Gå til innhold

TEST: Asus GeForce 8800 GTX


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ble litt OT og litt til OT:

 

Kunne man ikke spilt ID spill på Vista om Microsoft hadde fått det som de ville ?

7251623[/snapback]

Det stemmer. Jeg tror at microsoft selv innså at det var litt for drøyt og at det var en av faktorene som fikk de til å ombestemme seg og støtte OpenGL likevel i Vista.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Syntes ikke det var så revolusjon som mange skulle ha det frem til, i tillegg er prisen litt drøy. Tror jeg står over dette og venter på billigere tider. Dette var jo nesten skuffende for min del. For min del er heller ett/to 7900 kort som frister mest. :)

Lenke til kommentar
Rene maskinen dette her jo!

 

Effektforbruket er faktisk mindre enn 7950GX2, det er ikke ille altså.

 

Vil kortet yte bedre i Windows Vista?

7251520[/snapback]

 

etter å ha sittet på vista et par uker nå tviler jeg på at mange spill vil ha bedre ytelse i vista mot xp, vista i seg selv tar såpass mye mer resurser en xp og er genrelt litt tregere.

Lenke til kommentar
lite vits og kjøpe dette kortet nå, for når dx10 kommer så er det falt mye i pris+ sikkert kommet et enda bedre et.

 

koret er forut for sin tid :)

7251919[/snapback]

 

Uenig der, er jo faktisk en del som kjøper toppkort. Og det blir litt dumt å kjøp DX9 toppkort "rett før" DX10 kommer. MAn bruker masse penger, og så blir de utrangert enda raskere enn vanlig.

 

Det enda bedre kortet du snakker om måtte være R600, men ingen vet egentlig hvordan det kommer til å bli.

Lenke til kommentar

Bra nok test, ikke flott. No offence, Rolf... :)

 

Men det blir litt mangelfullt å bare skrive "De fleste skjermkort av nyere dato har en helt grei kvalitet i 2D. Vi har ikke noe å utsette på kvaliteten når man kjører 2D. " under bildekvalitet seksjonen.

 

Hva med å nevne PureVideo HD og dets funksjoner? Det har mye å si for 2D bildekvalitet, spesielt ved filmtitting.

 

Hva med å gå mer i dybden på de nye Aniso-metodene som nå filtrerer alle vinkler veldig veldig bra? Det går også på bildekvalitet.

 

Og hva med de nye AA-metodene, eksempelvis CSAA?

 

Folk som har lest bare denne testen på HW.no og ingen andre tester lurer kanskje på om de nå endelig kan bruke HDR og AA samtidig med ett GeForce kort (det kan man).

 

Har forståelse for at dere sikkert ikke har all verdens av tid, men likevel blir det ikke en "flott" artikkel sammenlignet med andre. Om man ikke går veldig i dybden på alt kan man i alle fall nevne at "Aniso er kraftig forbedret" og "bedre AA-kvalitet, se her:", osv..

 

Don't hate me :innocent:

Lenke til kommentar

8800-serien har da tre klokkefrekvenser (en for minne, en for stream-prosessorene og en for resten av kjernen). Hadde vært greit å nevne dette. :)

 

Kan ikke stream-prosessorene benyttes i vanlige applikasjoner til å gjøre generell utregning også? Isåfall: Gjelder dette spesifikt for nVidia sine skjermkort, eller et dette en fordel som følger unifies shaders-strukturen?

 

Og som [-GoMp-] sa. Fortell om de nye AA-metodene og hvordan man får brukt de. Så vidt jeg skjønner så blir MSAA benyttet ved 2x, 4x og 8xQ AA, mens CSAA blir benyttet ved 8x, 16x og 16xQ.

 

Håper dere oppdaterer den ellers gode artikkelen med litt sånt smårask som har kommet opp. ;)

 

Target

Endret av Target-55
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...