Gå til innhold

Kredittkort — Råd om valg og bruk!


Roberto

Anbefalte innlegg

Nei.

 

Fikk en mail som tyder på at jeg har kredittkort. Diverse utdrag:

Credit card type:Visa

STEAM - RECEIPT FOR CREDIT CARD PURCHASE

Your credit card has been charged as detailed below.

 

Synes dette er meget rart. Sist jeg var innom Postbanken fikk jeg vite at de ikke ga kredittkort til ungdom.

Endret av The_Fire
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, jeg kan rapportere litt om min kortbruk siste uken.

 

 

Jeg var litt på reise, og til min store glede gik kdet fin med kort på ferjer på Vetalndet.

 

Tyspik betalte man ferjeturen med AmEx og handlet i kisoken med MasterCard.

(Fikk forvørig tilsendt Statoil MC i gull.)

Erfaringene viser også at mange små steder gjerne har flere brukersteder for kredittkort enn hva man finner i byene!

F. eks brukte jeg MC på Rema, det hadde jeg ikke ventet!

 

For AmEx sin del, så hørte jeg nå fra Teller, ganske nøyaktig EN UKE etter at jeg ble oppringt.

Stadig var der ikke noen liste over brukersteder, og jeg håper at man i fremtiden kan imøtese rask og presis service fra AmEx.

 

Hva hører du fra din kontakt, Robbie?

 

 

(Søkte om det Norwegiankortet også, håper det ikek er mye styr med det, får bare si det opp om så er tilfelle.)

Lenke til kommentar
Hei Robbie!

 

Har du fått noen tilbakemeldinger fra den nye kontakten din hos AmEx med hva han kunne komme til å tilby? Hadde han noe mer nytt å komme med når det gjelder AmEx Platinum Card i Norge? Du nevnte at du hadde noe ny info. om AmEx Platinum i et tidligere innlegg. Hva var det?

 

Har ennå ikke fått mail fra kontakten min. Hun lovte å komme tilbake til meg innen "rimelig tid" - vi får se, håper jeg får svar ila. neste uke. Må likevel nevne at mailen min med konkrete forslag bestod av over 1400 ord(!), så det kan godt tenkes at de bruker tid på å svare.

 

Nyhetene hva gjelder Platinum er relatert til International Dollar/Euro Card og hva AmEx Norge kan tilby ifm. dette.

Lenke til kommentar

Jeg har dessverre ikke hørt noe mer fra AmEx. Jeg prøvde å ringe min kontakt i dag for å purre, men hun var ikke på kontoret i dag. Får jeg ikke svar mot slutten av uken skal jeg vurdere løsningen hun skisserte for meg, et International Dollar Card m/anbefaling fra AmEx Norge.

 

Edit: Jeg har også tenkt tanken vedr. EuroCard Plat -- og tok også en telefon til dem i dag. Uheldigvis for meg (og heldigvis for AmEx) ble jeg møtt av verdens mest firkantede kundeservicemedarbeider (hun fortjener ikke tittelen konsulent) som kunne fortelle at det gjøres aldri unntak mht. aldergrensen - uansett inntekt og/eller formue samt forbruk. Jeg kommenterte videre forbruket mitt på AmEx for 2007, før hun presterer å svare frekt tilbake "ja, men du får ikke bli kunde hos oss i hvert fall", hvorpå jeg svarer "nei, med slike ansatte som deg er jeg inderlig glad for det" <klikk>. :roll:

 

Moralen er: Norske kortselskap hater profitt.

Endret av Robbiedeluxe
Lenke til kommentar
Jeg har dessverre ikke hørt noe mer fra AmEx. Jeg prøvde å ringe min kontakt i dag for å purre, men hun var ikke på kontoret i dag. Får jeg ikke svar mot slutten av uken skal jeg vurdere løsningen hun skisserte for meg, et International Dollar Card m/anbefaling fra AmEx Norge.

 

Edit: Jeg har også tenkt tanken vedr. EuroCard Plat -- og tok også en telefon til dem i dag. Uheldigvis for meg (og heldigvis for AmEx) ble jeg møtt av verdens mest firkantede kundeservicemedarbeider (hun fortjener ikke tittelen konsulent) som kunne fortelle at det gjøres aldri unntak mht. aldergrensen - uansett inntekt og/eller formue samt forbruk. Jeg kommenterte videre forbruket mitt på AmEx for 2007, før hun presterer å svare frekt tilbake "ja, men du får ikke bli kunde hos oss i hvert fall", hvorpå jeg svarer "nei, med slike ansatte som deg er jeg inderlig glad for det" <klikk>. :roll:

 

Moralen er: Norske kortselskap hater profitt.

 

På en side forstår jeg henne, og på en annen side forstår jeg deg. Men jeg hadde vel sagt at det ikke var noe galt i å søke, men om det gikk igjennom var dog en annen sak.

Lenke til kommentar

Robbie, jeg venter på å høre mer om hva din kontakt i AmEx sier!

 

 

Forøvrig frister det mer med Eurocard, men om de er mindre fleksible på sine "regler" virker det utrolig firkantet, de burde jo klare å gjenkjenne seriøse personer med plettfri betalingshistorikk........

 

jeg har brukt mest Statoil gull MAsterCard de siste dagene, fordi AmEx ikke har blitt akseptert der jeg har prøvd, dette gjelder alt fra Coop til parkeringsautomat; sistnevnte var medket med (bla.) MC od Diners, IKKE Amex; jeg prøvde det grønne, men det gikk IKKE.

 

Derfor hadde det vært greit med Eurocard, så man fikk brukt det nesten alle steder man handler.

(Jeg mailet dem, og de svarte innen absolutt rimelig tid, noe MAEx har slitt med forøvrig, og de sa at det fungerer alle steder som er merket Mastercard.)

Forøvrig er det fristende å ha "alt" forbruket på ett kort og de andre som backupløsninger, men nå er det rene kombinatorikken på gang, jeg prøver med AmEx, tar de ikke det er jeg frem med MasterCard, funker ikke det så er BankAxept stadig det mest respekterte kortet i norske varehandel.

Lenke til kommentar

Her går det sakte fremover.

 

Hadde i dag en samtale med min kontakt og er følgelig blitt invitert til et møte hos AmEx for å diskutere de konkrete punktene vi kom med. De er veldig interessert interessert i en dialog fremover med det de anser som "viktige" kunder. Vi var for øvrig totalt 9 AmEx-medlemmer som skrev under på eposten som jeg sendte noen uker tilbake -- vi snakker mao. om forbruk i millionklassen. Dette kan bli virkelig spennende, hvem skulle egentlig tro at de ville høre på oss? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...