Gå til innhold

TEST: Asus GeForce 8800 GTX


Anbefalte innlegg

Er det slik at vi MÅ kjøpe windows vista for å få spille ny spill?

Det er mindre effektforbruk enn de to andre kortene, hvorfor skal det da ha 2 x6 pins kontakter?

 

Vill også dx10 forbedre støtten til SLI og Crossfire?

7255910[/snapback]

 

Grunnen til 2x6pins er fordi 1 port bare er godkjent for 75w :)

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Må man ha kontakt til begge disse 6pins kontaktene på kortet?

Noen som evt. om det går an å få kjøpt overgang?

 

Er nemlig usikker på om Hiper 580 watt har to slike, må nesten sjekke..

7545148[/snapback]

 

Har samme PSU og den har det. Bare ikke fast. Er en fast og så skal det ha fulgt med en overgang (2x vanlig molex over til 6-pins PCIe overgang, fulgte med på min). Men sørg for at de 2 molex kontaktene kommer fra en egen 12V kanal slik at den kanalen ikke blir brent opp av for mye strøm. (sjekk i manualen... står oversikt over hvilken kanaler i PSU og hvor mye Ampere som er i hver. 8800GTX trenger 30A totalt.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Vurderer sterkt å kjøpe dette kortet nå...Men er usikker på om CPU`en min kommer til å kutte for mye ned på ytelsen

 

Jeg har en Athlon 64 X2 4400+ CPU

 

Noen tips?

7723611[/snapback]

 

 

Vel, vis du ikke skal klokke så er det ikke mye å hente.

 

Hadde før et X2 4400 prossesor, PC3200 minnebrikker og et A8N-premium kort

å da fikk jeg eks 9000 i 3dmark 06. Det første jeg merket var at selv om jeg klokket skjermkortet (650/2000) så ga det ingen forandring på scoren så da viste jeg at alerede før jeg klokket skjermkortet at systemet ikke ville gi mer.

 

Eg fikk min 4400 opp til 2.7 å da endte jeg på rundt 9200 poeng i 3dmark, mens med mitt nåverende system som du ser i signaturen min er det annerledes. Men så var det jo om det er verdt å bytte ut HK, CPU og Minnebrikker for å få disse siste 4000 poengene.

 

Opp til deg..

Lenke til kommentar
Vurderer sterkt å kjøpe dette kortet nå...Men er usikker på om CPU`en min kommer til å kutte for mye ned på ytelsen

 

Jeg har en Athlon 64 X2 4400+ CPU

7723611[/snapback]

CPU begrenser kun i lave oppløsninger, men der er ofte ytelsen god nok fra før av.

 

Knekkpunktet for når CPU-begresning går over til GPU-begrensning varierer fra spill til spill. Hvilke(t) spill er det du vil øke ytelsen i med oppgraderingen?

 

NB: Husk at 3DMark kun måler ytelsen til seg selv og ikke ytelse i reelle spill.

Lenke til kommentar
Vurderer sterkt å kjøpe dette kortet nå...Men er usikker på om CPU`en min kommer til å kutte for mye ned på ytelsen

 

Jeg har en Athlon 64 X2 4400+ CPU

7723611[/snapback]

CPU begrenser kun i lave oppløsninger, men der er ofte ytelsen god nok fra før av.

 

Knekkpunktet for når CPU-begresning går over til GPU-begrensning varierer fra spill til spill. Hvilke(t) spill er det du vil øke ytelsen i med oppgraderingen?

 

NB: Husk at 3DMark kun måler ytelsen til seg selv og ikke ytelse i reelle spill.

7724989[/snapback]

 

 

Sant det, men nå ga jeg kun han et eks siden han tenkte å oppgradere ifra AMD

og sikkert til Core 2 Duo.

 

At 3Dmark kun måker ytelsen til seg selv er vel forsåvidt rett men jeg mener

at jo høyere score du får her, jo bedre PC har du til dagens spill.

Lenke til kommentar
At 3Dmark kun måker ytelsen til seg selv er vel forsåvidt rett men jeg mener at jo høyere score du får her, jo bedre PC har du til dagens spill.

7726683[/snapback]

Problemet er at det ikke er noen direkte sammenheng.

Hvis man f.eks gjør oppgradering av komponent X så kan f.eks 3DMark finne på å vise 10% økning i resultatet mens et spill yter kanskje 30% bedre, et annet spill får ingen økning, og et tredje får et ytelsetap på 10%. Hvilken oppgradering som lønner seg for de ulike spillene kommer altså an på hvilket spill man tester og ikke hva 3DMark-resultatet blir. Høyere tall er ikke nødvendigvis bedre i alle situasjoner og X% høyere tall gir skjeldent X% bedre ytelse i et gitt spill.

 

Det blir litt som å måle lengden på tømmerstokker i antall fot, manuellt med foten. En tømmerstokk på 30 fot (din fot) behøver ikke være kortere enn en på 35 fot (din lillesøsters fot).

Lenke til kommentar

Nettopp, og det er denne oppfatningen jeg selv ofte prøver å påpeke overfor folk.

 

Selv gikk jeg fra et 6800GT@Ultra til et X1950 Pro. 3Dmark06 viste en økning på 60% (fra rundt 2500 til 4000 poeng), og 05 kun økte med rundt 32%. F.E.A.R viste en økning på 50%, mens Oblivion viste over en dobling i ytelse, videre så viste Doom 3kun rundt 30% økning. (sistnevnte kjører jo også på OpenGL-motor, 3Dmark er en Direct3D-applikasjon).

 

Man kan rett og slett ikke bruke 3DMark som en alfa og omega når det gjelder 3D-ytelse, og håper flere innser det.

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
For alle oss andre burde et GeForce 8800 GTX stå høyt på ønskelisten, i hvert fall for de som spiller mye - og som har skjermer med høy oppløsning (1600x1200 og høyere).

 

Jeg bestilte et GTS 640MB kort i dag. Og siden jeg har en 20 tommer lcd med oppløsningen 1600x1200 er jeg litt bekymret. Burde jeg heller gått for et GTX pga min skjerm?

Endret av Gammelsko
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Jeg har vurdert et 8800GTX da jeg syns at Ultra versjonen er ikke verdt 6k bare pga at dem har økd klokkefrekvensen..... eller er det i hele tatt vits å kjøpe Ultra forresten? Har tenkt å spille med alt på maks i høy oppløsning (1600x 1200) Nyere spill fra 2005++

 

Ser at mitt ekstirende kort X1900XTX bruker mer strøm enn 8800GTX, derfor vil jeg kunne bruke kortet fint? :hmm:

 

Har Samsung 22" og kan kjøre 1600 X 1200, dette kortet vil klare det fint nå i følge tester. Har lyst på det nye radeon kortet, men vil helst vente til XTX versjonen av Radeon HD 2900 serien. I mens kan drivere forbedre seg for radeon kort.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei!

 

bare lurer på en ting, dere som kjører DX10 med dette skjermkortet, som feks Lost Planet DX10 demo, hvor varmt blir deres skjermkort?

 

jeg selv har et Gainward BLISS 8800GTX 768MB, har testet DX10 lost planet demo, og min kom helt opp til 93Grader når jeg spilte det.. er ikke dette litt mye? begynner og lure på om jeg har fått et deffekt skjermkort. eller hva tror dere?

 

takker for alle svar :)

 

mvh Øyvind!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...