Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Hva er egentlig navnet til karakteren til Edward Norton i Fight Club? På imbd så stod det bare The Narrator :/ Syns han egentlig burde hatt et navn..

 

Jack. Hvisdu trykker på "The Narrator" står det forklart der ;)

Han heter ikke Jack. Du faar aldri vite navnet hans, ikke i boka, ikke i filmen. Grunnen til at han ofte refereres til som Jack er paa grunn av tidsskriftet som handler om "Jack's smirking revenge."

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så akkurat Pulp Fiction. For første gang. Nå skal ikke jeg være en slik wannabefilmelsker, men den filmen; WOW! Som jeg sa til Movieheart: Jeg la ikke merke til det at jeg var stuptrøtt før rulleteksten kom, da jeg reiste meg opp før å slå på lyset, men mistet balansen pga jeg var så svimmel og trynet over stolen :wee:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Join the club, Kanin. Jeg skal ikke si at det er verdens beste film, for det er ikke opp til meg å avgjøre, men i mine øyne er det ingen over og ingen ved siden.

Lenke til kommentar

Into The Wild; Wow.

 

Fantastisk kinematografi, spesielt når det kom til naturbildene, så ut som NGC-footage, og da er det bra.

 

Soundtracket var himmelsk, Hirsch var virkelig god, og jeg må virkelig (igjen) trekke frem Hal Holbrook som Ron Franz, da jeg har knapt sett noen gjøre så mye ut av så lite. (han har ikke mange minuttene på skjermen) Det er virkelig en bragd :)

 

Føler jeg må la filmen synke litt inn før jeg kan komme med en anmeldelse og vurdering, men jeg kan allerede si såpass at jeg er mektig imponert :)

 

Sean Penn er ikke bare en fantastisk skuespiller, men også en mer enn kapabel regissør.

Lenke til kommentar

Musikken i filmen er en ekstra godbit ja. Når klassikeren King of the Road ljomet ut så var jeg definitivt solgt, og var det ikke en scene hvor han padler idyllisk nedover elven og med et så hamrer U Can't Touch This gjennom dalen. Herlige kontraster :wee:

 

Eddie Vedder gjorde jo ellers en strålende jobb med soundtrack. Into the Wild vokser seg større og større for hver uke for min egen del.

Lenke til kommentar

Eg byrja å sjå Into the Wild for nokre veker sidan, men vart aldri heilt solgt =/ Eg liker godt slike "alternative" filmer som f.eks. Garden State o.l. men denne denne slo berre ikkje heilt an for min del =( Eg hadde gledet meg til filmen då, kanskje den berre ikkje levde heilt opp til forventningane mine..

Lenke til kommentar
Begynte? Tok litt tid før filmen helt dro meg helt inn, men belønningen venter på den som er tålmodig.

Ja, fekk berre sett 2/3 av filmen ca. Eg hadde prøve dagen etterpå og fekk aldri "giv" nok til å plukke den opp igjen. Eg skal heller ta rådet ditt og sjå filmen frå start til slutt i løpet av natta.

 

On: Eg ville ha sett Indiana Jones Raiders of the Lost Ark om eg hadde vore deg :)

Lenke til kommentar
Tok en titt i DVD-hylla og vips oppsto dagens film dilemma:

 

Indiana Jones Raiders of the Lost Ark

The Bourne Ultimatum (har sett de 2 første)

Scarface

Smokin' Aces

12 Monkeys

 

Hvilken bør jeg se? Er helt blank på hvilken jeg skal velge.

 

Se først Raiders, så 12 monkeys. Til sist kan du se The Bourne Ultimatum bare for å ha sett ferdig triologien.

 

De andre er ikke noe særlig

Lenke til kommentar
Tok en titt i DVD-hylla og vips oppsto dagens film dilemma:

 

Indiana Jones Raiders of the Lost Ark

The Bourne Ultimatum (har sett de 2 første)

Scarface

Smokin' Aces

12 Monkeys

 

Hvilken bør jeg se? Er helt blank på hvilken jeg skal velge.

 

Se først Raiders, så 12 monkeys. Til sist kan du se The Bourne Ultimatum bare for å ha sett ferdig triologien.

 

De andre er ikke noe særlig

Scarface synes du ikke noe om altså? Er en ganske god film i mine øyne, kanskje en smule vanskelig å sympatisere med hovedkarakteren dog. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...