Gå til innhold

Kredittkort — Råd om valg og bruk!


Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ellers ser jeg på "gebyrfri visa", som ikke virker så ille.

 

Edit: Takk for hjelpen da :)

Jeg var i ca. samme situasjon som deg og fikk VISA fra Santander (gebyrfri.no) helt uten problemer.

 

Er du medlem av Tekna? Da kan du prøve å få kredittkort fra GJensidige, det er helt gratis for studenter og jeg anbefaler deg å se på resten av tilbudet dems også: https://www.gjensidige.no/no/0/Privat/Organ...onsmedlem/tekna . Jeg søkte i sommer når jeg hadde sommerjobb, og fikk innvilget, men tror de er litt strengere enn Santander.

Lenke til kommentar

Dette er kanskje et dumt spørsmål, men om man handler i Norge (og er student og dermed sjeldent veldig mye), er det noen grunn til å skaffe seg kredittkort om man ikke er i nærheten av å trenge betalingsutsettelse?

 

Jeg vet en del foretrekker å bruke kredittkort i utlandet. Jeg har ikke helt forstått hvorfor? (sikkerhet eller noe?) Har dere noe tips til best kredittkort til bruk i utlandet?

Lenke til kommentar

Har fått en tilbakemelding fra American Express i Norge om at American Express Platinum Card fremdeles er til vurdering, men de kommer IKKE til å lansere det i 2009. (Tviler på at de forteller meg det lang tid før det blir lansert, pga. ulike konkurrenter).

Endret av henrikes
Lenke til kommentar
Hva er kriteriene for og kunne få kredittkort? Alder, lønn osv. Kan noen fortelle meg litt om hvordan søke prosessen fungerer, vil de f.eks ringe til arbeidstaker osv. Er helt grønn på dette området.

 

Det kommer helt ann på hvilke kort du har lyst på. Du må uansett være over 18, men det er ikke umulig å få kredittkort uten å ha inntekt hvis du er student.

 

Uansett så får du som regel et kredittkort med en 10-30.000 i kreditt så lenge du har en jobb eller studerer uansett inntekt. Du kan selvfølgelig ikke ha betalingsanmerkninger.

 

Men merk at mange av de kortene vi snakker om her, american express, eurocard og diners normalt sett har en del høyere krav for å få. Der går det også en del på trynefaktor, og hvor god du er i å forklare behovet ditt. Men har du en inntekt på en 400.000 (?) bør vel dette være nok for å få de aller fleste kredittkort.

 

Så kort oppsummert.

- Ingen betalingsanmerninger

- Varierende grense ihht inntekt

- "prestisjekortene" har høyere og mer personlige krav

Lenke til kommentar

Jeg er nok engang mektig imponert over servicenivået til AmEx Concierge Service og de resultatene og løsningene de kommer opp med. De gjør min hverdag mye enklere og jeg slipper å bruke tid på å ordne ting som de gjør bedre og mye raskere enn hva jeg ville klart.

 

Til de av dere her på forumet som har tilgang til Concierge Service via sitt betalingskort eller kundeprogram, ikke nøl med å benytt dere av denne servicen om dere enda ikke har gjort det. De ordner det meste og ofte mye mer enn det også.

Lenke til kommentar

Få høre noen eksempler! :)

 

Edit: Nei, Eurocard Platinum har ikke 24/7 Concierge. De har alltid besvart hendvendelser mellom 8AM og 10PM så jeg tipper åpningstidene er mellom denne tiden. Men de tar i mot henvendelser online 24/7 riktignok. Dette er hva som står på siden:

 

Platinum Service kan du bruke til det meste!

Vi har kompetanse innen områdene reiser, opplevelser, arrangementer, bordbestillinger og andre personlige behov.

 

Reiser og opplevelser

Ønsker du å booke hotell, bestille bord på restauranter, eller rett og slett få ordnet et opplegg for en ferie- eller forretningsreise vil Platinum Service stå til tjeneste. Selv oppdatert informasjon om vær, valuta, språk og nærmeste ambassade vil vi kunne svare på.

 

Billetter/bestillinger

Du kan bestille billetter til teater, konserter, sportsbegivenheter og andre arrangementer over hele verden. Premierer og tilhørende festligheter er også tilgjengelig.

