Gå til innhold

Viking FK tråd, for Viking fans!


Shjatå

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser noen er glade på de Lanlay sine vegne etter scoringen mot Viking. Jeg klarer ikke å være glad på hans vegne om jeg så går inn for det. Istedet for å bidra til at Viking sikrer medalje i begge turneringer i år, går han til det vi må kunne kalle erkerivalen vår. Bitterhet rundt Vetons overgang til tysk fotball er for lengst vekke etter at de Lanlay meldte overgang til bartebyen. Han gikk i det minste til utlandet, til noe annet. Han kan med rette kalle seg en ekte Viking-gutt, selv om den mørkeblå trøya er lagt bort inntil videre.

 

En spiller som går fra Viking til Rosenborg vet at det blir en kontrovers, og han vet at det vil komme sterke reaksjoner fra fansen. Han vet at det ikke blir tatt godt imot, det blir helt feil. En spiller som velger denne overgangen må vente seg brente broer til tidligere fans, som nå føler seg sveket og såret. Å slenge "judas" og andre uvørenheter mot de Lanlay synes jeg derimot blir feil. Det er fullt mulig å uttrykke sin frustrasjon og skuffelse på en saklig måte.

 

Heldigvis har vi ekte vikinger i laget fremdeles. Austbø og Danielsen har begge mørkeblå hjerter, og er begge synonymer for det å være en ekte viking. 

Lenke til kommentar

Ser noen er glade på de Lanlay sine vegne etter scoringen mot Viking. Jeg klarer ikke å være glad på hans vegne om jeg så går inn for det. Istedet for å bidra til at Viking sikrer medalje i begge turneringer i år, går han til det vi må kunne kalle erkerivalen vår. Bitterhet rundt Vetons overgang til tysk fotball er for lengst vekke etter at de Lanlay meldte overgang til bartebyen. Han gikk i det minste til utlandet, til noe annet. Han kan med rette kalle seg en ekte Viking-gutt, selv om den mørkeblå trøya er lagt bort inntil videre.

 

En spiller som går fra Viking til Rosenborg vet at det blir en kontrovers, og han vet at det vil komme sterke reaksjoner fra fansen. Han vet at det ikke blir tatt godt imot, det blir helt feil. En spiller som velger denne overgangen må vente seg brente broer til tidligere fans, som nå føler seg sveket og såret. Å slenge "judas" og andre uvørenheter mot de Lanlay synes jeg derimot blir feil. Det er fullt mulig å uttrykke sin frustrasjon og skuffelse på en saklig måte.

 

Heldigvis har vi ekte vikinger i laget fremdeles. Austbø og Danielsen har begge mørkeblå hjerter, og er begge synonymer for det å være en ekte viking. 

Ville du selv hatt 400.000 eller 900.000 i lønn? 

Slutt å klandre de lanlay. Du hadde gjort det samme selv..

Endret av SpongeFrog
Lenke til kommentar

 

Ser noen er glade på de Lanlay sine vegne etter scoringen mot Viking. Jeg klarer ikke å være glad på hans vegne om jeg så går inn for det. Istedet for å bidra til at Viking sikrer medalje i begge turneringer i år, går han til det vi må kunne kalle erkerivalen vår. Bitterhet rundt Vetons overgang til tysk fotball er for lengst vekke etter at de Lanlay meldte overgang til bartebyen. Han gikk i det minste til utlandet, til noe annet. Han kan med rette kalle seg en ekte Viking-gutt, selv om den mørkeblå trøya er lagt bort inntil videre.

 

En spiller som går fra Viking til Rosenborg vet at det blir en kontrovers, og han vet at det vil komme sterke reaksjoner fra fansen. Han vet at det ikke blir tatt godt imot, det blir helt feil. En spiller som velger denne overgangen må vente seg brente broer til tidligere fans, som nå føler seg sveket og såret. Å slenge "judas" og andre uvørenheter mot de Lanlay synes jeg derimot blir feil. Det er fullt mulig å uttrykke sin frustrasjon og skuffelse på en saklig måte.

 

Heldigvis har vi ekte vikinger i laget fremdeles. Austbø og Danielsen har begge mørkeblå hjerter, og er begge synonymer for det å være en ekte viking. 

Ville du selv hatt 400.000 eller 900.000 i lønn? 

Slutt å klandre de lanlay. Du hadde gjort det samme selv..

 

Hvor har du disse lønnstallene fra? Tviler sterkt på at han hadde så lite som 400.000 i året da han var mørkeblå. Det er mindre enn en nyutdannet lærer tjener.

 

Her handler det vel mer om det at han gikk til RBK. Han vil til utlandet, det er fullstendig forståelig. Veton Berisha ville også til utlandet, han gikk til Tyskland og tjener sannsynligvis en del bedre enn han gjorde i Viking. De Lanlay ville nok fått sin utenlandssjanse også i Viking, på linje med Veton og Jon Dadi. Hvis det er lønn det skal stå på, er det ikke så veldig forståelig at han endrer adresse til Trondheim. Sjansen ville nok komt like greit i Viking hvor han fikk mye spilletid, kontra i RBK hvor han i større grad varmer benken.

