Gå til innhold

Den store øl-tråden


Anbefalte innlegg

Spratt nettopp en annen IS for sammenligning: Mikkeller Black Islay Edition. Denne synes jeg er i en helt annen klasse en Paradox Jura, og da snakker jeg i klasser under. Denne er for det første veldig søt, en klam nærmest kunstig søthet. Får litt Cola Zero assosiasjoner: Ekstremt søt på en kunstig og ubehagelig måte. For det andre lukter den nærmest bare whisky og alkohol. Jeg synes i det hele tatt alt er rimelig ubalansert og overdrevent. Der Paradox har fått til en nærmest perfekt harmoni mellom alle smakene fremstår Black som overdreven og nærmest vulgær. Nå skal det sies til Black sitt "forsvar" at den har 2,5% mer alkohol enn Paradox, men jeg føler overhodet ikke at det er dette som utgjør noen særlig forskjell. Likevel må jeg si at dette er en av de bedre Mikkeller ølene jeg har smakt. (Men så skal det sies at jeg egentlig har sluttet å kjøpe Mikkeller øl da jeg i praksis har hatt 100% bomskudd med alle jeg har smakt. Jeg har en "It's Alive" stående som jeg kjøpte for en stund siden og det blir den siste Mikkeller på lang tid)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjønner ikke Sarpsborg polet.. De er så dårlige på ølvalg. De har prestert å ta inn Death sterkøl, og uten å ha smakt så er vel det helt forferdelig dårlig og patetisk.

 

Death er merket som selger på de at du kan DØ! av varen. Åh så tøft og farlig liksom. Death sigaretter, Death vodka og nå desverre også Death øl.

 

Noen som har prøvd det? Er det drikkelig, må jo tas useriøst og som en vist.

 

Sier alt dette uten å ha smakt, det kan jo hende det er bra forde.

Endret av Dropkmurphy
Lenke til kommentar

Skjønner ikke Sarpsborg polet.. De er så dårlige på ølvalg. De har prestert å ta inn Death sterkøl, og uten å ha smakt så er vel det helt forferdelig dårlig og patetisk.

 

Death er merket som selger på de at du kan DØ! av varen. Åh så tøft og farlig liksom. Death sigaretter, Death vodka og nå desverre også Death øl.

 

Noen som har prøvd det? Er det drikkelig, må jo tas useriøst og som en vist.

 

Sier alt dette uten å ha smakt, det kan jo hende det er bra forde.

Death? Du mener islandske "Black Death"? Drakk nettopp en flaske av det faktisk. Jeg vil karakterisere som en slags "black lager" type øl. Helt greit øl og absolutt ikke bare en gimmick. Kunne sikkert finne på å kjøpe en flaske til av det. Langt på nær det verste som finnes på polet :)

Lenke til kommentar

Testet Coors nettopp. Kan ikke si jeg ser frem til et år med dette ølet fremover.

Nei det er definitivt ikke noe "koseøl" ;) Det beste minnet jeg har om Coors var da jeg var på kino i USA. Litt uti filmen tok hovedpersonene i filmen fram noe øl som man tydelig så var Coors. Samtidig hørte jeg fra salen "They're drinking Coors? That's fucked up man!" :lol:
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg synes den er helt super, men en av mine to favorittsjangre er Imperial Stouts så det er en del av betraktningen :) Problemet mitt nå blir bare å finne ut hvor mye som er forsvarlig å bruke på å kjøpe inn flasker av denne før den forsvinner. :confused:

 

Håper du har rett. Har en klar til å konsumeres nå (sammen med litt gamalost og speltkjeks):

 

dBkYK.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Innis&Gunn (Orginal) var et skikkelig godt øl, et av de bedre jeg har smakt uten tvil. Et litt mørkere øl enn standard pils, kommer nok til å kjøpe mer av denne sammen med Brewdog når jeg er på polet..

 

I&G blir for søtt for meg.

 

BrewDog er et bryggeri. Hvilket øl tenker du på?

 

s

Lenke til kommentar

Først å fremst Punk IPA, som jeg synes var helt fantastisk.. Hops Kill var også skikkelig god.

 

Har til gode å prøve Hardcore IPA og 5am Saint, skal bestille disse å prøve de til neste helg.

 

Av de jeg har kjøpt på butikk var Trashy Blonde og Alpha dog også gode øl.

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar
Skjønner ikke Sarpsborg polet.. De er så dårlige på ølvalg. De har prestert å ta inn Death sterkøl, og uten å ha smakt så er vel det helt forferdelig dårlig og patetisk.

 

Black Death er en del av nyhetsslippet og havner nok derfor på enkelte utsalg som ikke normalt tar inn slikt. Jeg spurte på en va mine lokale (har mange innenfor 1 mil) om de hadde fått inn noe spennende og svaret var at ingenting smakte spesielt godt. Kjøpte allikevle en BD for å testet (det er ennå ikke gjort).

 

Genrelt er den beste måten å bygge opp dit lokale utsalg å rett og slett bruke det. Be dem ta inn det du ønsker. Bestill varer med henting på polet. Diskuter øl med de ansatte. Få dine venner til å diskutere øl med de ansattet. Og etterhvert går det opp for dem at du, og dine venner, ikke er fornøyd med "noe fra Nøgne Ø", eller det dere drakk i "syden", men et mer difrensiert og varienrende utvalg av håndbrygget øl.

Lenke til kommentar

Gøy å høre om Paradox Jura. Jeg har vært innom tre pol som har hatt den uten å kjøpe noen. Tror jeg skal gjøre det nå. Brew Dog Tokyo koster 99,- på Systembolaget så det er ikke så galt med 100,- på polet for Jura.

 

Noen som har smakt Lost Dog eller Abstrakt 08?

Lenke til kommentar

Gøy å høre om Paradox Jura. Jeg har vært innom tre pol som har hatt den uten å kjøpe noen. Tror jeg skal gjøre det nå. Brew Dog Tokyo koster 99,- på Systembolaget så det er ikke så galt med 100,- på polet for Jura.

 

Noen som har smakt Lost Dog eller Abstrakt 08?

 

Sitter her og drikker Isla of Jura (16) og har en gang i tiden hamstret Pradox Isla of Arran tegner det seg nok et vilde av hva jeg kommer til å handle neste gang jeg er innom et pål med brukbart utvalg.

 

AB 08 har jeg smakt. Vi tok en runde med denne gjengen:

75572_293932097349081_1200546899_n.jpg

 

Ytterligere kommentarer kommer på bloggen om ikke alt for lenge.

 

I kveld snublet jeg over Sink The Bismarck. Wow.

 

slo du deg?

Lenke til kommentar

Noen som har smakt Lost Dog

Aghh ..skuff skuff skuff...men skriver senere.

 

Takk forr tipset, da kjøper jeg ikke den. Jeg drakk en Paradox-øl for to år siden, men likteden ikke noe spes da. Men det er jo en stund siden, og smaken min har nok utviklet seg siden da. Tror kanskje jeg skal kjøpe et par Tokyo neste gang jeg er på Systembolaget. Likte ikke Abstrakt 06 eller 07 noe særlig, så det skal sterke anbefalinger til før jeg gidder å prøve noen fra den serien igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...