 

Hva skjer?

Informasjon om hva som skjer i de største byene i verden, eller på stedet der du bor. Trafikkinformasjon og veimeldinger i Norden er også tilgjengelig.

 

Livsstil og bekvemmelighet

Har du behov for en arkitekt, interiørarkitekt eller en gartner i Norge - Platinum Service hjelper deg. Selv kokk til et privat middagsselskap eller en vinsmakingsaften kan vi organisere.

 

Bruk av tjenesten

Bruk skjemaet til høyre om du har en forespørsel til Platinum Service, eller ring ...

Endret av Roberto
Lenke til kommentar

Nå sist skaffet de meg billetter uhyre raskt til United - Tottenham.

 

Videre booker de bor selv om restauranten egnetlig er full, setter meg på gjestelister i New York City, osv.

 

De gjør min hverdag veldig mye enklere.

 

Att. Roberto: Bruker Eurocard Platinum samme Concierge Service som "alle" andre i Norge (Affinion Int)? Eurocard ligger vel under SEB og SEB Kort er en av kundene til Affinion Int.

Lenke til kommentar
Bruker Eurocard Platinum samme Concierge Service som "alle" andre i Norge (Affinion Int)? Eurocard ligger vel under SEB og SEB Kort er en av kundene til Affinion Int.

 

En gang skulle jeg (AmEx Gold) og en kompis (EuroCard Platinum) finne ut hvilken concierge som var raskest. Vi ringte samtidig. Han kom rett igjennom, men jeg måtte taste et par valg før jeg kom igjennom. Han ble ferdig et par minutter før meg. Etterpå ble han oppringt med svar på forespørselen, og jeg ble oppringt av samme person(!) to minutter etterpå. Det var ei svensk dame som ringte fra et svensk nummer. Dette er 2-3 år siden.

Lenke til kommentar

Jeg har sendt en mail til Teller AS ([email protected]) for å høre om de kan vurdere serviceavgiften på American Express-transaksjoner i Norge.

 

Om de senker denne avgiften ned på MasterCard og Visa-nivå, vil jeg tro at enda flere brukersteder vil begynne å akseptere kortet, noe som vil lønne seg stort for American Express/Teller i det lange løp.

 

Ja, de tjener litt mindre pr. transaksjon, men samtidig blir det flere transaksjoner totalt sett med American Express.

 

Fint om flere American Express-medlemmer her inne på forumet sender Teller en mail, hvor dere ber om at noe må gjøres for å øke antall AmEx-brukersteder i Norge.

 

AmEx/Teller kan ikke være bekjent med at Ikea f.eks. nå kutter ut AmEx. Dette er kun pga. høyere serviceavgift enn MasterCard og Visa.

 

Fint om så mange som mulig her inne ber Teller gjøre hva de kan for å få AmEx tilbake på Ikea (og så mange andre brukersteder som mulig også). Send mail til [email protected].

 

På forhånd takk for hjelpen alle sammen

Lenke til kommentar

Ja, fikk det samme svaret jeg.

 

Sendte da en ny mail, hvor jeg nok engang lurte på om de kunne gjøre noe med serviceavgiften på AmEx-transaksjoner, men denne har jeg ikke fått noe svar på enda.

 

Fint om alle her inn (særlig de som har AmEx-kort) sender Teller en mail å hører om de kan gjøre noe for at flere skal begynne å akseptere AmEx, samt få Ikea til å begynne å akseptere American Express igjen. Reduserer de serviceavgiften, vil helt sikkert flere begynne å akseptere AmEx.

 

Send mail til [email protected]

 

Takk igjen til alle medlemmer av forumet.

Lenke til kommentar

Tenker nok jeg heller skal la min frustrasjon gå ut over IKEA. Kjøpe et lass, prøve å betale med AmEx, og så blir det styr når jeg ikke får betalt. Det er tross alt IKEA som har valgt å si opp avtalen.

 

Ultra i trondheim tar heller ikke AmEx for tiden:-( Så da blir det IcaMAXI istedenfor. Sånn fungerer kapitalismen, de som gir meg det jeg vil ha får pengene mine!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...