Og det ville være litt merkelig om Toys r Us fikk maskiner flere dager før de andre.

Endret av dracula
Lenke til kommentar

Jeg gikk lei av å lete etter Wii for noen dager siden. Tar heller Juleferie og gleder meg over at Wii + mye ekstra sikkert ligger og venter på posten når jeg kommer hjem igjen fra juleferie :thumbup:

 

Komplett skal visstnok ha over 700 stk på vei innpå lager etter nyttår, så etter nyttår kan nok etterspørselen dekkes de fleste steder.

 

Men om ikke en klarer å vente i 14 dager, så kan en jo alltids gå på QXL eller Finn.no og kjøpe en Wii til blodpris av de som prøver å sko seg på mangelen nå før jul. For min del er ikke 2000+ ekstra verdt det for 14 dager :thumbdown:

Endret av farballa
Lenke til kommentar

NÅ stopper vi diskusjonen rundt mangel på info o.l. - det kan evt tas i en annen tråd, i høflige og fine ordelag.

 

Grunnen til at det er lite info er fordi at jo fler ledd informasjonsstrømmen skal igjennom - og jo fler personer som skal ha infoen, jo større er risken for at ikke alle får informasjonen.

 

-------------------------

 

Jeg kan bekrefte at Elkjøp Storo får Wii inn i morgen. Med mindre traileren krasjer, så er dette sikkert. Vi vil selge når vi får varen, og vi tror varen kommer på formiddagen. Det kommer også litt zelda, wiimotes og wii play. Så da har dere bekreftet info.

 

Dette kan også bety at flere andre elkjøper også får inn i morgen, men dette er ikke 100% sikkert.

 

Og dette er ALL info jeg vil gi. Nytter ikke på pm'e meg, eller spørre mer her i tråden.

Lenke til kommentar

Hmmm... Hvis jeg er nede på LEFDAL i morgen kl. 10, får jeg tak i en Wii da?

 

Den 8. desember sa de at de fikk inn leveranse 20/12. Men på nintendo.no står det at nye konsoller ble sendt ut 14/12... og da er vel sjansen liten for at konsollene har brukt nærmere en uke i postgang...

 

Noen som vet noe? Det nytter vel neppe å ringe ned til butikken nå...

Lenke til kommentar
Hvertfall kom det inn et part i går var det vel på lageret i Sverige og det skal allerede være på vei over grensa etter hva jeg har fått høre. :)

7538710[/snapback]

 

Å da er jo Kongsvinger nærmest grensa. Kun 3 mil til Sverige :) Hehe.. Jobber jo selv på Elkjøp da =)

7538760[/snapback]

Vet ikke hvordan dere har det i Elkjøp, men det går vel til et hovedlager og så ut til butikk? (hvis ikke butikken bestiller selv direkte fra leverandør?)

Lenke til kommentar
Hvertfall kom det inn et part i går var det vel på lageret i Sverige og det skal allerede være på vei over grensa etter hva jeg har fått høre. :)

7538710[/snapback]

 

Å da er jo Kongsvinger nærmest grensa. Kun 3 mil til Sverige :) Hehe.. Jobber jo selv på Elkjøp da =)

7538760[/snapback]

Vet ikke hvordan dere har det i Elkjøp, men det går vel til et hovedlager og så ut til butikk? (hvis ikke butikken bestiller selv direkte fra leverandør?)

7538788[/snapback]

 

Det er allerede satt opp hvor mange Wii'er hver butikk får. Det varierer jo men Wii får vi direkte..

Lenke til kommentar

Bergsala har hatt konsoller på lageret sitt siden forrige uke. Synes dette er litt svakt, selv om jeg fikk min Wii 8. desember. Bergsala Norge og Sverige har samme lageret i Sverige.

 

Kirstis Danielsens post, http://212.247.84.180/norge/viewtopic.php?pid=409093#p409093

 

Paster det her og:

Til informasjon gikk det varer inn på lageret vårt i dag. Grunnen til at vi, Nintendo of Europe og resten av Nintendo ikke har eksakt informasjon om leveringstidspunkt etc. er fordi de jobber på spreng med å få ut mest mulig og har dermed ikke noe fastsatt skjema å forholde seg til.

 

Disse varene kom inn på lageret i Sverige og skal distribueres ut de nærmeste dagene. Til helgen eller mandag bør det iallefall være noen Wiier å få tak i hos f.eks. Elkjøp. Deretter kommer det fortløpende maskiner til Norge.

 

Feil helg.

Endret av Aylars
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...