Gå til innhold

Ny SO-6, hvorfor?


Strengere regler i "SO6" ?  

150 stemmer

  1. 1. Strengere regler i "SO6" ?

    • Ja - strengere regler
      41
    • Nei - vanlige regler
      43


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Å stå bak reglene bare fordi man har satt regler er ikke nødvendig. Finnes grenser for hvor prinsippfast man må være. Hørt om skjønn?

Hva som er spam i en tråd er avhengig av hvor på forumet tråden befinner seg, samt hva den omhandler.

Forumets kvalitet blir verre av haugevis med idiotiske spørsmål som kommer gang på gang, enn en tråd hvor folk faktisk har det gøy og sørger for et godt miljø.

Lenke til kommentar

Å bruke skjønn er greit, nå er det imidlertig ikke behov for å bruke mye skjønn for å innse at SO trådene er fylt med 95% unødvendig chatte-spam.

Ser at det ble sagt i SO6 at det skulle være strengere moderering og tettere oppfølging av forumreglene, men allerede på først side sklir det ut i den vanlige spam'en. Et diskusjonsforums skal vel være et diskusjonsforum? Ikke et spamforum? Hvorfor må folk som primært ønsker å spamme holde til her, siden det attpåtil medfører at de bryter reglene de selv har sagt seg enige i??

Lenke til kommentar
Å bruke skjønn er greit, nå er det imidlertig ikke behov for å bruke mye skjønn for å innse at SO trådene er fylt med 95% unødvendig chatte-spam.

7367403[/snapback]

Det er ikke unødvendig for alle. Og det er ikke spam for alle. Det spørs hvordan du ser på det.

 

Og kan du si hvilke regler tråden bryter?

Endret av Tomat-Ulf
Lenke til kommentar
Å bruke skjønn er greit, nå er det imidlertig ikke behov for å bruke mye skjønn for å innse at SO trådene er fylt med 95% unødvendig chatte-spam.

7367403[/snapback]

Det er ikke unødvendig for alle. Og det er ikke spam for alle. Det spørs hvordan du ser på det.

 

Og kan du si hvilke regler tråden bryter?

7367436[/snapback]

Fra forumreglene:

9. Bumping og spamming er forbudt.

https://www.diskusjon.no/index.php?act=SR&f=60

 

Fra SO6, andre(!) brukerpost:

weeeh :D SO6 :cool:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...dpost&p=7361663

Dette er ren spam, uansett hvordan man vrir på det.

Lenke til kommentar
Les de ordentlige retningslinjene, og se hva definisjonen på spam er. Her er det MYE rom for skjønn.

7367509[/snapback]

Eksempelet han kom var spam, bare innse det.

 

Om jeg går inn på Hjelp til kjøp/salg av PC-forumet, finner nok en "gaming pc 10-15k"-tråd og skriver "wee! :cool: enda en som vil ha gaming pc til 10-15k :p" så er det spam, og hvis det er spam der, er det også spam i SO, selv om det ligger i OT-baren.

Lenke til kommentar
Fra forumreglene:

9. Bumping og spamming er forbudt.

https://www.diskusjon.no/index.php?act=SR&f=60

 

Fra SO6, andre(!) brukerpost:

weeeh :D SO6 :cool:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...dpost&p=7361663

Dette er ren spam, uansett hvordan man vrir på det.

7367504[/snapback]

Ja, det kan defineres som spam, men det er ikke bare sånt i hele tråden. Det er faktisk diskusjoner ol. der også.

 

Det er vel ikke noen grunn til å stenge SO det?

Lenke til kommentar
Ja, det kan defineres som spam, men det er ikke bare sånt i hele tråden. Det er faktisk diskusjoner ol. der også.

 

Det er vel ikke noen grunn til å stenge SO det?

7367549[/snapback]

Sier ikke nødvendigvis at SO bør fjernes. Det jeg først og fremst etterlyser er en offisiell uttalelse på dette og forumets holdning til spamming. Om spam skal være tillatt i OT delen av forumet så bør dette gjenspeiles tydelig i forumreglene slik at man vet hva man har å forholde seg til, samt at man unngår en hel kategori full av regel-brytere(dersom holdningen der pr. idag er at ingen gidder å håndheve reglene likevel).

Endret av Vice
Lenke til kommentar
Det er faktisk diskusjoner ol. der også.

7367549[/snapback]

Nja.

 

Jeg var veldig aktiv i SO5, i hvert fall den halvdelen av tiden den var åpen, og noen få gode diskusjoner var (kun midt på natten vel og merke, etter at utallige "god natt"-meldinger var unnagjort), men i slutten av trådens levetid var det nesten ikke en eneste en. Nesten alle forsøk på å få igang en diskusjon ble straks omringet av dusinvis av "jeg skal skolen i morgen =((("- og jeg "jeg er trøtt"-medinger. Og hvis en diskusjon først kom igang ble vi raskt møtt av rasende protester; "vorfor krangler dere?? vær litt glad a! koz og klemzZZ!"

Lenke til kommentar
Så lenge ting ligger i SO og ikke i andre tråder hvor det ikke hører hjemme, så anses det ikke som spam, siden den svarer til reglene i første post.

 

Jeg mener at SO hjelper til å holde forumet ryddigere. Det gjør at folk slipper å opprette en tråd for små emner som kan diskuteres i SO.

7367039[/snapback]

Problemet er at SO ikke bidrar til noen meningsfylte diskusjoner. Det er bare mange tilfeldige utrop fra forskjellige brukere. Sist jeg sjekket hadde vi noe som som het IRC som passer utmerket til akkurat det.

Lenke til kommentar
Jeg var veldig aktiv i SO5, i hvert fall den halvdelen av tiden den var åpen, og noen få gode diskusjoner var (kun midt på natten vel og merke, etter at utallige "god natt"-meldinger var unnagjort), men i slutten av trådens levetid var det nesten ikke en eneste en. Nesten alle forsøk på å få igang en diskusjon ble straks omringet av dusinvis av "jeg skal skolen i morgen =((("- og jeg "jeg er trøtt"-medinger. Og hvis en diskusjon først kom igang ble vi raskt møtt av rasende protester; "vorfor krangler dere?? vær litt glad a! koz og klemzZZ!"

7367590[/snapback]

Korrekt. Jeg står for at moderatorer sletter sånne innlegg som ikke er ment til andre.

 

Og irc kan du dra på selv Lars.

Lenke til kommentar
Spamming er IKKE, jeg gjentar IKKE lov og vil bli straffet. Denne regelen vil bli håndhevet mye strengere enn tidligere

 

Hva av dette er ikke spam?

 

Første post! Hah!

 

Heisann alle sammen.

7361660[/snapback]

weeeh :D SO6  :cool:

7361663[/snapback]

Endelig :)

 

You made my day...

7361665[/snapback]

:hmm: Skal jeg være glad nå?

7361666[/snapback]

Min første post i SO, gratuler meg!

7361668[/snapback]

Siste-Ordet 6 :w00t:

7361696[/snapback]

Yay, første side?  :innocent:

 

Edit: Jada. :D

7361697[/snapback]

Lenke til kommentar

Ja, ok nå er det 50/50. Ja + Ja = Nei

 

EDIT: Hva er vitsen med å ha et avstemningsalternativ som "Ja, vanlige regler"? Var det ikke en grunn til at den ble stengt da?

 

Synes moderatorene burde sev fatte at det burde være strengere, de hadde ikke stengt den viss ikke. Det er en grunn til at vi har dere... :hrm:

Endret av Gaston
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...