Gå til innhold

TEST: Asus GeForce 8800 GTX


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har fortsatt litt vanskelig for å svelge at Hw.no kan anbefale dette produktet, veldig mange pc byggere er jo titt og ofte innom Hw.no og ser på testene, utifra dette så skulle man nesten trodd at dette kortet er beregnet på hvermansen.

 

Det burde komme bedre fram at dette kortet er Ferrari klassen av kort, koster skjorta men gir fart og ytelse som du kan bare drømme om i en opel corsa.

 

Topp karakteren er nok fortjent, men med en prislapp på rundt 5-6 tusen så blir det alt for mye for den gjennomsnittelige hjemmebrukeren.

 

Savner også som Gomp sa tidligere i tråden mer utfyldende tester av bildekvaliteten.

 

Så, kanskje Hw.no trenger litt flere rangeringer? I alle fall så tror jeg at rangeringssystemet trenger en liten gjennomgang.

Lenke til kommentar
Noen som har test på hvordan det fungerer med Microsoft fly simulator x?

7255064[/snapback]

 

http://enthusiast.hardocp.com/article.html...GVudGh1c2lhc3Q=

7255113[/snapback]

 

Bah, jeg kjører 7900GT, Pentium D 940 og 1GB RAM uten nevneversig dårligere ytelse... Tweaking FTW!

 

Bra kort forresten, men dyrt, dessuten er det ikke pless i kabinettet mitt uten litt modding, og det orker jeg ikke...

Lenke til kommentar
Har fortsatt litt vanskelig for å svelge at Hw.no kan anbefale dette produktet, veldig mange pc byggere er jo titt og ofte innom Hw.no og ser på testene, utifra dette så skulle man nesten trodd at dette kortet er beregnet på hvermansen.

7257117[/snapback]

 

Må ikke glemme at hardware.no er som en forlenget arm for for nettbutikkene. Virker som de baserer seg mest på "bare må ha" tankegangen, og ikke det som er mest fornuftig for den jevne bruker.

 

På mange hardware nettsteder anbefaler de sterk å kjøpe directX 9.0 kort nå som mange av toppkortene er veldig billige, og heller vente med å kjøpe directX 10 kort til de faller en god del i pris.

Lenke til kommentar

Spiller ikke spill, så jeg synes de viste resultatene ser litt rare ut. Enten må en ha en ekstrem oppløsning på skjermen eller så har en ikke behov for dette kortet så langt jeg kan se. Om jeg skulle ha 60Hz eller 120Hz kapasitet på skjermkortet kan vel ikke bety noe så lenge lcd stort sett går på 60Hz. Jeg vet at de gode gamle glasskulene klarer høyere oppfriskingshastighet, men der er jo sjelden oppløsningen så høy som 1600x1200 og vil kunne få glede av det lille ekstra.

 

Uansett så er det vel sånn at dette er ikke for folk flest. Hadde sikkert vært gøy å sittet med dette på en 30". Kan vel konkludere med at testen hører hjemme i Ferrari-klassen.

Lenke til kommentar
Spiller ikke spill, så jeg synes de viste resultatene ser litt rare ut. Enten må en ha en ekstrem oppløsning på skjermen eller så har en ikke behov for dette kortet så langt jeg kan se. Om jeg skulle ha 60Hz eller 120Hz kapasitet på skjermkortet kan vel ikke bety noe så lenge lcd stort sett går på 60Hz. Jeg vet at de gode gamle glasskulene klarer høyere oppfriskingshastighet, men der er jo sjelden oppløsningen så høy som 1600x1200 og vil kunne få glede av det lille ekstra.

 

Uansett så er det vel sånn at dette er ikke for folk flest. Hadde sikkert vært gøy å sittet med dette på en 30". Kan vel konkludere med at testen hører hjemme i Ferrari-klassen.

7260615[/snapback]

Jeg ville aldri prøvd selv to 8800GTX i Sli med en oppløsning på 2560x1600 (som 30" skjermene har). Ytelsen blir rett og slett for dårlig. Det jeg synes er interessant er at to stk 8800GTX fikser 1600x1200 med 8xQ AA i ganske mange spill med over 60fps hele tiden. Det vil gi en herlig bildekvalitet. 60fps som minimum fps med max grafikk er et psykologisk "krav" jeg har for alle spill. Det er en av grunnene til at jeg aldri kom ordentlig inn i Far Cry. Selv ikke i dag med to 7900GT får jeg spillet til å gå som jeg vil ha det. Oblivion er nitrist med denne maskinen. Jeg antar to stk 8800GTS er på vei inn i en maskin nær meg om ikke så altfor lenge. Og jeg skal spille på enten 20" min (1600x1200) eller på 720p prosjektor. Og jeg synes ikke to 8800GTS blir overkill til det. :)

Lenke til kommentar

Synes egentlig disse resultatene var litt dårlige iforhold til hva jeg trodde dette kortet ville yte med tanke på unified shadere bl.a.

 

5000kr for toppmodellen har jo blitt vanlig de siste årene, men det er fortsatt for dyrt for folk som ikke blir helt blindet av at kortet yter litt bedre enn den forrige toppmodellen....

 

GTS starter på kr 3875, men blir ikke interessant før den kommer ned i prisen på dagens GT kort... ~ 2000kr.

 

Dagens skjermkort yter rett og slett godt nok til at disse kortene blir unødvendige for de aller fleste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...