Gå til innhold

Ny SO-6, hvorfor?


Strengere regler i "SO6" ?  

150 stemmer

  1. 1. Strengere regler i "SO6" ?

    • Ja - strengere regler
      41
    • Nei - vanlige regler
      43


Anbefalte innlegg

Det som ellers ser på som spam er ikke nødvendigvis spam i SO, en må ha litt slakkere regler for hva som er lov der i forhold til resten av horumet, men reglene er litt for slakke nå. Det er vel fordi ting skjer så fort at moderatorene ikke rekker over alt

7340128[/snapback]

Jeg er sliten. :(
Da drar jeg hjem, så rekker jeg trening i dag.
hva skjer her a?
Nå skal jeg ha medieteori.

 

Dette er spam, uansett hvor på forumet det er. Vil vi vite hva slags fag du skal ha nå? Vil vi vite når noen drar hjem ifra hvor de nå enn er?

Endret av Skarstad
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så det store spørsmålet, blir SO forbedret av å stenges?

7340100[/snapback]

Niks, men tråden trenger strengere moderering. Det blir ikke slått ned på det vi eller ser på som spam fordi "det er SO".

7340113[/snapback]

Absolutt enig.

 

Moderatorer burde bare slette innlegg som:

Nam! Fiskepinner var godt til middag

 

Men de mener visst ingen gidder det...

Lenke til kommentar
Kan du si hvorfor du vil ha SO fra forumet annet enn at den er fylt med idioter?

7340392[/snapback]

Den er A)meningsløs og B)en katalysator for dårlige brukere

 

Som mange har sagt her så tar den vekk en del spam ellers på forumet og det er vel bra? :)

7340597[/snapback]

Nei, spam skal ikke forekomme i noen tråder. Den eneste måten å bli kvitt spam på er å kaste ut de som spammer.

Lenke til kommentar

En irc-kanal er da mye mer passende til prat enn det en forumtråd er? For SO-trådene har jo alltid i praksis vært "chatte"-tråder der folk har pratet om løst og fast. Fordelen med en irc-kanal er jo at man ser nye innlegg med en gang. I en forumtråd må man jo sitte å trykke oppdater hele tiden. Dessuten ser man jo ikke tråden mens man skriver innlegget sitt. Dermed vil man misse mange nye innlegg.

 

Jeg synes dette er grunn nok til at SO burde kunne holdes til en irc-server og ikke på forumet. Langt mer praktisk, for brukerene hvertfall. Moderering på irc er ikke livsnødvendig da innlegg "forsvinner" etter at man forlater kanalen.

 

Foruten dette er SO-trådene et direkte brudd på retningslinjene slik de fungerer nå. Som så mange argumenterer med er jo So-trådene et sted for å samle opp all spammen så man slipper spam i alle de andre trådene på forumet. Jeg trodde spaming var forbudt som gitt av retningslinjene. Da synes jeg det er temmelig merkelig at dere til stadig lar disse trådene skli ut og fungere som rene spam-kanaler.

 

Dersom moderatorene og administratorene greier å holde en ny SO-tråd fri for spam i den grad det er mulig ville en slik tråd vært ypperlig. Det virker dog som om politikken på dette feltet er at man ikke skal skremme vekk brukere. Dermed tillates mye spam, kun for å holde på brukere man i første omgang ikke ønsker. Det er jo klart at hardware-nettverket ønsker å holde på brukerene da de tross alt får penger for reklame i forhold til besøkstall. Kanskje kommer da penger før et forum fri for spammere?

 

Så finnes det en løsning på problemet som tilfredstiller begge parter i denne saken? Kan man både bli kvitt all spammingen på forumet, samtidig som spammerene får utløp for sin lyst til å spamme? Jeg ser ingen veldig god løsning på dette. En middels løsning ville som før sagt være å opprette en egen irc-kanal for chatting, en SO-kanal. Dette ville dra mye av spammen vekk fra forumet.

 

Nå vet jeg av erfaring at å klage slike saker til forumstyret er ganske håpløst. Man får gjerne et svar, men man blir som regel aldri tilfredse med svaret. Om de da tar seg tid til å svare. Jeg forstår at de har det travelt, og det står respekt av at de greier å drive dette store forumet. Alikevel retter jeg kritikk mot dem anngående denne saken. Jeg håper man kan finne en løsning der retningslinjene faktisk er gjeldende, og at tråder som SO-tråder og andre spam-tråder i Off-Topic slettes.

 

Vennlig Hilsen,

 

Snorre :)

Lenke til kommentar

Jeg er forsåvidt enig med deg i det Lars. Så har det seg desverre slik at forumstyret har en lei tendens til å ville ta vare på antall brukere koste hva det koste vil, nesten. Jeg betviler selvsagt det systematiske bruddet på retningslinjene, der spammere for lov til å bli her til tross for at de bryter retningslinjene mangfoldige ganger.

 

Noen ganger virker det som om egne lover og regler gjelder Off-Topic, og for alt jeg vet stemmer dette. Brukere her har en lei tendens til å tro at de er satt over moderatorene, og respekterer i liten grad retningslinjene de godtok når de registrerte seg. Administratorene vil som sagt ikke hive dem ut. Igjen sitter man med det kjedelige dilemma. Spammere og regelbrytere som ikke fortjener å være på forumet får lov til å bli, og vi andre må finne oss i alksens spam og annet drit.

