Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De er ikke rent få, artistene som bestemmer seg for å bli skuespillere. Med jevne mellomrom kommer det jo filmer med et titalls rappere på rollelisten. Og så har vi jo folk som Justin Timberlake og Paris Hilton (egentlig burde jeg ikke nevne henne, for hun er jo strengt tatt ikke artist) som bestemmer seg for å ta seg ekstrajobb.

Her til lands er jo Aylar aktuell i den mye etterlengtede Dådyr.

 

Men når det gjelder artister som gjør seg bra på lerretet vil jeg nevne Tom Waits (siden jeg tross alt er TW-fanboy). Han gjør jo en glimrende rolle i Down By Law, min favorittfilm etter 2001 (og det er ikke nødvendigvis fordi han er på rollelisten). Gleder meg til å se ham i Wristcutters: A Love Story og det særdeles spennende Terry Gilliam-prosjektet The Imaginarium of Dr. Parnassus. Han spiller selveste Djevelen, jeg synes det høres intet mindre enn ufattelig kult ut.

Lenke til kommentar
De er ikke rent få, artistene som bestemmer seg for å bli skuespillere. Med jevne mellomrom kommer det jo filmer med et titalls rappere på rollelisten. Og så har vi jo folk som Justin Timberlake og Paris Hilton (egentlig burde jeg ikke nevne henne, for hun er jo strengt tatt ikke artist) som bestemmer seg for å ta seg ekstrajobb.

Her til lands er jo Aylar aktuell i den mye etterlengtede Dådyr.

 

Men når det gjelder artister som gjør seg bra på lerretet vil jeg nevne Tom Waits (siden jeg tross alt er TW-fanboy). Han gjør jo en glimrende rolle i Down By Law, min favorittfilm etter 2001 (og det er ikke nødvendigvis fordi han er på rollelisten). Gleder meg til å se ham i Wristcutters: A Love Story og det særdeles spennende Terry Gilliam-prosjektet The Imaginarium of Dr. Parnassus. Han spiller selveste Djevelen, jeg synes det høres intet mindre enn ufattelig kult ut.

 

Ettersom at det er Jim Jarmusch det er snakk om regner jeg med at du har sett Dead man? Hans absolutte beste film, genuint stykke kunst. Hele filmen har en åndelig stiltone uten sidestykke og med en ung og engasjert Johnny Depp som gjør sin tids største prestasjon på filmlerrete. Synes forresten karakteren du ga Ghost Dog - the way of the samurai var litt ufortjent men smaken er som baken - delt.

Lenke til kommentar
Ettersom at det er Jim Jarmusch det er snakk om regner jeg med at du har sett Dead man? Hans absolutte beste film, genuint stykke kunst. Hele filmen har en åndelig stiltone uten sidestykke og med en ung og engasjert Johnny Depp som gjør sin tids største prestasjon på filmlerrete. Synes forresten karakteren du ga Ghost Dog - the way of the samurai var litt ufortjent men smaken er som baken - delt.

 

Jeg har den liggende, men har dessverre ikke fått meg til å se hverken den eller Stranger Than Paradise ennå. Men det er litt digg å ha de tilgode, de påstås jo å være hans beste.

 

Jeg husker ikke helt hva jeg ga Ghost Dog, men det var 8/10, var det ikke? Vurderte 7.5, og når jeg tenker tilbake er det kanskje det jeg burde gitt den. Men jeg syntes den fungerte på flere nivåer med en herlig prestasjon av Forest Whitaker, som bærer filmen. Sånn kort oppsummert, jeg gidder ikke skrive en ny anmeldelse her. I alle fall, inntrykket jeg fikk da var at det var 'en svært god film', som ifølge Kulturos karaktersystem er 8. Jeg var kanskje litt subjektiv også. Men det er det jo klart at man skal være.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm
Noen som har sett Audition? Hører at det er en grøsser en ikke skal se før alt annet er sett (avskylig og absurd til det maksimale).

Det er en psykologisk horrorfilm. Hvis du er kjent med Miikes stil så er den et must, og hvis du ikke er det, så er det en fin introduksjon til stilen hans :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...