Gå til innhold

Ny SO-6, hvorfor?


Strengere regler i "SO6" ?  

150 stemmer

  1. 1. Strengere regler i "SO6" ?

    • Ja - strengere regler
      41
    • Nei - vanlige regler
      43


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kan man både bli kvitt all spammingen på forumet, samtidig som spammerene får utløp for sin lyst til å spamme?

7340841[/snapback]

Det er jo kjempeenkelt. Spammere fortjener ikke "livets rett" på diskusjon.no.

7341404[/snapback]

Enig der :D

 

Unnskyldningen "man spammer mindre i resten av forumet hvis man har SO" er jo helt bak mål. De får det til å virke som om spamming er et behov som man må tilfredstille og hvis det ikke blir gjort i SO går det ut over resten av forumet. Har man ingenting å tilføre forumet utenom spam, så kan man henge et annet sted.

 

Hele SO er jo bare full av "Jeg skal på trening", "Huff...prøve i norsk i morgen" og masse flørting (hvis man kan kalle det at 15 nerder flokker seg rundt de stakkars 2-3 jentene som henger der for flørting). Kan man ikke ta slike ting på MSN?

 

Tidligere var jo SO et sted man kunne ha en god diskusjon, mer som "Webkafeen", "Backstage" og gitar; bass og tromme-tråden er i dag.

 

:ph34r:

Endret av EvenT
Lenke til kommentar
Hva med å faktisk lese gjennom tråden selv framfor å plage andre med sånne unødvendigheter?

 

Hva med at jeg startet tråden å har vært med fra begynnelsen? Hold deg til tema og svar heller på spørsmålet mitt.

 

 

 

EvenT: Jeg er fullstendig enig med deg. SO bør være en tråd man kan diskutere ting i og ikke en chatte-tråd. Hvis man klarer å opprettholde det så blir det ikke noe problemer med småposter som kommer i ny og ne. I så fall kan moderator slette de og gi advarsel ved gjentagelse som ble nevnt her.

Lenke til kommentar
Hva med at jeg startet tråden å har vært med fra begynnelsen? Hold deg til tema og svar heller på spørsmålet mitt.

7346420[/snapback]

Jeg ga et svar som kan gi incentiv til å være selv-preventiv. Men ja, slike unødvendige innlegg kan først slettes og deretter kan det bli gitt advarsel til brukeren ved gjentatte brudd, som tidligere nevnt.

Lenke til kommentar
La oss for all del ikke bruke Backstage som utgangspunkt hvordan SO bør være. :p

7346392[/snapback]

Ok, den var kanskje litt drøy :xmas:

 

________

 

Det spørs jo også om moderatorene gidder å være barnevakt 24/7 i SO. Slik det er nå (eller slik det var rettere sagt) så måtte jo stadig moderatorer innom å ordne opp når folk kranglet om det heter "hade" eller "ha det", og andre livsviktige diskusjoner som til slutt endte opp i flaming og personhets.

Endret av EvenT
Lenke til kommentar
Med det samme man fjernet SO burde man kanskje fjernet tråder som dette også. Hvis ikke blir det som å pusse opp kjelleren når huset brenner. Eller noe sånn...

7346955[/snapback]

 

Uenig, det er en tråd som tar for seg et spesifikt emne, nemlig et dataspill. Det er også ganske bra kvalitet på tråden, og den minker antall tråder på wow-forumet. I denne tråden spør folk om f.eks. quests de ikke får til. Ser for meg wow-forumet dekket av tråder: "trenger hjelp!!111"

Lenke til kommentar
Med det samme man fjernet SO burde man kanskje fjernet tråder som dette også. Hvis ikke blir det som å pusse opp kjelleren når huset brenner. Eller noe sånn...

7346955[/snapback]

Eller ikke. Det er en tråd som kun omhandler et tema, og som folk kan bruke til å spørre om hjelp hvis det er snakk om små, enkle spørsmål som ikke fortjener en egen tråd. Man kan også bruke den til å komme med diverse tips og triks man oppdaget. Om den gjør seg så godt i "Annet"-kategorien er jeg derimot ikke så sikker på.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...