Gå til innhold

"The simpsons movie" - mens vi venter..


Aalton

Hva forventer du av denne filmen?  

442 stemmer

  1. 1. Hva forventer du av denne filmen?

    • Veldig mye
      316
    • Ikke så mye
      62
    • Har ingen forventninger
      49
    • Har ikke sett på simpsons
      10
    • Hva er "the simpsons" ?
      5


Anbefalte innlegg

Hvem fortjener å hete Springfield?

En real Simpsons-kopi

14 amerikanske byer kjemper en hard kamp om å bli Homer Simpsons offisielle hjemby.

 

Springfield er absolutt ikke noe uvanlig navn i USA, men for de aller fleste forbindes nok bynavnet automatisk med Homer Simpson og resten av gjengen Matt Groenig skapte i 1989.

 

Får arrangere premieren

 

Serien om Homer, Marge, Lisa, Bart og Maggie har blitt en enorm suksess, har vunnet utallige priser, og har også fått sin egen stjerne på Hollywoods «Walk of Fame». I tillegg er det nå blitt laget en spillefilm om den dysfunksjonelle familien, som har premiere 26. juli i USA.

 

Nå har blant annet filmselskapet bak filmen «The Simpsons Movie» lyst ut en konkurranse, hvor 14 av de byene som faktisk heter Springfield kjemper om å bli familiens offisielle hjemby.

 

Byen publikum kårer som vinner av konkurransen får arrangere verdenspremieren av filmen som fans har ventet i mange år på, melder Splash News.

 

Mr. Burns?

 

En av favorittene til å stikke av med seieren er Springfield i Illinois. Årsaken til det er at byen både har en skole som likner uvanlig mye på skolen Lisa og Bart går på, og i tillegg har byen en kraftstasjon lik den Homer jobber på. Og som om ikke det var nok, er sjefen på kraftstasjonen skremmende lik Mr. Burns, Homers sjef.

 

- Det er hårfestet... Jeg tror jeg har litt mer hår, men det er veldig likt, ja, innrømmer den hvithårede Todd Renfrew som driver kraftstasjonen muntert.

 

Byen i Illinois har til og med en naboby som heter Shelbyville, akkurat som i Groenigs serie.

 

- Vi føler at Springfield har veldig mange snodige likheter, sier Tim Farley, turistsjef i Springfield Illinois.

 

- Flest kjendiser

 

Men, mange av beboerne i rivalbyen i Origon mener de har rett til å kalle seg den ekte Springfield, fordi Groening som skapte serien er fra staten. Samtidig mener innbyggerne i Springfield i New Jersey at de ligger best an hvis man ser på hvor mange kjendiser som bor i byen, blant annet Jack Nicholson, Jon Bon Jovi og Bruce Springsteen.

 

Alle byer som heter Springfield i USA ble invitert til å delta i konkurransen, hvor de sendte inn en 3-5 minutters video hvor de viser frem byen sin. Men, ikke alle synes det er morsomt å bli forbundet med byen fra serien.

 

Springfield i Minnesota takket nemlig nei til å delta i konkurransen, fordi de mener de ikke er en like dysfunksjonell by som byen i serien. Vinneren av konkurransen offentliggjøres 10. juli.

I Springfield i Vermont og i Massachussets, skal folk til og med ha begynt å farge håret blått for å vinne kåringen.

Endret av Feltherre
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må nok få frem at jeg forventer en god del av denne filmen, selv om jeg egentlig vet at jeg ikke burde det, i og med at den kanskje skal dubbes på norsk også. Tror kanskje det er en del folk som kommer til å syns at filmen kommer til å bli litt lang, og kanskje litt for mye humor i forhold til det man er vant til å se i de vanlige episodene.

Lenke til kommentar
For Oslofolk kan jeg minne om følgende:

 

The Simpsons Movie:  Salgstart:

16.07.07 00:01

9065254[/snapback]

Dette er via nettet altså?

9065306[/snapback]

 

Åh, det er så ufattelig deilig å se en konkret dato for billettsalg :dribble:

Selv om det ikke gjelder meg, bergenseren som jeg er :ohmy:

Noen som vet når BergenKino starter sitt salg?

Endret av madsmaurstad_no
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...