 

Vi som er skuffet og sjokkert over overgangen hans til RBK er på ingen måte sjokkerte over at han ville prøve nye utfordringer, slik er fotballen. Det som gjør vondt for oss Viking-supportere er at han velger å gå til erkerivalen, i samme liga. Istedet for å hjelpe Viking mot gode resultater, går han til motstanderen og bidrar godt til å sende Viking ut av medaljekampen. Han har altid blitt sett på som en tvers igjennom mørkeblå fotballspiller. Plutselig dolker han fansen i ryggen ved å gå til RBK. Det er klart det blir reaksjoner på det. Fotball er følelser, ingen tvil.

 

Hadde De Lanlay gått til utlandet, hadde ingen sagt mye. Selvsagt ville folk vært skuffet tll å begynne med, en folk vill hatt mer forståelse. Jeg tror det er lite aksept og forståelse for å velge rivalen innad i norsk fotball. Det signaliserer at spilleren har mer tro på rivalen enn på det laget han sier er nærmest hjertet sitt. Han sier at han alltid vil være Viking-gutt, likevel har han ikke tro på at han kan få utenlandsdrømmen oppfylt i VIking. Det skurrer for både lokalmediene og fansen.

 

Jeg er 110% sikker på at jeg aldri hadde gjort det samme selv.

Lenke til kommentar

Er bare tall uten substans, men prøvde å poengtere at han kommer til å tjene mye mer penger i Rosenborg. Tviler ikke et sekund på at han har fått dobblett lønnen i rbk.

Er heller ikke noe tvil om at det er lettere å komme seg til en storklubb om du spiller bra i rbk. Tror ikke heller ikke at han gikk til RBK for å sitter på benken. Er vell mere at han har tapt kampen mot en annen spiller i samme posisjon. Kan jo endre seg raskt...

 

I bunn å grunn går alle etter penger...

Om du hadde takket nei til dobbling av lønn, europa fotball og muligheten til vinne tippeliagen. Er vell mye lettere å bli oppdaget i utlandet om du gjør det bra i fks europa kamper...

 

Jeg er 110% sikker på at du hadde gjort det samme selv, bare at du har litt hardt for å svelge overgangen. 

Lenke til kommentar

Det merkelige er jo hvordan jeg - som fan av Viking i 29 år - ser på RBK som en av våre skikkelige rivaler (sammen med Bryne, Haugesund og Brann), mens trønderne rundt meg - og flere spillere jeg har vært i kontakt med her oppe - ikke ser på Viking som en rival. For RBK er vel MFK erkerivalen, sammen med Lillestrøm og Enga, Viking bare er der.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Mye positivt i år, spesielt når man ser på hvor klubben har ligget økonomisk. Vi har solgt våre største "stjerner" (Berisha, de Lanley, og nå forsvinner Bodvarson). Vi har slitt med røde tall og har derfor vært tvunget til å velge økonomiske muligheter fremfor sportslige. Ser man det på den måten så er det mye bra, og vi havner heller ikke midt på tabellen. 

 

Mye av grunnen er at laget i seg selv har steppet opp, og ikke minst de to nye nigerianerne. Spesielt Samuel synes jeg har vært ekstremt god, blir nok solgt i løpet av neste år om han forsetter slik.

Lenke til kommentar

Thioune også ferdig. 

Synes han har underprestert uansett. 

Vært for mye piss med bytting av hele troppen nesten mellom hvert år. 

Nå skal vi "boikotte" viking litt .. Vi er en 15-20 stk som har sesongkort og alltid har kjøpt tidlig.. nå skal vi minst vente til kort før sesongstart før vi evt kjøper nye.. avvente å se hva de henter inn først.. 

Lenke til kommentar

Thioune også ferdig. 

Synes han har underprestert uansett. 

Vært for mye piss med bytting av hele troppen nesten mellom hvert år. 

Nå skal vi "boikotte" viking litt .. Vi er en 15-20 stk som har sesongkort og alltid har kjøpt tidlig.. nå skal vi minst vente til kort før sesongstart før vi evt kjøper nye.. avvente å se hva de henter inn først.. 

 

Viking takket faktisk nei til et tilbud på Abdullahi som lå mellom 10-15 millioner kr ifølge Aftenbladet. Nevnes også at både Abdullahi og Adegbenro ble kjøpt for 2,3 millioner kr tilsammen (hvor de tidligere klubbene skulle ha 20 % av videre salg). Viking blir nok nødt til å selge disse før eller siden (maks to sesonger om de forsetter slik), men fint å se at Viking ikke selger til enhver pris, til tross for klubbens økonomiske posisjon.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...