Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Lurer veldig på hva dere "filmgenier" syns om en film som "Mean girls" (hvis dere i det hele tatt har sett en slik film). Er dette bare søppel? Teendrama? Jeg så denne filmen igår og syns den var veldig bra, ikke typisk high-school film i det hele tatt.

 

Det finnes mange filmer som er mye verre enn denne, men det er ikke akkurat en film som kommer til å se igjen.

Lenke til kommentar
Ser ut som kampen mot fildeling av filmer i Norge har gått et skritt lengre, se artikkel fra release.no her. Brevene som NVF sender ut ligger her. Sistnevnte var forøvrig underholdende lesing, kan umulig være på stødig rettslig grunn.

 

Forbrukerombudet har vel allerede gått ut med en anbefalling om å ikke skrive under.

 

Tror ikke det er noe å frykte enda.

Lenke til kommentar
Syntes ikke Anchorman var i nærheten av Talladega Nights: The Ballad of Ricky Bobby. Men jeg lo nå tidvis, ganske ujevn opplevelse. About Schmidt har jeg ikke sett enda, skammelig nok (da jeg elsker Jack Nicholson).

 

Kan anbefale About Schmidt, Jack Nicholson spiller knallbra. Felte et par tårer etter den filmen, selv om den for min del for det meste bød på latter.

 

Noen andre som har noen synspunkter på hvilken film jeg burde velge av denne og Anchorman med Will Ferrell?

Lenke til kommentar

Anchorman er en film som, i likhet med The Big Lebowski, blir bedre og bedre for hver visning. Enkelte faller for den første gang, ser den om igjen og om igjen og ender med å elske den. Andre synes ikke noe om den første gang, evt lar seg underholde men ikke noe mer, og lar den deretter ligge usett i mange år fremover. Personlig er jeg av typen som har sett den utallige ganger, og det man oppdager er at karakterene er så gjennomførte at hver replikk er morsom på en eller annen måte. I tillegg til det originale manuset har man rewrites, skuespillerne gikk gjennom manuset alene og sammen, de utviklet karakterene og hadde i tillegg en god del improv under innspillingen. Dette fører til nesten for mange jokes per minute (JPM), et "problem" som også MST3k slet med.

 

Jeg er uten tvil for Anchorman, og liker du Will Ferrell så er dette den beste filmen hans. Jeg kan nevne at jeg så den hin dagen for nte gang, men oppdaget for første gang at Brian Fantana (spilt av Paul Rudd) har en slik på pulten. Det er disse småtingene som gjør at denne filmen, sammen med Superbad, Lebow og 40 Year Old tåler utallige visninger.

Endret av Dorian Gray
Lenke til kommentar
Syntes ikke Anchorman var i nærheten av Talladega Nights: The Ballad of Ricky Bobby. Men jeg lo nå tidvis, ganske ujevn opplevelse. About Schmidt har jeg ikke sett enda, skammelig nok (da jeg elsker Jack Nicholson).

 

Lenge siden jeg har sett noen av de men jeg husker jeg hadde helt omvendt oppfatning. For meg var ikke Talladega Nights i nærheten av Anchorman som er hysterisk morsom.

Lenke til kommentar
LOTR-maraton fra klokka 14:00 til 01:00 i går. Er helt utslitt i dag :O

Forsøk med extended edition neste gang. :thumbs:

 

Har Fellowship i extended ;)

Prøv alle :wee: Vi satt ifra halv elleve om morran til ti på ti på kvelden!

 

Vi prøvde en gang med Extended, vi måtte gi opp etter To Tårn. Vi ble rett og slett for rastløse :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...