Gå til innhold

Den store øl-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Death? Du mener islandske "Black Death"? Drakk nettopp en flaske av det faktisk. Jeg vil karakterisere som en slags "black lager" type øl. Helt greit øl og absolutt ikke bare en gimmick. Kunne sikkert finne på å kjøpe en flaske til av det. Langt på nær det verste som finnes på polet :)

 

Jeg har jo flyttet tilbake til Norge nå, og varen svipp innom polet på Sartor senter. Når jeg så Black Death fikk jeg litt flashback til min svarte fortid (som metal-entusiast som også svingte innom Dominion Goth Club når den var åpen). Jeg tenkte og at det var mer en gimmick-øl, en øl som hadde passet bedre inn på puben "Kisten" i Brussel. Men jeg kjøpte nå den og knertet den i går. Første flaske var jo kjøleskapstemperert og da var den helt ok. Tenker jeg skal test andre flasken på rundt 8 grader eller noe i et Rochefort-glass. Men den virker faktisk som et trivelig bekjentskap.

 

 

Håper du har rett. Har en klar til å konsumeres nå (sammen med litt gamalost og speltkjeks):

 

 

 

Det har jeg ikke tenkt på. Gammalost til øl. Jeg nyter ofte blåmuggost på speltkjeks til øl. Gammelost likte jeg ikke noe videre da jeg var yngre, men det kan hende jeg setter mer pris på det nå.

 

Sitter och dricker Bellman 6,0. Mitt favoritöl, ölet över alla öl! Tror jag är inne på nummer 8 nu... :p

 

http://www.polar-bee...ges/Bellman.JPG

 

Bellman hadde jo mye trivelig musikk. Er Bellman-ølet en pilsner eller?

Lenke til kommentar

 

Spørs om ikke Valken er stedet for deg.

 

Og hva med et medlemsskap i VANØ Bergen?

 

Hehe, det er vel sant. Jeg har blitt nødt til å flytte hjem til foreldrene mine for et par måneder mens jeg jobber opp penger til depositum og slikt på en leilighet. Så det har ikke blitt så mye inn til byen liksom. Medlemsskap av VANØ Bergen hørtes spennende ut. Snakker vi nå bare om å skrive like på Facebook eller er det et noe mer avansert medlemsskap? Godt jobba med ølfestivalen forresten.

Lenke til kommentar

Spørs om ikke Valken er stedet for deg.

 

Og hva med et medlemsskap i VANØ Bergen?

 

Hehe, det er vel sant. Jeg har blitt nødt til å flytte hjem til foreldrene mine for et par måneder mens jeg jobber opp penger til depositum og slikt på en leilighet. Så det har ikke blitt så mye inn til byen liksom. Medlemsskap av VANØ Bergen hørtes spennende ut. Snakker vi nå bare om å skrive like på Facebook eller er det et noe mer avansert medlemsskap? Godt jobba med ølfestivalen forresten.

 

FB er et greit sted å begynne, men jeg tenkte på "skikkelig" medlemsskap. Det kan du ordne på en a v de månedlige treffene om det er av interesse. Treffene blir alle som er med i gruppen på FB invitert til.

Lenke til kommentar

Death? Du mener islandske "Black Death"? Drakk nettopp en flaske av det faktisk. Jeg vil karakterisere som en slags "black lager" type øl. Helt greit øl og absolutt ikke bare en gimmick. Kunne sikkert finne på å kjøpe en flaske til av det. Langt på nær det verste som finnes på polet :)

 

Jeg har jo flyttet tilbake til Norge nå, og varen svipp innom polet på Sartor senter. Når jeg så Black Death fikk jeg litt flashback til min svarte fortid (som metal-entusiast som også svingte innom Dominion Goth Club når den var åpen). Jeg tenkte og at det var mer en gimmick-øl, en øl som hadde passet bedre inn på puben "Kisten" i Brussel. Men jeg kjøpte nå den og knertet den i går. Første flaske var jo kjøleskapstemperert og da var den helt ok. Tenker jeg skal test andre flasken på rundt 8 grader eller noe i et Rochefort-glass. Men den virker faktisk som et trivelig bekjentskap.

 

Håper du har rett. Har en klar til å konsumeres nå (sammen med litt gamalost og speltkjeks):

 

 

 

Det har jeg ikke tenkt på. Gammalost til øl. Jeg nyter ofte blåmuggost på speltkjeks til øl. Gammelost likte jeg ikke noe videre da jeg var yngre, men det kan hende jeg setter mer pris på det nå.

 

Sitter och dricker Bellman 6,0. Mitt favoritöl, ölet över alla öl! Tror jag är inne på nummer 8 nu... :p

 

http://www.polar-bee...ges/Bellman.JPG

 

Bellman hadde jo mye trivelig musikk. Er Bellman-ølet en pilsner eller?

 

Jo, visst hade han det! En av Bellmans låtar kan man läsa på baksidan av öl-burken. Det är en ljus pilsner ja :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Finnes visst noe "Kiss øl" også i Sverige med det noe upassende navnet "Destroyer" siden det også er en "ljus lager".

 

Jeg finner navnet passende, utfra at lys lager har ødelagt svært mye for mangfoldet i ølverden og folks oppfattelse av hva som er øl.

Jo, når du sier det på den måten :)
Lenke til kommentar

foster er min favoritt når det kommer til lys øl og det jeg drakk som regel når jeg bodde i england, det eller carslberg, ble aldri frelst av engelsk øl :/

av mørk øl liker jeg guinnes best, men her greide de rett og slett aldri å lage det skikkelig der jeg bodde i england(middlesbrough) men når jeg var i skotland da greide de det perfekt hver gang :)

 

Men drikker som regel en øl i ny og ne på fest, og som regel er det på byen jeg drikker det mest ettersom det er billigere og varer lengre. Er ikke spesielt glad i norsk øl men greier meg fint så lenge de ikke smaker såpe(sånn noen amerikanske øl jeg har smakt) eller utvannet piss(som bare er jævlig)

Lenke til kommentar

Skal bestille meg noen flasker på vinmonopolet sin hjemmeside, men ser jo att det står "bestillingsvare i nettbutikken"

 

Hvor lang tid kan jeg regne med her? noen erfaringer?

 

Det er snakk om Brewdog Punk IPA, om det har noen betydning,

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar

Noen som vet om man får kjøpt Samuel Adams i Norge(Lager/Pilsner)? Vet dem har det på tapp et par steder. Fantastisk godt øl

 

På Rema-butikken jeg jobber på (i Bergen) selger vi Samuel Adams Boston Lager. Det er mulig Rema sentralt har gjort en innkjøpsavtale men det vet jeg ingenting om. Det er også mulig det er i listene til Rema slik at dersom du maser på din lokale rema kan kanskje butikksjefen ta den inn. Den er forøvrig bedre på fat enn flaske og generelt sett ikke verdt å leite lenge etter. Pilsner Urquell er i mine øyne et like godt alternativ eller Nørrebro New York Lager er også et greit alternativ i samme sjanger på polet.

 

Kaaz: Kan godt anbefale Paradox Jura men ikke Lost Dog. Abstrakt 08 venter jeg litt med mye pga. pris.

 

Topvulture: Du sier at du ikke er så glad i norsk øl, hvilke har du prøvd eller fra hvilke bryggerier?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...