Gå til innhold

Hva tjener en UNIX Administrator ?


Anbefalte innlegg

Som emne sier...hva tjener en UNIX Administrator ?

 

Er blitt spurt om jeg er interessert i en slik stilling, uten å få fått vite noe mer spesifikt om hvilket OS det gjelder.

 

Har ikke hatt en stilling kun med ansvar for UNIX drift, så jeg er litt nysgjerrig på hva en slik årslønn kan ligge på....

 

 

DarkSheer

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skulle tro det samme som en vilken som helst annen IT/Drift ansvarlig.

 

Men dette er vel strengt tatt et spörsmål du bör stille til den som vil gi deg stillingen

7399454[/snapback]

 

 

 

Tenkte det kunne vært en fordel å vite sånn ca. hva en slik jobb er lønnet med.

 

Sitter i en dårlig forhandlingsposisjon om jeg ikke har peil på hva en kan vente for en slik stilling.

 

IT/Drift ansvarlig er et så vidt begrep. Kompetanse for en slik stilling kan variere fra veldig bra, til noen som kun bytter defekte deler.

 

 

DarkSheer

Lenke til kommentar

Jeg er ikke tilknyttet noe fagforbund i min nåværende jobb.

Så jeg har ingen kontakter sånn sett.

 

Burde man si hva man tjener i nåværende jobb når man skal til intervju til rekrutteringsfirma/arbeidsgiver i en slik situasjon ?

 

Føler at jeg er veldig underbetalt i dagens jobb. Vil ikke at de skal tro de kan få meg til "spottpris". Hvis de ikke vet, så kanskje de kommer med et brukbart tilbud. Hvis de hadde fått vite hva jeg tjener nå kunne tro at de kan få meg ved å bare by litt over min nåværende lønn.

 

 

DarkSheer

Lenke til kommentar
Ikke si hva du tjener i dag dersom dette ikke er et godt forhandlingskort.

7419821[/snapback]

 

Enkelte arbeidsgivere kjører kredittsjekk evt søker i gamle publiserte skattelister på web, så det kan være greit å ikke lyve på seg en lønn man aldri har hatt hvis spørsmålet skulle dukke opp.

 

Werner

Lenke til kommentar

Jeg har vel aldri sagt at det er aktuelt å lyve på seg lønn, men man trenger ikke å gå ut med nåværende lønn.

 

Kredittsjekk er det ikke lov å utføre uten arbeidstakerens løyve og det er ingen saklig grunn til å gjøre dette for en IT-administrator.

 

Skattelister gir ikke reell inntekt, den kan variere forholdsvis mye blant annet på grunn av rentefradrag på huslån.

Lenke til kommentar

Nei, det er klart, men du kan vel tilsløre det. Hvis du ikke svarer direkte første gang de spør, vil de nok ikke spørre igjen.

 

Du kan si at du ligger på et "godt snitt" for driftsansvarlig, eller på normallønn for stillingen du har nå. Arbeidsgiver og rekrutteringsselskap har alltid informasjon om normalt lønnsnivå for stillingen de besetter, ellers har de ikke gjort jobben sin.

 

Om du blir presset til å oppgi eksakt beløp, så hadde jeg nok tatt en hvit løgn. Målet her er jo å oppnå lønn som er på snitt eller over snittet for tilsvarende stilling?

 

Kanskje er det mulig å ringe El og IT, si at du er interessert i å melde deg inn og lurer på om de har lønsstatistikker for din stilling/tilsvarende?

Lenke til kommentar

Det beste er vel å si at jeg tjener normallønn for den stillinga jeg har i dag.

For jeg føler vel egentlig at jeg ikke tjener noe mer enn de som sitter med 1. linje support telefon. :cry:

 

Det triste er at jeg er en av de på avdelinga som har mest i lønn. De andre er innmeldt i EL&IT, og når de ikke klarer å skaffe dem bedre lønn, så tror jeg at jeg forblir uorganisert.

 

Det er store forskjeller på oss, enda vi gjør akkurat det samme.

 

Men nå spora vi vel litt av.... :!:

 

Håper på at stillinga er på 500+ eller kanskje oppi 600k ;)

 

 

DarkSheer

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det er vel der som med alle andre plasser.. Små bedrifter gir lite lønn, store bedrifter gir mer .. hvertfall har de muligheten til det. Hvis du plutselig får tilbud om å drifte Google sine servere bør du nok ikke si nei ;)

 

..men så må man jo starte et sted..

 

Spesialkompetanse er kanskje fornuftig, men som sagt - jobb deg fra bunnen og oppover, penger kommer ikke av seg selv!

Lenke til kommentar
Det er vel der som med alle andre plasser.. Små bedrifter gir lite lønn, store bedrifter gir mer .. hvertfall har de muligheten til det.
Sikker? Min erfaring er at store bedrifter bruker mer energi på å holde lønningene nede, og at det er helst i små bedrifter at en blir verdsatt fullt ut.
Hvis du plutselig får tilbud om å drifte Google sine servere bør du nok ikke si nei ;)

 

..men så må man jo starte et sted..

 

Spesialkompetanse er kanskje fornuftig, men som sagt - jobb deg fra bunnen og oppover, penger kommer ikke av seg selv!

7547870[/snapback]

Støttes.
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...