Gå til innhold

Elektronisk musikk - En liten oppklaringstråd


Feh

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvor er industrial, noise, drone, drum 'n' bass, darkwave, EBM osv?

7476246[/snapback]

 

De er ikke der, og de kommer ikke heller. Eneste sjanger jeg legger til etter hvert er Goa/psy. Jeg gidder ikke prøve å kopiere ishkur, men å få folk til å vite forskjellen mellom de mest populære sjangrene. Hvis du mener industrial, noise, drone, DnB og darkwave er mer/like populært som trance og house er du velkommen til å lage din egen guide :)

Lenke til kommentar
Electronica er en paraplybetegnelse, DnB er en betegnelse på et snevrere område av elektronisk musikk. Snare rushes er et godt eksempel på hva DnB er, man hører så å si aldri det i "electronica". Electronica flyter like mye over i trance, techno, house og dance også hvis man skal tenke sånn.

7477979[/snapback]

 

 

Først spør du hvorfor han mener DnB er elektronica og etterpå sier du selv at det er det? gg.

 

 

Denne tråden er som sagt ikke for å si hva alle sjangrene er om osv, men en liten guide til de mest populære sangrene.

Lenke til kommentar

Ufattelig så heftig diskusjon dette temaet lager :p

 

Det jeg vil kalle god Techno finner du mye av på albumet til I Love Techno 2005, dette er altså albumet til det 10. I Love Techno partyet i Belgia(eller Nederland, kan huske feil), men her finnes sykt mye herlig techno, for eks. Richard Bartz - Nightbird

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...