Gå til innhold

Den store øl-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg fikk sikret meg to flasker av Harviestoun Ola Dubh 16 special reserve ale, og den er nå merket som utsolgt fra leverandær, så jeg tror nok det er en reell utsolgt-situasjon. Det kan selvfølgelig hende at de kommer inn igjen, men jeg ser for meg at dette ikke lages i så altfor store partier og det partiet som kom til Norge er det eneste vi får på en stund..

 

Beholdningen på Polets nettbutikk må ikke forveksles med hva en har på de forskjellige utsalgene.

 

Nesodden

Oslo CC

Nesodden

har denne på lager

 

http://www.vinmonopolet.no/vareutvalg/ol/skottland/harviestoun-ola-dubh-16-special-reserve-ale/sku-9315102?ShowShopsWithProdInStock=true&sku=9315102&fylke_id=*

 

og jeg har både 16 og 18 stående i kjelleren.

 

Mangler bare en Old Engine Oil, så har vi oppskriften på en kjekk aften :D

 

 

Når?

Hvor?

 

 

Lenke til kommentar

Haha, må nesten dele denne meldingen som noen presterte å sende meg på PM:

du trur du vet mye om øl, men det du ikke vet e at du ikke treng å betale fette 50 krone litern for øl på polet øl som selges på vanlige daglivare butikka som kiwi funke fette like fet. Main træng fan ikkje fettle i sæ "dyrt øl fra polet" for å tru at man drekk det beste. Ta å reis dæ en jævla tur til nord norge å smak mack sin arctic pilsner og ice før du sir at sånn jævla øl man får på dagligvare butikka sug!1111

Det MÅ være noen i tråden her som prøver seg på en spøk :)

Lenke til kommentar

Haha, må nesten dele denne meldingen som noen presterte å sende meg på PM:

du trur du vet mye om øl, men det du ikke vet e at du ikke treng å betale fette 50 krone litern for øl på polet øl som selges på vanlige daglivare butikka som kiwi funke fette like fet. Main træng fan ikkje fettle i sæ "dyrt øl fra polet" for å tru at man drekk det beste. Ta å reis dæ en jævla tur til nord norge å smak mack sin arctic pilsner og ice før du sir at sånn jævla øl man får på dagligvare butikka sug!1111

Det MÅ være noen i tråden her som prøver seg på en spøk :)

 

Om dette er en spøk eller ikke aner jeg ikke, men jeg er redd vi har en del blant oss som har så enkle meninger.

Lenke til kommentar

Koser meg med en Hesjeøl fra haandbryggeriet i kveld.

 

Synes den var ganske god og fyldig, litt lys i smaken...

 

Hva synes dere om denne?

 

Jeg er storfan av Hesjeøl. Pleier å bestille det hver gang jeg er tilbake i gamlelandet. Jeg liker godt den lille røyksmaken som liksom blir prikken over i'en i det ølet.

 

Som jeg har sagt før kan det fort bli for mye røyksmak på rauchbier. Nøgne Ø's Sunturnbrew hadde også litt for mye røyksmak for min gane.

 

Haha, må nesten dele denne meldingen som noen presterte å sende meg på PM:

Main træng fan ikkje fettle i sæ "dyrt øl fra polet" for å tru at man drekk det beste.

Det MÅ være noen i tråden her som prøver seg på en spøk :)

 

Jeg tror spesielt at det er en spøk med tanke alle 111 som avsluttet meldingen. Noen navn du har lyst å dele med oss?

Lenke til kommentar

Haha, må nesten dele denne meldingen som noen presterte å sende meg på PM:

du trur du vet mye om øl, men det du ikke vet e at du ikke treng å betale fette 50 krone litern for øl på polet øl som selges på vanlige daglivare butikka som kiwi funke fette like fet. Main træng fan ikkje fettle i sæ "dyrt øl fra polet" for å tru at man drekk det beste. Ta å reis dæ en jævla tur til nord norge å smak mack sin arctic pilsner og ice før du sir at sånn jævla øl man får på dagligvare butikka sug!1111

Det MÅ være noen i tråden her som prøver seg på en spøk :)

Dagens :D

Endret av Avien
Lenke til kommentar

Plukket med meg Southern Tier Mokah og en rekke fra Brewdog; Alice Porter, 5 am saint, Tokyo og Bitch Please. I tillegg tok jeg med en Nørrebro New York Lager.

 

Noen raske meninger om diverse øl som er "fortært" siden sist.

 

Southern Tier Mokah: Tja.. helt kurant Imperial Stout, ikke voldsomt begeistret for denne.

 

Nørrebro New York Lager: Ukomplisert men allikevel meget godt øl!

 

Brewdog 5 AM Saint: Zzz... helt kurant øl men forventet noe litt mer spennende når det er tatt inn spesielt til spesialpol.

 

Brewdog Alice Porter: Nam! Dette er en virkelig nydelig porter! Jeg skal ikke begi meg ut på en voldsom skildring men jeg ble hvertfall meget positivt overrasket over dette ølet. Dersom det er mer igjen på Valken vil jeg anbefale dere å plukke opp en flaske av dette, jeg tenker hvertfall å ta med meg en eller to til. ;)

 

Ellers drakk jeg også Nøgne Øs Sunturnbrew i dag. Ølet er mørkt, tjukt og har 11% alkohol. Dette er da et røyk-øl og det er min første øl innenfor denne stilarten så jeg vil beskrive røyk-preget som moderat. Jeg tror jeg må prøve mer innenfor denne kategorien for dette likte jeg godt!

Lenke til kommentar

Du sier 5am Saint'en er kjedlig. Tja, kanskje ikke det mest ekstreme BrewDog har kommet med men tenk om vi kunne kjøpt 6 pakninger med denne istedet for 6 pakninger med Hansa eller Snusborg her i Norge da? Det hadde vært noe det..

 

Dersom du virkelig vil utforske grensene på røykølet, hvorfor ikke gå rett til gudfaren av de alle: Aecht Schlenkerla - Rauchbier Märzen. Får desverre ikke tak i den her i Bergen lenger (polet hadde den i bestillingsutvalget for halvannet år siden men den forsvant plutselig). Hva jeg synes om den på Ratebeer her

Lenke til kommentar

Jeg tror spesielt at det er en spøk med tanke alle 111 som avsluttet meldingen. Noen navn du har lyst å dele med oss?

Hehe, tror faktisk at det var en eller annen gærning som klikka totalt i fylla :) Og det er definitivt lov :) Litt trist men mest morsomt. Har ikke sett personen i tråden tidligere så håper det ikke gjentar seg.

 

Men for å komme tilbake til mer "seriøse" øl opplevelser: Du vet at du er over middels interessert i øl når du kommer hjem til 30+ flasker øl, men ingen passer.. Fant fram en Staropramen "Dark Bier". En super mørk øl som man kan kose seg med dersom man vil ha en lysemørk opplevelse, men fortsatt setter mållinjen ved fantastiske øl som Midtfyns Imperial Stout.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...