Gå til innhold

"The simpsons movie" - mens vi venter..


Aalton

Hva forventer du av denne filmen?  

442 stemmer

  1. 1. Hva forventer du av denne filmen?

    • Veldig mye
      316
    • Ikke så mye
      62
    • Har ingen forventninger
      49
    • Har ikke sett på simpsons
      10
    • Hva er "the simpsons" ?
      5


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De dubber jo filmen for de som ikke kan engelsk, altså unger på 8-10 år. Siden Simpsons har sluttet å være "voldelig" og "skummelt" så er aldersgrensen ganske lav.

 

De som faktisk kan engelsk ser jo selvsagt se orginalen, ingen vits å irritere seg over at filmen blir dubbet, det er jo for de som ikke hadde sett filmen ellers.

Lenke til kommentar
De dubber jo filmen for de som ikke kan engelsk, altså unger på 8-10 år. Siden Simpsons har sluttet å være "voldelig" og "skummelt" så er aldersgrensen ganske lav.

8978448[/snapback]

"Sluttet"? Var de noen gang det?

 

Vel, jeg må bare si at jeg håper så inderlig at filmen blir mer som sesong 6, 7 og 8 (kremen av de beste sesongene.. Genial skriving i sesong 2-9, men disse er virkelig spesielle), enn f.eks sesong 14 og 15.. Jeg tviler på at det skjer, men det er lov å håpe :) Det burde kanskje ha kommet en film mellom sesong 6 og 7 for et utrolig bra resultat, men nå har de på en annen side hatt virkelig god tid med manus og animasjon. Animatørene har brukt det største falgepalettet noen gang i Simpsons (og for den saks skyld moderne animasjon, tror jeg) historie, så jeg tror vi kan vente oss litt spennende og bra fargebruk i denne filmen.

 

Har store forventninger, men er redd for at det bare blir en hel hau sub-plots med nye familier, reising verden over osv.. Forventer mye, men klar for skuffelse :)

Lenke til kommentar

Kommer helt sikker til å bli dubbet for de små, men den kommer nok i de fleste tilfeller å bli sendt med den orginale gjengen for glede for store og små...

 

Men blir den dubbet så ender vi sikkert opp med Harald Mæle som Homer og Eldar Vågan som Bart...

Lenke til kommentar

Den eneste velykkede dubbingen av tegnefilmen jeg kan tenke meg er vel Istid, men det var vel bare på grunn av Dagfinn. Løvenes konge var jo også grei. Men jeg ser ikke helt poenget av å dubbe Simpsons. Om ungene har sett serien på tv3, må de da vel klare å se filmen tekstet på kino og..

Lenke til kommentar

Stemmeskuespillerene som jobber i the Simpsons (spesielt Dan, Julie, Yardley, Nancy, Hank, Harry og Pamela) er ekstremt dyktige.. Ingen tvil om det.. Og noen andre enn dem kan ikke bli bra. Har sett endel Simpsons episoder på japansk, kinesisk, fransk, italiensk og mange andre språk.. Alt jeg kan si er at noe annet enn Dan som Homer (og tusen andre :p), Julie som Marge (o Patty og Selma) osv. er horribelt. Rett og slett horribelt.. For dere som har sesong-DVD'ene, se litt rundt der, det ligger mange forskjellige språk der :p

 

Tenkte jeg skulle se på den dubba versjonen bare for moro skyld, men tror ikke at jeg betaler 80 kr for det. Til og med ikke søsteren min, som er storfan av dubba-versjoner av både ditt og datt skal se den med dubbing. Med tanken på alle de timene en animasjons-avdeling har jobbet med lip-sync synes jeg synd på dem.. I og med at alt blir kastet bort, liksom :p

 

Men på en annen side gjør det meg ingenting at de dubber det.. Er bare det at uansett hvem som gir stemmene så er de originale best :)

Endret av Haakon*
Lenke til kommentar
jeg vurderer å kiddnappe alle skuespillere i norge og sette dem på en uthult oljetanker og ikke la dem komme i land før simpsons er fedig på kino.

 

eventuelt bare senke den og bli kvitt alle sammen en gang for alle

8982543[/snapback]

 

Nei fy faen, ikke gjør det a.

Lenke til kommentar
7-Eleven blir til Kwik-E-Mart!

 

http://simpsonskwikemart.blogspot.com/

 

Snakk om promotering...

8990432[/snapback]

 

Kunne gjerne tenkt meg å besøke en av de butikkene :) Men en smule overdrevet er det. Filmen kommer vel til å få kjempehøye besøkstall på kinoene uansett samtidig som den garantert kommer på toppen på piratebay osv.

Personlig skal jeg se den på kino og kjøpe dvden, bare så det er sagt :dremel:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...