Gå til innhold

Chelsea FC - The Shed End


Shjatå

Anbefalte innlegg

Klar straffe, men enig med Lime her. Dommerne må bli konsekvente og bestemme seg for at all holding skal resultere i straffe. Nytter ikke å dømme en gang i blant.

 

Liverpool og Stoke slipper unne med holding uke etter uke. Det er på tide å stramme inn reglene. Kanskje det trengs en ekstra dommer ved hvert mål som bare skal se etter holding, I don't know.. Men noe må gjøres.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skrtl hadde sonet 1/3 av kampene om holdning hadde blitt slått ned på. Men er ganske sikkert på at Ivanovic hadde scoret. Enig med de over om at dommerne er synderne. De må tørre å blåse for å bli kvitt det.

 

Ang. ekstra dommere ved mål. Se til CL, de gjør nada. Videodømming er svaret.

Lenke til kommentar

 

Begge koser og tafser -> Ingen straffe.

Har du spilt fotball før? Hvorfor skal en spiller som prøver å angripe(Ivan), være opptatt av å rive ned motstanderen(Smalling) Så slik jeg ser det, Smalling prøver å rive han ned, og Ivan prøver å komme seg unna = straffe.

 

 

Går utifra at du ikke var den mest målfarlige av spillere når du spilte fotball? Hvorfor skal en angriper være opptatt av å rive ned motstander? Vel, fordi det gjør oppgaven med å sette kula i mål mye enklere. Hvorfor tror du spisser dytter vekk forsvarere osv?

 

Når det er sagt, det er et klart straffespark til Ivanovic.

 

Se film av det så er det så klart som det får blitt. Terry prøver å hoppe men blir holdt igjen.

 

 

Det værste er at Ivanovic og Terry står foran åpent mål om de kommer til ballen.

 

 

Bullshit, Terry kan ta seg ei bolle. Det er jo han som starter å rive på Rojo. Bare se på gifen du linker. I starten av gifen er det Terry med to hender rundt Rojo som løper han inn i feltet, hva skal Rojo gjøre liksom? Rojo er jo helt satt ut av Terry ved bruk av ulovlige midler og vil da selvfølgelig hindre at Terry skal komme til en målsjangse pga det. Det Rojo gjør er selvfølgelig ikke lov, men om det skal blåses i den situasjonen der så er det frispark Rojo.

 

Men som har sagt tidligere (også i kamptråden rettt etter situasjonen), Ivanovic blir snytt for et soleklart straffe, det er det ingen tvil om.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

@Anewz

Hvorfor skulle Ivan være mer opptatt av Smalling enn ballen, greit de dytter hverandre for å skaffe seg litt rom, men Smalling er altfor opptatt med å rive ned Ivan enn ballen. Straffe i mine øyne. Altså når har spilt fotball, så er jeg mer opptatt av å skaffe meg rom, enn å rive ned motstanderen.

 

Men uansett, uavgjort var helt greit, bare surt at ingen dekka opp Fellaini!

Lenke til kommentar

@Anewz

Hvorfor skulle Ivan være mer opptatt av Smalling enn ballen, greit de dytter hverandre for å skaffe seg litt rom, men Smalling er altfor opptatt med å rive ned Ivan enn ballen. Straffe i mine øyne. Altså når har spilt fotball, så er jeg mer opptatt av å skaffe meg rom, enn å rive ned motstanderen.

 

Men uansett, uavgjort var helt greit, bare surt at ingen dekka opp Fellaini!

Jeg sa jo selv at det var straffe, var bare litt uenig i resonnementet du hadde. Sa jo at jeg var enig i at det burde vært straffe til Ivanovic.

Lenke til kommentar

 

Det skulle Ivanovic gjort, men dommern klarte ikke å gjøre jobben sin.

 

Bullshit! Elendig def. organisering. Dere hadde bytta inn Mikel og Zouma, to store beist på nesten 1,90m. Dette i tillegg til Schurrle på ca 1,85. Og dere hadde bytta ut noen små puslinger.

 

 

Ivanvoic hadde som oppgave å markere Fellaini gjennom matchen.

Lenke til kommentar

 

 

Det skulle Ivanovic gjort, men dommern klarte ikke å gjøre jobben sin.

 

Bullshit! Elendig def. organisering. Dere hadde bytta inn Mikel og Zouma, to store beist på nesten 1,90m. Dette i tillegg til Schurrle på ca 1,85. Og dere hadde bytta ut noen små puslinger.

 

 

Ivanvoic hadde som oppgave å markere Fellaini gjennom matchen.

 

 

Og når han blir utvist, så tenker ikke noen av verdens beste fotballspillere på å gjøre oppgaven hans. Det er lov å bruke hue. De tjener mange hundre tusen i uka. Man må kunne forvente såpass.

 

Ikke at Ivan hadde hatt sjangs på Fellaini uansett.. ;)

Lenke til kommentar

Nominerte til Ballon d'Or:

Gareth Bale (Wales), Karim Benzema (France), Diego Costa (Spain), Thibaut Courtois (Belgium), Cristiano Ronaldo (Portugal), Angel Di Maria (Argentina), Mario Goetze (Germany), Eden Hazard (Belgium), Zlatan Ibrahimovic (Sweden), Andres Iniesta (Spain), Toni Kroos (Germany), Philipp Lahm (Germany), Javier Mascherano (Argentina), Lionel Messi (Argentina), Thomas Mueller (Germany), Manuel Neuer (Germany), Neymar (Brazil), Paul Pogba (France), Sergio Ramos (Spain), Arjen Robben (Netherlands), James Rodriguez (Colombia), Bastian Schweinsteiger (Germany), Yaya Toure (Côte d'Ivoire)

 

Nominerte til årets manager:

 

Carlo Ancelotti (Italy/Real Madrid CF), Antonio Conte (Italy/Juventus FC/Italy national team), Pep Guardiola (Spain/FC Bayern Munich), Juergen Klinsmann (Germany/ USA national team), Joachim Loew (Germany/Germany national team), Jose Mourinho (Portugal/Chelsea FC), Manuel Pellegrini (Chile/Manchester City FC), Alejandro Sabella (Argentina/Argentina national team), Diego Simeone (Argentina/Atletico Madrid), Louis van Gaal (Netherlands/Netherlands national team/Manchester United FC)

 

Blir nok Ronaldo og Ancelotti (fortjent vel og merke) men gøy å se at vi har med flere navn.

Lenke til kommentar

:roll:

 

 

Hvem burde starte på topp idag? Solanke spilte for U21-laget igår så han vil ikke spille. Remy er skadet, Drogba er nok passe sliten og hvem vet med Costa. Izzy Brown har trent med førstelaget de siste ukene så han er et alternativ. Hadde vært gøy om Brown fikk spille. To debuter til akademigutter på en uke.

Lenke til kommentar

Hvilken rar logikk er det som brukes nå?

 

Costa og Thibaut er med pga Atm Madrid og ADM for Real Madrid vel. Det er ikke noen rar logikk bak det. De spilte CL-finale og vant La liga, som er grunnen til at de er med (og at de selvfølgelig spilte strålende). Dere får nesten 2 mtp at dere eide Thibaut, men mtp hvor lenge han hadde vært på utlån etc så føler jeg Atletico fortjener den også.

Hazard og Yaya er de eneste fra PL som er nominert. Sykt at spillere som Iniesta etc har klippekort tho.

 

Hazard og

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...