Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Knullekompiser. Erfaringer søkes


Gjest knullekompisen

Anbefalte innlegg

Gjest knullekompisen

Jeg har en god vennine. Vi er begge single for tiden. Jeg har ikke følelser for henne. Ikke utover at jeg liker å ha henne som en venn.

Problemstillingen er som følger:

Vi har ved flere anledninger "havna i senga". Er det noen som har noen erfaringer med slike situasjoner?

Går det ann å bare være venner og likevel ha sex i ny og ne? Hva med sjalusi? hva skjer for eksempel hvis en av oss får oss kjæreste? Vil ikke ødelegge vennskapet, men må jo innrømme at en venn i nøden som kan hjelpe deg å lette på presset kan være kjekt å ha...

Hva tror dere? Er dette dømt til å gå til helvete eller kan det gå bra?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har både venner som får det til å funke, venner som tror det funker, men klager som faen hele tiden, og venner som har ødelagt alt pga det. Så du må nok se an situasjonen litt selv. Jeg ville ikke gamblet på at det funker.

 

Personlig satser jeg heller på one night stands isteden for å ødelegge vennskap.

Lenke til kommentar

Enig med de to over.

Hadde sex med eksen i over ett halvt år etter at vi slo opp. Bruddet var noe vi var enige om, men det jeg ikke visste var at han egentlig angret seg, og ville fortsette å ha sex fordi han savnet meg så fryktelig. Alt kom for en dag når jeg brøt "forholdet" og fikk ny kjæreste.

 

Senere, når jeg ble singel igjen, startet det hele på ny og varte i overkant av ett år, men da var ingen av oss følelsesmessig involvert...tror jeg da...kan jo aldri vite. Blir liksom aldri helt ferdig med sin første store kjærelighet.

 

Kanskje litt vanskelig å sammenlikne siden min var eksen, men jeg tror det kommer helt ann på. For noen funker det supert, for andre ikke i det heletatt.

 

En ting som kan være greit å tenke over er: ville jeg/hun blitt misunnelig hvis hun/jeg hadde hatt sex med andre? Hvis det utvikler seg til at man får eierforhold til hverandre kan det by på problemer når den ene er ute og treffer nye folk. Selv om man ikke er forpliktet til hverandre på noen måte.

Skal det fungere med knullekompiser må begge to ha samme innstilling til det, være enige om "opplegget" og føle/ikke føle det samme for hverandre. Tror jeg da...bare min teori. En annen ting: dere bør faktisk være voksne nok til å snakke om det, og avgjøre hva slags opplegg dere skal ha hvis dere skal begynne med noe sånt. Ellers går det dårlig...

 

Prinsessen

Lenke til kommentar

Kommer an på hvor kynisk du evner å være. Noen blir lett følelsesmessig involvert, andre er mer "kalde". Er begge ganske kalde, og klarer å se sex som et totalt separat gode uten å blande inn andre aspekter fra et forhold vil det funke fint.

Er den ene av den emosjonelle typen går det fort galt.

 

Jeg er ganske "kald" og "tung-forelsket" selv, så jeg kunne nok klart det. Et usikkert aspekt er derimot den andre parten, selv om h*n mener h*n kan klare det, vet man ikke alltid før man har prøvd.

Man skal være ganske bevisst sitt eget følelsesmønster for å gå inn i noe slikt.

Just my two cents.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Det begynner bra, og så blir den ene forelsket, eller så finner en seg en "skikkelig" kjæreste og så blir det slutt på sexen. Uansett hvordan det slutter blir det kjipt. Hjelper ikke å snakke om at "vi skal ikke få følelser for hverandre og hvis noen får det slutter vi." Hvem har egentlig lyst å slutte å ha sex med en de er forelsket i? Svært få. Derfor blir ingenting sagt og plutselig går man på en smell.

Lenke til kommentar

Skal du ha en fuckfriend bør det være en person som ikke er i din nærmeste vennekrets. Og det bør kun være en person som du kun har sex med, og ikke gjør noe annet. Hvis du følger disse enkle "reglene" så bør det gå bra, vil ikke anbefale å gjøre det til en vane å ha sex med nære og god venner, pleier å slå feil.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt det slik med to personer. (ikke sammtidig da:P) Begge startet som en av mine beste venner. Og det utviklet seg følelser begge gangene.

 

Med den første endte jeg opp med å få et slag i tryne. Hun dompet meg tilforhold for en annen. var ikke så kult. Vi har ikke noe kontakt den dag i dag. Vennskapet vårt røk der.

 

Når det gjelder den andre personen, så utviklet det seg følelser der også, men denne gangen var dem gjensidige. Vi har fortsatt et forhold (4 år), med hus, hund og hele pakken.

 

Det kan svinge begge veier, det har jeg erfart. Nå har jeg vært heldig den siste gangen, men det var en stor risk vi tok. Det kunne lett ødelagt vennskapet vårt dette også.

Lenke til kommentar

For noen år tilbake møtte jeg ei jente på fest og flørtinga tiltok ganske kraftig utover kvelden og til slutt endte det som det ofte gjør (i ei seng bak ei låst dør :p ). Kjente overhodet ikke dama, men telefonnummer ble nå utveksla og vi gjentok bedriften i ny og ne over en periode på noen måneder. Med andre ord; et reint seksuelt forhold. Vi var vel begge igrunn inneforstått med hva greia gikk ut på, så da ho fant seg type etterhvert hadde jeg ingen problemer med det.

 

Jeg tror hovedårsaken til at overnevnte gikk såpass bra, var at vi ikke var perlevenner i utgangspunktet og heller ikke kom for dypt under huden på hverandre (no pun intended). Skal ikke uttale meg om åssen det hadde gått dersom ho hadde vært ei god venninne fra før av.

 

Jeg har også havna til sengs med venninner av og til, men det har vært såpass gode venninner at vennskapet har forblitt uberørt av det. En faktor kan jo selvfølgelig være at det ikke har vært på regelmessig basis.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...