 

Det er rent så jeg er fristet til å hijacke min fars (TWFA) account og banne dem alle sammen. Bli kvitt avskummet og la oss ordentlige brukere få nyte forumet slik det er ment å være!

Lenke til kommentar
Nei, spam skal ikke forekomme i noen tråder. Den eneste måten å bli kvitt spam på er å kaste ut de som spammer.

7340775[/snapback]

 

Hvorfor ikke? Ser ikke problemet med spam i en tråd jeg. :)

 

Dessuten tror jeg ikke det er mulig med et spam-løst forum. HVertfall ikke med dagens retningslinjer og moderator-antall, og det er en anen diskusjon.

Endret av MagnusW
Lenke til kommentar
Nei, spam skal ikke forekomme i noen tråder. Den eneste måten å bli kvitt spam på er å kaste ut de som spammer.

7340775[/snapback]

 

Hvorfor ikke? Ser ikke problemet med spam i en tråd jeg. :)

7341450[/snapback]

 

Det var en litt artig bemerkning...

Siden du ikke ser noe negativt med spam i en tråd, kanskje du vet om noe positivt med spam i en tråd ?

 

Dessuten tror jeg ikke det er mulig med et spam-løst forum. Hvertfall ikke med dagens retningslinjer og moderator-antall, og det er en anen diskusjon.

7341450[/snapback]

Dagens retningslinjer sier dette:

 

#10:

Blant andre ting regnes f. eks tre eller flere like tråder/innlegg som uønsket innhold (heretter referert til som "spam"), og kan føre til advarsler eller midlertidig/permanent utestengelse. Brukere som deltar i slike tråder kan straffes på lik linje med trådstarter. Ulovlig bumping er heller ikke tillatt og kan bli straffet på samme måte som spam

Korte, unødvendige innlegg kun egnet til å øke brukerens antall poster regnes som spam, og kan straffes deretter. Det samme gjelder unødvendig/overdrevet bruk av smiles, eller innlegg som ikke inneholder annet enn smiley's.

Er ikke denne klar nok ?

 

Synes også SO-trådene burde bli en irc-kanal.

Har sett på andre forum der de har en knapp som gjør at irc-programmer starter opp og du joiner den kanalen som linken viser til.

Dette må da være bedre for de som nå henger i SO da en slipper å sitte å trykke på F5 hele tiden.

Lenke til kommentar
Kan man både bli kvitt all spammingen på forumet, samtidig som spammerene får utløp for sin lyst til å spamme?

7340841[/snapback]

Det er jo kjempeenkelt. Spammere fortjener ikke "livets rett" på diskusjon.no.

7341404[/snapback]

Enig. Om de spammer utenfor OT-baren. Jeg skjønner godt den dobbeltmoralen med at det ikke er lov med spam på forumet og at det har vært en del av det i SO. Men det kan jo løses.

 

Før het det jo "Søppel", og det navnet har det mer og mer fortjent å få igjen.

 

Jeg er for at OT kvaliteten i OT skal bli bedre, og at modereringenen på pur spam som ikke underholder andre enn deg selv skal bli strengere

 

 

Og det med irc-kanal har visst seg før at ikke har fungert. Man har jo kanalen for de mer eller mindre tvilsomme old skool gutta som fungerer i tålig grad, men der kommer det aldri nye mennesker.

Det jeg fortrekker med forum fremfor chat er at man kan skrive mer gjennomført og at man har mer tid på hva man gjør.

Lenke til kommentar
Og det med irc-kanal har visst seg før at ikke har fungert. Man har jo kanalen for de mer eller mindre tvilsomme old skool gutta som fungerer i tålig grad, men der kommer det aldri nye mennesker.

7341601[/snapback]

Ut ufra det jeg har sett av den kanalen så er den vel ikke beregnet på alle de brukerne som henger i OT-baren nå for tiden. Det er vel heller en lukket klubb for enkelte utvalgte individer.

 

Alt som skal til er en sticky i OT-baren med instrukser til hvordan man skal koble opp til #SisteOrdet på server "et eller annet".

Lenke til kommentar
Det er ingenting som heter kvalitetsspam. Spam hører hjemme på Smart Club, ikke på et forum.

7344024[/snapback]

 

Veldig fornøyd med at du vet at spam også er mat, eller? Du har gjentatt det opptil flere ganger i denne tråden.

 

 

Uansett, Ozelot: Det dere ser på som spam, f.eks. "hva skjer a?", er ikke akuratt den verste formen for spam og burde være lov i en tråd som SO.

Endret av MagnusW
Lenke til kommentar
Uansett, Ozelot: Det dere ser på som spam, f.eks. "hva skjer a?", er ikke akuratt den verste formen for spam og burde være lov i en tråd som SO.

7344090[/snapback]

Nei, det burde det ikke. Det bidrar ikke til tråden og irriterer alle som leser det. Hvis man lurer på hva som skjer kan man bare lese de foregående postene.

Det eneste SO er nå, er en tråd for alle som ikke har noe å si, men likevel vil ha høyere postcount.

Endret av Skarstad
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...