Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Jeg syns Hoffmanns tolkning av Bernie Focker er hans sterkeste prestasjon. Bare måten han utstråler varmen og ærligheten til en real Focker er bare legendarisk. :)

<!--SKJUL BEGIN--><div class="spoilertop" onClick="openClose('4d350fa6303be2832d77d09e422aed2d')" style="font-weight: bold">Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor</div><div class="spoilermain" id="4d350fa6303be2832d77d09e422aed2d" style="display:none"><!--SKJUL END--> Ehehe :roll: <!--SKJUL DIV--></div><!--SKJUL DIV-->

Tørr jeg å spørre om hvilke filmer du har sett Hoffman i?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Han gjør jo en god jobb i Meet The Fockers. Han gjør stort sett en god jobb i alt han spiller i, for dette er en kar som lever for skuespillet som få andre gjør. Er bare glad De Niro kan spille i noe annet enn depressive dramafilmer også. Analyze This, Analyze That, Meet The Parents, Meet The Fockers og Brazil er underholdende og fine filmer for en lørdagskveld (men sistnevnte har jo tonnevis mer med substans og er en "viktigere" samfunnskritisk film)

 

Hoffman gir alltid en god prestasjon og jeg klarer ikke finne en favoritt. Kan glede meg over at jeg har Kramer vs. Kramer å se frem til (ikke sett den før, shame on me), en rolle han vant Oscar for. :)

 

Se filmen hos Youtube

Lenke til kommentar

Etter å ha sett Zodiac og mr Brooks har jeg litt lyst til å se flere serial killers filmer. Hørt om Motorsagmasakeren, er den bra ? Noen som kan anbefale noen ? Gjerne også noe annet alla Villmark og fritt villt ? Hva kalles den sjangeren ? syk mann i hytte / hunt'em down ?

Lenke til kommentar
Etter å ha sett Zodiac og mr Brooks har jeg litt lyst til å se flere serial killers filmer. Hørt om Motorsagmasakeren, er den bra ?

 

Har ikke sett noen av dem, men jeg vet såpass at Motorsagmassakren ikke minner særlig om de to førstnevnte. Jeg kan foreslå Se7en, tror den stemmer overens med kriteriene.

Lenke til kommentar
Etter å ha sett Zodiac og mr Brooks har jeg litt lyst til å se flere serial killers filmer. Hørt om Motorsagmasakeren, er den bra ? Noen som kan anbefale noen ? Gjerne også noe annet alla Villmark og fritt villt ? Hva kalles den sjangeren ? syk mann i hytte / hunt'em down ?

Badlands av Terence Mallick.

Lenke til kommentar
Der sier du noe. :hmm:

 

Middelalder fungerer vel også. :p

 

 

Litt annerledes film som absolutt er å anbefale av eventyr er The Princess Bride. Dette er en film som overhodet ikke er som LOTR og Narnia når det kommer til stil og atmosfære (Ikke så "storslagen", men en mer humoristisk og tilbakelent stil), men jeg tror nok den kan falle i smak uansett, så jeg ser mitt snitt til å nevne den.

 

Legendariske sitatet "My name is...." (Dette klippet bør kun sees av de som har sett filmen, veldig mye spoilere).

 

 

En av mine absolutt favoritter i eventyrsjangeren. Anbefaler den til alle, uavhengig av hvilken preferanser man har. Skal uansett mye til for å direkte mislike denne perlen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...